ΜΥΝΗΜΑ ΗΜΕΡΑΣ
ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ
ΓΙΑ ΑΡΙΣΤΗ
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME
Κάθε μέρα το πρωί ...
... βάλε αρχή σε κάθε αρετή και εντολή του θεού. Και αγωνίσου
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;
H ΠΙΣΤΗ
Blog Archive
Pages
]]>
.
.
.
Από το Blogger.
Ο ΓΕΡΩΝ ΠΑΪΣΙΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
ΩΣ «ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΙΚΟΣ ΑΓΙΟΣ»
ἢ
. ΣΧΟΛΙΟ «ΧΡ. ΒΙΒΛΙΟΓΡ.»: Τὸ ἀνωτέρω ἐρώτημα ἐξ ἀφορμῆς τῆς κατωτέρω δηλώσεως τοῦ Μητροπ. Λεμεσοῦ Ἀθανασίου φαίνεται ἐκ πρώτης ὄψεως ρητορικό. Ἕνας “ἀναστοχασμὸς” ὅμως πάνω στὸ “λησμονημένο ὅραμα” τῆς ἁγιότητος θὰ μᾶς πείσει περὶ τοῦ ἀντιθέτου.
. Δὲν εἶναι δυνατόν, λοιπόν, νὰ εἶναι ἅγιος ὁ περίφημος γέρων Παΐσιος Ἁγιορείτης, πρῶτον διότι ἕνας κανονικὸς Ἅγιος πρέπει νὰ εἶναι “ἀνοιχτός”, πολυπολιτισμικὸς καὶ μὲ “οἰκουμενικὸ ὅραμα”. Δεύτερον, διότι ἕνας κανονικὸς Ἅγιος πρέπει νὰ μὴ ἔχει “ἀγκυλώσεις μὲ τὸ παρελθόν”. Τρίτον, διότι ἕνας κανονικὸς Ἅγιος πρέπει ὁπωσδήποτε νὰ ἔχει λάβει πιστοποιητικὸ “ψυχικῆς ὑγείας” ἀπὸ τοὺς εἰδικούς. Τέταρτον, διότι ἕνας κανονικὸς Ἅγιος πρέπει νὰ μὴ ἐνστερνίζεται τὴν μεταγενέστερη «πνευματικότητα» καὶ «ἐκκλησιολογία», ποὺ «ἔχει τὶς ρίζες της στὴν νεο-πλατωνίζουσα εὐαγριανὴ καὶ τὴν μεσσαλιανίζουσα μακαριανὴ μυστικὴ θεολογία».
. Ἐφ᾽ ὅσον λοιπὸν δὲν συγκεντρώνει αὐτὰ τὰ θεμελιώδη χαρακτηριστικὰ τῆς μεταπατερικῆς ἁγιότητος ὁ π. Παΐσιος, τότε δὲν εἶναι κανονικὸς ἅγιος.
. Κι ἐδῶ ποὺ τὰ λέμε, μεταξύ μας, τί χρειάζονται οἱ …βυζαντινοὶ ἅγιοι μὲ τὰ… «θαυματάκια τους»! Τώρα χρειάζονται τεχνοκράτες ὁραματιστές. Ἄλλωστε κι ἡ ἁγιότητα τί εἶναι; Ἕνα «λησμονημένο ὅραμα»!
Διαβάστε κατωτέρω.
ΕΥΛΟΓΗ ΑΠΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ
Τοῦ Παναγιώτη Τελεβάντου
. Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λεμεσοῦ Ἀθανάσιος, ὁ ὁποῖος αὐτὲς τὶς μέρες βρίσκεται στὴν Κόνιτσα γιὰ τὶς ἐκδηλώσεις πρὸς τιμὴν τοῦ Γέροντος Παΐσίου, ὅταν ἐπισκέφθηκε τὸ πατρικὸ σπίτι τοῦ Γέροντα, διετύπωσε ἕνα εὔλογο ἐρώτημα, τὸ ὁποῖο – κατὰ τὴν ἄποψή μου – συνοψίζει τὴν καθολικὴ πεποίθηση ὅλων ὅσων γνώρισαν τὸν π. Παΐσιο: “Ἂν ὁ π. Παΐσιος δὲν εἶναι ἅγιος”, διερωτήθηκε ὁ Σεβασμιώτατος, τότε τί εἶναι Ἅγιος;”
. Δὲν νομίζω ὅτι ὑπάρχουν ἄνθρωποι ποὺ γνώρισαν τὸν π. Παΐσιο καὶ ἔχουν σχηματίσει διαφορετικὴ γνώμη.
. Ἦταν τόσο ἐκτυφλωτικὴ καὶ τόσο ἠχηρὴ ἡ ἁγιότητά του ποὺ ἔκανε καὶ ἐκ γενετῆς τυφλοὺς νὰ τὴν δοῦν καὶ τοὺς ἐκ γενετῆς κωφοὺς νὰ τὴν ἀκούσουν. Ὁ Σεβασμιώτατος ἀνέφερε ὅτι, ἂν κάποιος γνώρισε τὸν π. Παΐσιο γιὰ μεγάλο διάστημα, δὲν θὰ μποροῦσε νὰ ἔχει ἀμφιβολία γιὰ τὴν ἁγιότητά του.
. Διερωτῶμαι. Ὑπάρχει ἄραγε κανεὶς ποὺ γνώρισε –ἔστω καὶ γιὰ μιὰ μόνον φορὰ τὸν π. Παΐσιο– καὶ νὰ σχημάτισε διαφορετικὴ ἀντίληψη γιὰ τὸν Ἅγιο τοῦ Θεοῦ; Ὁ Σεβ. Λεμεσοῦ ἐπίσης ἀνέφερε ὅτι ἐλπίζει ὅτι σύντομα θὰ διακηρυχθεῖ καὶ ἐπίσημα ἡ ἁγιότητα τοῦ Γέροντος Παϊσίου. Καὶ αὐτὴ ἡ θέση τοῦ Σεβασμιωτάτου βρίσκει τὸ πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας πλήρως σύμφωνο. Ἤδη ὁ κόσμος τὸν τιμᾶ ὡς ἅγιο καὶ προστρέχει στὴν Σουρωτή, γιὰ νὰ προσκυνήσει τὸν τάφο του, ἐνῶ πληθώρα θαυμάτων ἔχουν ἤδη καταγραφεῖ ποὺ ἐπιτέλεσε μετὰ τὴν κοίμησή του.
. Ὄντως! Ἂν ὁ π. Παΐσιος δὲν εἶναι Ἅγιος, τότε τί εἶναι Ἅγιος;
ΠΗΓΗ: panayiotistelevantos.blogspot.com
ΕτικέτεςΓΕΡΩΝ ΠΑΙΣΙΟΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
ΒΑΣΚΑΝΙΑ
ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ
ΠΡΟΣΦΟΡΟ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
- Καινούργια Ζευγάρια
- Την οικογένεια τη χρειαζόμαστε
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ
- ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
- Μάθε να περιμένεις (α΄).
- Μάθε να περιμένεις (β΄)
- Η πνευματική ζωή των συζύγων
- Ἡ Χριστιανικὴ Οἰκογένεια
- Γιατί πολλά παιδιά δεν ακολουθούν το Χριστό;
- Οι δέκα μακαρισμοί της οικογένειας
- Προσευχὴ τῶν συζύγων καὶ τῆς οἰκογενείας
- Τι είναι και τι δεν είναι σταυρός στην οικογένεια
- Η ΑΓΑΜΗ ΜΗΤΕΡΑ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου