ΜΥΝΗΜΑ ΗΜΕΡΑΣ
ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ
ΓΙΑ ΑΡΙΣΤΗ
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME
Κάθε μέρα το πρωί ...
... βάλε αρχή σε κάθε αρετή και εντολή του θεού. Και αγωνίσου
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;
H ΠΙΣΤΗ
Blog Archive
- 2018 (1)
- 2017 (15)
- 2015 (9)
- 2014 (25)
-
2013
(1178)
- Δεκεμβρίου(6)
- Νοεμβρίου(12)
- Σεπτεμβρίου(18)
- Ιουνίου(16)
- Μαΐου(192)
- Απριλίου(145)
- Μαρτίου(173)
- Φεβρουαρίου(211)
-
Ιανουαρίου(405)
- Η προσευχή σου θα είναι τέλεια, εφόσον θα έχεις δι...
- Απελπισία και αμέλεια. Κοίτα να δεις τη δύναμη που...
- ΠΩΣ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΤΗ ΝΥΧΤΑ...
- ΜΙΚΡΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΑ
- Εξόδιος Ακολουθία Αρχιμ. π. Θεοφίλου Ζησόπουλου
- ΘΑΥΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΙΣΙΟΥ
- Οἱ Ἅγιοι Τρεῖς Ἱεράρχες 30 Ιανουαρίου
- Τεμάχιο Ιερού Λειψάνου του Αγίου Χαραλάμπους, από ...
- Εορτή του Οσίου Εφραίμ του Σύρου 28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
- O Γέροντας Νίκων στο ΑΝΤΙ-ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
- Μια απάντηση στον Κουράκη, που ζήτησε να πληρώνουν...
- Ποιος είναι «ψυχοπαθής», κατά τους Πατέρες της Εκκ...
- Οι ψαλμοί ενα θεόπνευστο βιβλίο γιά όλες τίς περιπ...
- Ψαλμοί του προφήτου και Βασιλέως Δαυίδ
- ΠΩΣ ΝΑ ΛΙΒΑΝΙΖΟΥΜΕ
- ΓΕΡΩΝ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΑΙΓΙΝΗΣ
- Ιεροί Κανόνες της Ορθοδοξίας
- ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Η ΧΑΡΑ ΚΑΙ H EΥΤYXIA
- Ποιες οι λύπες της ζωής μας; Ποιες οι χαρές της ζω...
- ΠΕΝΘΟΣ- το παράθυρο της ελπίδας στην καρδιά μας .
- Οι ψυχές των κεκοιμημένων - π. Παϊσιος
- Ἀνακομιδὴ Τιμίων Λειψάνων Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμο...
- ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΕΚΟΙΜΗΕΝΟΥΣ
- ΡΩΣΟΣ ΑΣΚΗΤΗΣ ΣΤΟΝ ΑΘΩΝΑ
- ΟΣΙΑΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΕΡΗΜΙΤΗ
- Ο ΧΗΜΙΚΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΜΕΝΑΓΙΑΣ
- Ο ΓΕΡΩΝ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ ΣΤΑ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ
- ΜΕΓΑΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ - ΜΙΚΡΗ ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ
- Ο ΣΟΦΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΔΑΝΙΗΛ ΣΤΑ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ
- ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΑΓΝΏΣΤΟΥ ΛΕΙΨΑΝΟΥ ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ...
- Βρες πότε εορτάζεις:
- ΓΙΑΤΙ ΕΙΣΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ;
- ΥΠΕΡ ΕΚΑΤΟΝΤΟΥΤΗΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ...
- ΤΡΟΜΕΡΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΗΣ
- Ο ΚΟΠΟΣ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΣΚΟΠΟ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ
- ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΘΑΥΜΑ ΑΝΤΙΜΙΣΘΙΑΣ
- ΤΑ ΑΓΑΘΑ ΤΗΣ ΥΠΑΚΟΗΣ
- ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΑΓΝΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΟΥ
- ΑΓΙΟΙ ΣΤΗ ΣΚΗΤΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ
- ΣΠΗΛΙΑ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑ
- Ο ΠΑΤΕΡ ΑΡΤΕΜΙΟΣ ΚΑΙ Η ΣΠΗΛΙΑ
- Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ Ο Ε' ΜΟΝΑΧΟΣ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ
- ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟ ΑΠΕΦΕΥΓΑΝ ΤΗ ΔΟΞΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
- ΦΟΒΕΡΗ ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ
- ΟΙ ΥΠΟΜΕΝΟΝΤΕΣ ΤΟΥΣ ΠΕΙΡΑΣΜΟΥΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ
- Ο ΓΕΡΩΝ ΑΒΕΡΚΙΟΣ
- ΔΕΚΑ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΚΑΙ ΑΝΏΝΥΜΟΙ ΑΓΙΟΙ
- Ο ΓΕΡΟ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΜΕ ΤΗ ΜΝΗΜΗ ΘΑΝΑΤΟΥ (ΙΖ' αιώνας)
- ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ
- ΦΟΒΕΡΟ ΘΑΥΜΑ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
- Ο ΦΥΛΑΚΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΒΟΗΘΗΣΕ ΤΗΝ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ
- Ο ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ ΜΟΝΑΧΟΣ ΣΤΗ Ν. ΣΚΗΤΗ
- Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΙΩΑΚΕΙΜ ΣΠΕΤΣΕΡΗΣ 1860-1934
- ΣΤΟΝ ΠΥΡΓΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΚΗΤΗΣ Ο ΓΕΡΟ - ΔΑΝΙΗΛ (ΙΘ' αι...
- ΕΝΑΡΕΤΟΣ ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΩΤΗΣ
- ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΟΝΑΧΟΣ «Ο ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ»
- Ο ΑΣΚΗΤΗΣ ΓΕΡΟ - ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ (ΙΣΤ' αιώνας)
- Ο ΓΕΡΟ ΘΕΟΦΥΛΑΚΤΟΣ
- Ο ΓΕΡΟ ΙΩΣΗΦ - ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΣΤΗ Ν. ΣΚΗΤΗ (1912)
- Ο ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΣ ΓΑΒΡΙΗΛ ΣΤΗ ΝΕΑ ΣΚΗΤΗ (1880 - 1967)
- Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΟ ΚΟΜΒΟΣΧΟΙΝΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΧΗ
- Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
- Η Επιστήμη και οι Άγιοι Πατέρες
- Η επιστήμη μπροστά στη σταύρωση και την ανάσταση τ...
- Η ΚΑΥΣΙΣ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ Η ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ...
- ΕΥΘΑΝΑΣΙΑ και... «ΕΥΘΑΝΑΣΙΑ» (εκτός και εντός εισα...
- Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος Ἀρχιεπίσκοπος Κωνσταν...
- Νουθεσίες Γέροντα Ευσεβίου Γιαννακάκη (1910-1995)
- Διδαχές Αγίου Κοσμά του Αιτωλού
- Γέροντος ΙΩΣΗΦ του Αγιορείτου, † 1959
- Αρτέμης: «Ο Θεός μας μιλάει κάθε στιγμή…».(Συνέντε...
- Οικογενειακές στενοχώριες και αγιασμός - Γερων Πορ...
- Το πιο συγκλονιστικό θαύμα του γέροντος Παϊσίου (ε...
- Η δήθεν «καταδικαστική» απόφαση της Ελλάδος από το...
- Πως θα καταγράφονται ηλεκτρονικά όλες οι συναλλαγέ...
- Θα μας θεωρούν ΟΛΟΥΣ νεκρούς από 1ης Ιουνίου 2013 ...
- Δεν πρέπει να εμπιστευόμαστε, ούτε να δίνουμε θάρρ...
- Οι νέοι και η γλώσσα των Λειτουργικών Κειμένων
- ΑΝΕΥ ΝΕΩΝ: Προς τους νέους...
- Η στενοχώρια δείχνει ότι δεν εμπιστευόμαστε τη ζωή...
- «Αμάρτησα ως άνθρωπος, λυπήσου με ως Θεός!»
- Ὁ Ὅσιος Νεόφυτος ὁ Ἔγκλειστος ὁ ἐν Κύπρῳ ἀσκήσας 2...
- Ἡ Ἁγία Ξένη 24 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
- Η Αρπαγή της εκκλησίας
- Πρέπει οι Χριστιανοί να είναι ανεκτικοί στις θρησκ...
- Ποια είναι σωστή θρησκεία για μένα;
- Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να ευαγγελίσεις κάπ...
- Ἡμερομηνίες τοῦ Πάσχα
- ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ- ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
- ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ- ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
- ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ- ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
- ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ- ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
- ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ- ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
- ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ- ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
- ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ- Π Ρ Ο Λ Ο Γ ΟΣ
- «Η Ασκητική της Αγάπης»
- Ας αποφεύγουμε όσους μας βλάπτουν...
- Μάθε να περιμένεις (β΄)
- Μάθε να περιμένεις (α΄)
- Ὁ Ἅγιος Τιμόθεος ὁ Ἀπόστολος 22 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
- 2012 (253)
Pages
]]>
.
.
.
Από το Blogger.
Τό αἴτημα γιά τήν άλλαγή τῆς γλώσσας τῶν λειτουργικῶν κειμένων μέ βρίσκει ριζικά ἀντίθετο. Πολλοί ἔγραψαν σχετικά καί ἐξέφρασαν οὐσιαστικά ἐπιχειρήματα κατά τῶν καινοτομιῶν πού ἄκριτα ζητοῦνται ἀπό ὁρισμένους. Θά ἤθελα νά μείνω λίγο περισσότερο στό ἐπιχείρημα τῶν «καινοτόμων» ὅτι δῆθεν θά φέρουμε τούς νέους στήν Ἐκκλησία ἄν χρησιμοποιηθεῖ ἐπισήμως ἡ ἁπλή νεοελληνική στή Θεία Λειτουργία καί γενικά στίς Ἀκολουθίες καί στήν ὑμνογραφία.
Πρῶτον. Θυμίζω ὅτι ὁ μακαριστός Ἀρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος πειραματίσθηκε ἐπί ἔνα ἔτος στό θέμα αὐτό. Δηλαδή ἐπί ἕνα χρόνο ὁ Ἀπόστολος καί τό Εὐαγγέλιο διαβάζονταν στούς Ναούς τῆς Ἱ. Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν καί στό πρωτότυπο καί στή νεοελληνική ἀπόδοση ἀπό τό Ἐκλογάδιον. Ὁ ἴδιος διεπίστωσε ὅτι δέν ὑπῆρξε αὐξημένη προσέλευση τῶν νέων ἀγοριῶν καί κοριτσιῶν καί τελικά κατήργησε τόν πειραματισμό. Ἄλλα εἶναι τά ἐμπόδια γιά τή μειωμένη προσέλευση νέων καί ὄχι ἡ γλῶσσα.
Δεύτερον. Ὁ νέος καί ἡ νέα θέλουν πρωτίστως ζεστασιά ψυχῆς, ἐνδιαφέρον, ἀγάπη. Ἄν ὁ ἐφημέριος, ὁ πνευματικός, ὁ κάθε κληρικός ἤ καί ὁ κατηχητής τούς προσεγγίσουν μέ εἰλικρίνεια τότε θά ξεπερασθοῦν τά ὁποιαδήποτε γλωσσικά προβλήματα. Σέ ἐνορίες πού ἔχω δεῖ στήν Ἑλλάδα καί στήν Κύπρο, ὅταν ὑπάρχουν κληρικοί μέ ἀγάπη γιά τή νεότητα ἐκεῖ γεμίζουν οἱ ναοί ἀπό ἐφήβους καί κορίτσια ἀκόμη καί στίς ἀγρυπνίες. Ἡ παραδοσιακή γλῶσσα καί ἡ βυζαντινή Ὑμνογραφία ἕλκουν τούς νέους μας ἄν κάποιος εἶναι κοντά τους καί τούς βοηθεῖ νά καταλάβουν. Τά παιδιά πού ἀπό μικρά ἐκκλησιάζονται καί κυρίως ἐκεῖνα πού πηγαίνουν κοντά στούς ψάλτες καί μαθητεύουν δέν ἔχουν κανένα πρόβλημα γλωσσικῆς κατανοήσεως. Ἀντιθέτως τά παιδιά πού μεγαλώνουν μακρυά από τόν Ναό θά ἔχουν μονίμως πρόβλημα κατανοήσεως ἔστω κι αν «μεταφρασθοῦν» τά λειτουργικα΄κείμενα.
Τρίτον. Πιστεύω ὅτι τό πρόβλημα γιά τούς νέους εἶναι κυρίως ἡ ἐλλιπής κατήχησή τους στά δόγματα καί στις ἀλήθειες τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως. Κι ἄν ἀκόμη ἀποδώσουμε «τά Σά ἐκ τῶν Σῶν» καί ποῦμε «τά δικά Σου ἀπό τά δικά Σου» τί θά καταλάβει ὁ ἀκατήχητος; Ποιά δικά Σου; Σέ ποιόν ἀναφερόμαστε καί γιατί; Ὁμοίως ἄν ἀκούσει ὁ νέος τή φράση «Εὐλογημένη ἡ βασιλεία τοῦ πατέρα» ἀντί «Εὐλογημένη ἡ βασιλεία τοῦ πατρός» ποιά ἡ διαφορά; Τό πρόβλημά του παραμένει εἴτε ἀκούσει τήν παραδοσιακή ἑλληνική τοῦ Ἰω. Χρυσοστόμου καί τοῦ Μ. Βασιλείου εἴτε ἀκούσει τή σύγχρονη ἑλληνική. Τό τί ἐννοῦμε «Βασιλεία τοῦ Θεοῦ» εἶναι τό ζητούμενο καί τά τυχόν κενά κατανοήσεως δέν ὀφείλονται στή γλωσσική μορφή, ἀλλά στήν κατήχηση πού γίνεται πλημμελῶς ἤ δέν γίνεται διόλου στό Ναό, στό σπίτι καί στό Σχολεῖο.
Τέταρτον. Ἡ γλωσσική πενία πολλῶν νέων ἔχει φθάσει σέ τέτοιο βαθμό πού ἀκόμη καί μία δόκιμη νεοελληνική (εὐπρεπῆ καί ὄχι ἀκραία) δέν τήν καταλαβαίνουν πλήρως. Ἄρα διαρκῶς θά ὑπάρχει τό αἴτημα καί νέας «μεταφράσεως» στό ὄνομα τῆς καλύτερης κατανοήσεως. Θά προκληθεῖ σύγχυση καί ἀνταγωνισμός μεταξύ διαφόρων νεοελληνικῶν ἀποδόσεων τῶν Λειτουργικῶν κειμένων, οἱ ὁποῖες θά διαφημίζονται, ἄλλη μέν ὡς πιὀ συντηρητική, ἄλλη ὡς πιό προοδευτική κ.λπ. Ὅμως ἡ Ἐκκλησία πρέπει νά λειτουργεῖ παιδευτικά καί μορφωτικ. Δέν θά ὑποβιβάσουμε τήν ἱερότητα τῆς Θείας Λειτουργίας στό ὄνομα τοῦ λαϊκισμοῦ καί τῆς δῆθεν προσεγγίσεως τῶν νέων. Ἀλλά θά προσπαθήσουμε νά ἀναβιβάσουμε τό γλωσσικό ἐπίπεδο τῶν παιδιῶν μας μέσῳ καί τῆς Θείας Λειτουργίας, ἀλλά καί μέ ἄλλους τρόπους. Παραμένει πάντα ἡ θεμελιώδης ἀρχή ὅτι ἡ συμμετοχή στή λατρευτική ζωή εἶναι γιά τόν Ὀρθόδοξο Χριστιανό μία βιωματική καί ὄχι ὀρθολογιστική προσέγγιση.
Πέμπτον. Γράφουν κάποιοι ὅτι ὁ Κύριλλος καί ὁ Μεθόδιος βοήθησαν τούς σλαβικούς λαούς νά ἀποκτήσουν λειτουργικά κείμενα στή γλῶσσα τους, διότι δέν καταλάβαιναν τά ἑλληνικά. Σύμφωνοι, ἀλλά γιά τούς Σλάβους πράγματι ἡ βυζαντινή ἑλληνική ἦταν ξένη γλῶσσα. Ἐνῶ γιά τό ἑλληνόπουλα ἡ λειτουργική καί ὑμνογραφική μας γλῶσσα ΔΕΝ εἶναι ξένη γλῶσσα. Εἶναι ἁπλῶς μία παλαιότερη μορφή τῆς δικῆς τους γλώσσας. Πῶς γίνεται ὅλα τά νέα παιδιά μας, ἀγόρια καί κορίτσια, νά μαθαίνουν ἄριστα μία καί δύο ξένες γλῶσσες καί ἀπό τήν ἄλλη πλευρά νά τά θεωρουμε ἀνίκανα νά μάθουν τίς ἑλληνικότατες 100-200 λέξεις πού πιθανόν νά τούς δυσκολεύουν μέσα στά ἐκκλησιαστικά κείμενα; Ἄλλωστε ὅσοι τελείωναν μέχρι τό 1980 τό Ἑξατάξιο Γυμνάσιο εἶχαν διδαχθεῖ ἐπί 6 χρόνια Ἀρχαῖα Ἑλληνικά σέ ἐπίπεδο ἱκανοποιητικό ὥστε νά κατανοοῦν τήν Καινή Διαθήκη στό πρωτότυπο. Κάι ἐν πάσῃ περιπτώσει ἄν τό σημερινό σχολεῖο ἀφήνει γλωσσικά κενά ἄς βελτιώσουμε τήν ἑλληνομάθεια στό σχολεῖο. Ὅχι νά μεταφέρουμε τό πρόβλημα μέσα στήν Ἐκκλησία!
Ἄς παύσουν, λοιπόν, οἱ ὀπαδοί τῶν δῆθεν καινοτομιῶν νά προφασίζονται προφάσεις ἐν ἁμαρτίαις. Ἄς μήν χρησιμοποιοῦν τούς νέους μας ὡς πρόσχημα διαλύσεως τῆς Ὀρθοδόξου Λειτουργικῆς Παραδόσεως. Ἡ Ἐκκλησία σέ πολύ πιό δύσκολα χρόνια λειτούγησε ὡς σχολεῖο γιά τά παιδιά τῶν ὑποδούλων. Ἔτσι καί σήμερα πρέπει νά κρατήσει τόν παραδεδομένο γλωσσικό τύπο τῆς λατρευτικῆς ζωῆς γιά νά καταστεῖ σχολεῖο Πίστεως, ἤθους καί γλώσσας γιά μικρούς καί μεγάλους. Ἡ σημερινή ὑποδούλωση τοῦ Γένους στήν ὑλιστική παγκοσμιοποίηση, στόν εὐδαιμονισμό, στήν Πανθρησκεία καί στόν ἐθνομηδενισμό εἶναι μία ἄλλη μορφή δουλείας πού δέν ἀπειλεῖ τό σῶμα, άλλά τό πνεῦμα καί τήν ψυχή μας. Ἐμμένοντες στά πάτρια θά ἀντισταθοῦμε καί θά νικήσουμε. Ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός τόνιζε ὅτι «Ψυχή καί Χριστός σᾶς χρειάζονται»! Καί προσέθετε: «Νά ἔχετε στό χωριό σας σχολεῖον ἑλληνικόν, διότι καί ἡ Ἐκκλησία μας εἶναι εἰς τήν ἑλληνικήν»!
Κ.Χ. ΣΕΠΤ. 2010
Κωνσταντῖνος Χολέβας
Πολιτικός Ἐπιστήμων
http://www.antibaro.gr/node/2045
ΕτικέτεςΔΙΑΦΟΡΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
ΒΑΣΚΑΝΙΑ
ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ
ΠΡΟΣΦΟΡΟ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
- Καινούργια Ζευγάρια
- Την οικογένεια τη χρειαζόμαστε
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ
- ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
- Μάθε να περιμένεις (α΄).
- Μάθε να περιμένεις (β΄)
- Η πνευματική ζωή των συζύγων
- Ἡ Χριστιανικὴ Οἰκογένεια
- Γιατί πολλά παιδιά δεν ακολουθούν το Χριστό;
- Οι δέκα μακαρισμοί της οικογένειας
- Προσευχὴ τῶν συζύγων καὶ τῆς οἰκογενείας
- Τι είναι και τι δεν είναι σταυρός στην οικογένεια
- Η ΑΓΑΜΗ ΜΗΤΕΡΑ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου