ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ
ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΜΟΥ

ΜΥΝΗΜΑ ΗΜΕΡΑΣ

ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ

ΓΙΑ ΑΡΙΣΤΗ
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME

Εγγραφείτε

Εγγραφείτε και λάβετε τα νέα μας θέματα στο e-mail σας..




facebook twitter gplus rss

Κατεβάστε την Android εφαρμογή μας για να περιηγηθείτε εύκολα και γρήγορα στο ιστολόγιο μας.


Κάθε μέρα το πρωί ...

... βάλε αρχή σε κάθε αρετή και εντολή του θεού. Και αγωνίσου
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;

ΝΕΑΝΙΚΗ ΕΣΤΙΑ

ΑΙΤΗΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ

ΑΙΤΗΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ
ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ

H ΠΙΣΤΗ

H ΠΙΣΤΗ
Στην εποχή μας, δυστυχώς η λογική κλόνισε την πίστη και γέμισε τις ψυχές με αμφιβολίες. Έτσι, επόμενο είναι να στερούμαστε τα θαύματα, γιατί το θαύμα ζείται και δεν εξηγείται" Γέρων Παϊσιος

ΑΦΕΣΙΝ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ

ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ

ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ
ΕΠΙΚΑΛΟΥ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΙΝΑ ΑΝΟΙΞΗ ΤΟΥ ΟΦΘΑΛΜΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΙΔΗΣ ΤΗΝ ΩΦΕΛΕΙΑΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΘΧΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΝΟΟΥΜΕΝΗΣ.

ΟΛΗ Η ΛΙΣΤΑ

ΟΛΗ Η ΛΙΣΤΑ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

greek-sites.gr - Κατάλογος Ελληνικών Ιστοσελίδων

Δωρεά Οργάνων

Δωρεά Οργάνων
ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Flag Counter

Η βοήθεια της Εκκλησίας

Κάνε κλικ στην εικόνα να δεις που μπορείς να απευθυνθείς για βοήθεια...

Blog Archive

ΝΟΕΡΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ

Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησόν με τον αμαρτωλόν.

ΒΙΒΛΙΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ

ΒΙΒΛΙΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ
ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ
]]> . . .
Από το Blogger.

ΟΛΑ FREE

ΟΛΑ FREE
ΜΑΘΕΤΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ

ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ

TRANSLATE


English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF
Γίνεται πολύς λόγος στις ημέρες μας για την Ορθόδοξη Παράδοση. Πολλοί άνθρωποι, απογοητευμένοι από άλλες ανθρωποκεντρικές παραδόσεις, υποψιάζονται την ομορφιά της Ορθόδοξης Παράδοσης. Όμως δεν αρκούνται απλώς σε μια υποψία, αλλά επιδιώκουν να την συναντήσουν και να την βιώσουν. Πιστεύουν ότι με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουν να ξεφύγουν από το άγχος και την ανασφάλεια, την αγωνία και την απελπισία.


Νομίζω όμως ότι γίνεται κάποιο λάθος στην αναζήτησή της. Έχουμε πολλοί από μας την γνώμη ότι Ορθόδοξη Παράδοση είναι κάτι εξωτερικό και επιφανειακό. Έχουμε την εντύπωση ότι οι λειτουργικές τέχνες, τα ήθη και τα έθιμα του λαού, ο παλαιός τρόπος ζωής, η θεολογία και το δόγμα είναι αυτά που λέγονται Ορθόδοξη Παράδοση.


Και, βέβαια, δεν αρνούμαστε αυτό το γεγονός. Δεν αρνούμαστε, δηλαδή, ότι η Ορθόδοξη Παράδοση εκφράζεται μέσα από το δόγμα και τις λειτουργικές τέχνες οι οποίες σαφώς διαφοροποιούνται από άλλες μορφές τέχνης. Αλλά εκεί που διαφωνούμε είναι όταν βλέπουμε την Ορθόδοξη Παράδοση επιφανειακά και αγνοούμε το βάθος της.


Παράδοση θα πει κάτι που παραδίδεται. Η Ορθόδοξη Παράδοση συνδέεται με την Αποκάλυψη. Ο Θεός απεκάλυψε τον Εαυτό Του στους αγίους και αυτοί παρέδωσαν αυτήν την Αποκάλυψη με διαφόρους τρόπους, κυρίως δια της πνευματικής αναγεννήσεως, στα πνευματικά τους παιδιά. Αυτή η Παράδοση εκφράσθηκε μέσα από το δόγμα, τις λειτουργικές τέχνες και όλη την εκκλησιαστική ζωή.


Με άλλα λόγια Παράδοση είναι η ζωή του Θεού και η κοινωνία με τον Θεό, καθώς επίσης και ό,τι συντελεί προς την κοινωνία αυτή. Επομένως είναι ζωή, αλλά συγχρόνως είναι και ο δρόμος που οδηγεί στην ζωή. Και αυτή η ζωή δεν είναι αφηρημένη, αλλά είναι η ζωή του Τριαδικού Θεού που εισέρχεται μέσα στην καρδιά μας.


Το βάθος, λοιπόν, της Παραδόσεως είναι ο τρόπος με τον οποίο θεραπευόμαστε για να δούμε τον Θεό ως Φως. Όπως ιατρική δεν είναι απλώς μια εγκεφαλική θεωρία, αλλά η γνώση της ασθενείας και η ορθή μέθοδος για να φθάσουμε στην υγεία, έτσι και η Ορθόδοξη Παράδοση δεν είναι εγκεφαλική γνώση, αλλά ο τρόπος και η μέθοδος που χρησιμοποιούμε για να θεραπευθούμε και έτσι να παραλάβουμε την Αποκάλυψη δια της πνευματικής μας αναγεννήσεως, δηλαδή να ενωθούμε με τον Χριστό.


Η θεραπευτική μέθοδος που παρουσιάζεται από όλους τους αγίους Πατέρας είναι η κάθαρση της καρδιάς, ο φωτισμός του νου και η θέωση. Δι' αυτής της μεθόδου ελευθε-ρώνεται ο νους από την υποδούλωσή του στην λογική, στο άγχος, στα πάθη και στο περιβάλλον και επιστρέφει στην καρδιά.


Και, φυσικά, αυτό δεν γίνεται με τις ανθρώπινες δυνάμεις, αλλά με την ενέργεια της θείας Χάριτος και την συνέργεια του ανθρώπου. Έτσι η θεραπευτική μέθοδος, δηλαδή η κάθαρση της καρδιάς, ο φωτισμός του νου και η θέωση, είναι η βάση των δογμάτων και των λειτουργικών τεχνών.


Οι άγιοι Πατέρες θεολόγησαν θεοπνεύστως και δογμάτισαν ασφαλώς γιατί ακολούθησαν αυτήν την ορθόδοξη θεραπευτική μέθοδο. Οι ιεροί υμνογράφοι έγραψαν τους θαυ-μασίους ύμνους γιατί βίωναν αυτήν την θεραπευτική αγωγή.


Οι υμνωδοί και οι ψάλτες συνέθεσαν αυτήν την μουσική που απεκλήθη μουσική των αγγέλων, που είναι δοξολογητική και κατανυκτική, γιατί πέρασαν μέσα από τα θεραπευτικά στάδια.


Οι ιεροί αγιογράφοι αγιογράφησαν ορθόδοξα και αληθινά γιατί ζούσαν τα στάδια της Ορθοδόξου Παραδόσεως, γι' αυτό στην ορθόδοξη Αγιογραφία πέρασαν τα αποτελέσματα της θεώσεως που είναι η μεταμόρφωση των σωμάτων, η θέα του ακτίστου Φωτός, η ένωση θείας Χάριτος και ανθρωπίνης φύσεως.


Οι ιεροί αρχιτέκτονες δημιούργησαν τους θαυμάσιους Ορθόδοξους ναούς που είναι κατανυκτικοί και βοηθούν στην προσευχή γιατί ζούσαν τα στάδια της πνευματικής τελειώσεως. Πολλά από τα ιερά έθιμα του λαού, όσα δεν διαποτίζονται από δεισιδαιμονίες, είναι ορθόδοξα γιατί διαποτίζονται από την θεραπευτική αγωγή.


Γενικά μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι τα δόγματα της Εκκλησίας, οι λειτουργικές τέχνες, τα ορθόδοξα λειτουργικά ήθη και έθιμα στηρίζονται πάνω στην μέθοδο της ορθοδόξου ευσεβείας, που είναι η κάθαρση, ο φωτισμός και η θέωση.


Αυτή ουσιαστικά είναι η ασκητική μέθοδος της Εκκλησίας. Δόγμα χωρίς την βάση του, που είναι τα στάδια της πνευματικής τελειώσεως, είναι φιλοσοφία. Τέχνη χωρίς την θεραπευτική αυτή μέθοδο είναι απλώς αισθητική. Και γνωρίζουμε καλά ότι διαφέρει πολύ η ασκητική από την αισθητική.


Επίσης ήθη και έθιμα του λαού έξω από το κλίμα της γνησίας θεραπευτικής μεθόδου είναι ανθρώπινα ήθη και έθιμα, που δεν σώζουν τον άνθρωπο.


Στην εποχή μας έγιναν πολλές μελέτες και πολλή πρόοδος πάνω στο θέμα της ευρέσεως της Ορθοδόξου Παραδόσεως. Πολύς λόγος και προσπάθεια γίνεται γύρω από τις λειτουργικές τέχνες και την εκκλησιαστική και λατρευτική ζωή. Πολλά βιβλία εγράφησαν για την θεία Λειτουργία και τα Μυστήρια της Εκκλησίας. Και όλα αυτά είναι καλά. Αλλά πιστεύω ότι όταν τα βλέπουμε έξω από την θεραπευτική μέθοδο που είναι η κάθαρση, ο φωτισμός και η θέωση, δηλαδή έξω από αυτό που λέμε ασκητική της Εκκλησίας, είναι απλώς μια αισθητική, μια κουλτούρα που δεν σώζουν. Και νομίζω πως οι σύγχρονοι νεοέλληνες πάσχουμε από αυτήν την ανθρώπινη αθεράπευτη αισθητική και την εξωτερική ή αφυδατωμένη παράδοση, που δεν σώζει.

0 σχόλια:

ΘΕΟΤΟΚΟΣ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ
ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΜΟΥ

FACEBOOK


Π. ΠΑΙΣΙΟΣ

Άγιος Παναγής Μπασιάς

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ

TΡΙΩΔΙΟΝ

TΡΙΩΔΙΟΝ
Περιχαρῶς δεξώμεθα πιστοί, τὸ θεόπνευστον διάγγελμα τῆς Νηστείας, ὡς πρῴην οἱ Νινευῖται, καὶ αὖθις πόρναι καὶ τελῶναι, τὸ τῆς μετανοίας κήρυγμα, παρὰ τοῦ Ἰωάννου, δι' ἐγκρατείας ἑτοιμασθῶμεν πρὸς μετουσίαν, τῆς ἐν τῇ Σιὼν δεσποτικῆς ἱερουργίας, διὰ δακρύων προκαθαρθῶμεν τοῦ ἐν αὐτῇ θείου Νιπτῆρος, προσευξώμεθα ἰδεῖν τὴν τοῦ τυπικοῦ ἐνταῦθα, Πάσχα τελείωσιν, καὶ τοῦ ἀληθινοῦ ἀνάδειξιν, παρασκευασθῶμεν εἰς προσκύνησιν τοῦ Σταυροῦ, καὶ τῆς Ἐγέρσεως Χριστοῦ τοῦ Θεοῦ, βοῶντες πρὸς αὐτόν· Μὴ καταισχύνῃς ἡμᾶς, ἀπὸ τῆς προσδοκίας ἡμῶν φιλάνθρωπε!

ΑΚΟΥΣΤΕ ΖΩΝΤΑΝΑ

Recommended Post Slide Out For Blogger

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ
ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ

ΦΙΛΙΚΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ

Έκτρωση :

Έκτρωση :
ψυχοσωματικές επιπτώσεις (video)

ΑΓΓΕΛΟΙ

ΤΥΠΙΚΟΝ ΤΗ Μ. Χ. Ε

Οι Περιπέτειες ενός προσκυνητού

Οι Περιπέτειες ενός προσκυνητού
(Περιεχόμενα)

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΑ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ  ΚΕΙΜΕΝΑ
ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Το banner μας

ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΑΥΤO

ΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟ

ΘΑ ΜΠΕΙ ΤΟ ΣΗΜΑ ΜΟΥ
ΣΤΟ BLOG ΣΑΣ

Eν κατακλείδι, παρακαλώ με ταπείνωση, Πατέρες και αδελφοί, να βοηθήσετε και εμένα τον αμαρτωλό και αδιάφορο για την σωτηρία μου, με την προσευχή σας…και έτσι να ξυπνήσω απο την αναισθησία μου και να καλώ το όνομα του Κυρίου μας για βοήθειά μου. Αμήν. (Ιερομ. Κλεόπας Ηλίε, Ρουμάνος)......

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

ΤΥΠΙΚΟΝ

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΕ ΚΟΜΠΟΣΧΟΙΝΙ

ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΑΡΙ

ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΑΡΙ
ΤΟΥ ΑΓ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ