ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ
ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΜΟΥ

ΜΥΝΗΜΑ ΗΜΕΡΑΣ

ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ

ΓΙΑ ΑΡΙΣΤΗ
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME

Εγγραφείτε

Εγγραφείτε και λάβετε τα νέα μας θέματα στο e-mail σας..




facebook twitter gplus rss

Κατεβάστε την Android εφαρμογή μας για να περιηγηθείτε εύκολα και γρήγορα στο ιστολόγιο μας.


Κάθε μέρα το πρωί ...

... βάλε αρχή σε κάθε αρετή και εντολή του θεού. Και αγωνίσου
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;

ΝΕΑΝΙΚΗ ΕΣΤΙΑ

ΑΙΤΗΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ

ΑΙΤΗΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ
ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ

H ΠΙΣΤΗ

H ΠΙΣΤΗ
Στην εποχή μας, δυστυχώς η λογική κλόνισε την πίστη και γέμισε τις ψυχές με αμφιβολίες. Έτσι, επόμενο είναι να στερούμαστε τα θαύματα, γιατί το θαύμα ζείται και δεν εξηγείται" Γέρων Παϊσιος

ΑΦΕΣΙΝ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ

ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ

ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ
ΕΠΙΚΑΛΟΥ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΙΝΑ ΑΝΟΙΞΗ ΤΟΥ ΟΦΘΑΛΜΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΙΔΗΣ ΤΗΝ ΩΦΕΛΕΙΑΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΘΧΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΝΟΟΥΜΕΝΗΣ.

ΟΛΗ Η ΛΙΣΤΑ

ΟΛΗ Η ΛΙΣΤΑ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

greek-sites.gr - Κατάλογος Ελληνικών Ιστοσελίδων

Δωρεά Οργάνων

Δωρεά Οργάνων
ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Flag Counter

Η βοήθεια της Εκκλησίας

Κάνε κλικ στην εικόνα να δεις που μπορείς να απευθυνθείς για βοήθεια...

Blog Archive

ΝΟΕΡΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ

Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησόν με τον αμαρτωλόν.

ΒΙΒΛΙΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ

ΒΙΒΛΙΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ
ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ
]]> . . .
Από το Blogger.

ΟΛΑ FREE

ΟΛΑ FREE
ΜΑΘΕΤΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ

ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ

TRANSLATE


English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF
Για να καταλάβουμε πόσο ψηλά ανέβασε την γυναίκα ο Χριστός και πόσο σπουδαίος είναι ο προορισμός της μέσα στη χριστιανική οικογένεια, θα πρέπει πρώτα να κάνουμε μια σύντομη αναδρομή στην κατάσταση εκείνη, στην οποία βρισκόταν η γυναίκα στις προχριστιανικές κοινωνίες.

Η θέση της γυναικός ήταν πάντοτε κατωτέρα από την θέση του ανδρός σε σημείο τέτοιο που η γυναίκα έμοιαζε να΄ναι δούλη στον άνδρα της.
Εκείνος την θεωρούσε ως όργανο ικανοποιήσεως των κατωτέρων του επιθυμιών.
Αντιμετωπιζόταν ως παιδοποιητική μηχανή..
Κατά τους αρχαίους χρόνους η περιφρόνηση της γυναικός έφτανε σε βαθμό τέτοιο ώστε υπήρχαν και μερικοί που θεωρούσαν την γυναίκα ως αιτία παντός κακού, όπως ο τραγικός ποιητής Ευριπίδης, ο οποίος τολμά ακόμη και τον Θεό να κατηγορήσει ως αίτιο αυτού του κακού προς τους ανθρώπους.

Οι γυναίκες δεν επιτρεπόταν να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις του δημοσίου βίου.

Ήταν υποχρεωμένες να παραμένουν κλεισμένες μέσα εις τους οίκους και μόνο σε εξαιρετικές περιστάσεις, όπως όταν η πόλη κινδύνευε να πέσει σε εχθρικά χέρια, επιτρεπόταν σε αυτές να εξέλθουν από του οίκου τους αλλά ακόμη και τότε υπό συνοδεία...


Επίσης η μόρφωση θεωρούταν από τους Έλληνες περιττή και επιζήμιος εις την γυναίκα…


ΑΝΟΡΘΩΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΟΣ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ


Υπό το φως της Χριστιανικής διδασκαλίας έγινε αντιληπτό, ότι η γυναίκα είναι ηθικός απολύτως ίση και ισότιμος με τον άνδρα.


Η απόλυτη αυτή ισοτιμία ανδρός και γυναικός εις τον γάμο, φαίνεται σαφώς από την διήγηση της Αγίας Γραφής περί δημιουργίας του ανθρώπου.


«Και επέβαλε Κύριος ο Θεός έκστασιν επί τον Αδάμ, και εκοιμήθη· και έλαβε μίαν εκ των πλευρών αυτού και έκλεισε με σάρκα τον τόπον αυτής. Και κατεσκεύασε Κύριος ο Θεός την πλευράν, την οποίαν έλαβεν από του Αδάμ, εις γυναίκα και έφερεν αυτήν προς τον Αδάμ».
Παλαιά Διαθήκη Γένεση, Κεφ. 2, Στίχοι 21 – 22..


Συνεπώς η γυναίκα δεν δημιουργήθηκε υπό διαφορετικής δημιουργικής πράξεως από ότι ο άνδρας, αλλά από την πλευρά του ανδρός.


«Και είπεν ο Αδάμ, Τούτο είναι τώρα οστούν εκ των οστέων μου και σαρξ εκ της σαρκός μου·»
Παλαιά Διαθήκη Γένεση, Κεφ. 2, Στίχος 23..


Η ισότητα και ισοτιμία ανδρός και γυναικός δεν δύναται για κανέναν λόγο να αμφισβητηθεί.


Το γεγονός ότι ο Δημιουργός δημιούργησε την γυναίκα από την πλευρά του ανδρός έχει πολύ μεγάλη σημασία.


Δεν έπλασε ο Θεός την γυναίκα με νέο υλικό από την γη, για να μην μπορεί ο άνδρας να την θεωρήσει ξένη προς την φύση του, αλλά έλαβε μέρος του σώματος του ανδρός για να γίνει περισσότερο φανερή η ταυτότητα και η ενότητα της φύσεως και των δυο.


Δεν πήρε επίσης ο Θεός ύλη από το κεφάλι του ανδρός, για να μην υπάρξει η υπόνοια ότι ο Θεός θέλει να τοποθετήσει την γυναίκα σε ανώτερη θέση καταστώντας αυτήν κυρία και κυβερνήτη του ανδρός της, αλλά ούτε πήρε ο Θεός ύλη από τα πόδια του ανδρός για να μην υποθέσει ο άνδρας, ότι ο Θεός του έδωσε την γυναίκα ως δούλη ή για να είναι υποπόδιο των ποδών του.


Αλλά από την πλευρά του για να δηλώσει σαφέστερα την μεταξύ τους ισότητα και για να θέσει την γυναίκα παρά το πλευρό του ανδρός και υπό την προστασία του, για να την έχει ως πολύτιμο σύντροφο και βοηθόν του.


Η ισότητα και ισοτιμία αυτή γίνεται ακόμη περισσότερο φανερή από το γεγονός ότι και οι δυο, τόσο ο άνδρας όσο και η γυναίκα, δημιουργήθηκαν «κατ΄ εικόνα Θεού».


«Και εποίησεν ο Θεός τον άνθρωπον κατ' εικόνα εαυτού· κατ' εικόνα Θεού εποίησεν αυτόν· άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς·»
Παλαιά Διαθήκη Γένεση, Κεφ. 1, Στίχος 27..


Λέγει ο Μ. Βασίλειος:
«Ο Θεός εξ΄ αρχής κατά την δημιουργία «ειργάσατο το θήλυ τμήμα του άρρενος» και «δεκτικόν αρετής ομοτίμως» προς τον άνδρα, επειδή και η ψυχή της γυναικός είναι της αυτής φύσεως και αξίας ως και η ψυχή του ανδρός. Δι΄ αυτό ο άνδρας οφείλει να αναγνωρίζη την ισοτιμίαν της γυναικός και να αγαπά την ισότιμον».


Αλλά η θέση της γυναικός ως ηθικής προσωπικότητας κατά την Χριστιανική αντίληψη, αποκαταστάθηκε πλήρως δια του μυστηρίου της ενανθρωπήσεως, στην οποία η γυναίκα προσέφερε ειδική και ανεκτίμητη συμβολή στο πρόσωπο της παρθένου Μαρίας, της μητέρας του Χριστού.


Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ


Η Χριστιανική αντίληψη για το γάμο είναι εντελώς αντίθετη προς το καθεστώς που επικρατούσε στον αρχαίο κόσμο.


Ο σκοπός δεν είναι μόνο η τεκνογονία όπως πίστευε ο παλαιός κόσμος, αλλά είναι και η πραγμάτωσις της εν τελεία αγάπης ενώσεως ανδρός και γυναικός, διότι κατά τη Χριστιανική διδασκαλία η ανθρώπινη φύση, συνίσταται όχι μόνον εκ του ατόμου, αλλά εκ των δύο φύλων.


Το άτομο μόνο του δεν είναι «τέλειο» κι αυτό αποδεικνύεται από την ανικανότητά του να αναπαράγει άλλο άτομο χωρίς την σύμπραξη και των δύο φύλων.


Η έννοια του γάμου στηρίζεται στην πίστη ότι, ο γαμικός δεσμός είναι μυστική και ιερά ένωση την οποία συνέστησε ο ίδιος ο Θεός ο Οποίος, κατά τη δημιουργία ευλόγησε το πρώτο ζεύγος λέγοντας:


«Αυξάνεσθε και πληθύνεσθε»
Παλαιά Διαθήκη Γένεση Κεφ. 1, Στίχος 28..


Στον Χριστιανισμό, μέσα στο μυστήριο του γάμου ο άνδρας και η γυναίκα δεν είναι δυο ξεχωριστά άτομα αλλά:


«δεν είναι πλέον δύο, αλλά μία σαρξ.»
Κ. Διαθήκη Ματθαίος Κεφ. 19, Στίχος 6..


Δεν εννοεί με αυτό την φυσική κατά σάρκα ένωση ανδρός και γυναικός, αλλά υπό την έννοια της διαρκούς και αδιαλύτου ενώσεως σε ένα σώμα συζεύξεως του ανδρός και της γυναικός μυστηριωδώς πραγματωμένο από τον Θεό.


Ο Ιησούς για να μην αφήσει καμία αμφιβολία επ΄αυτού, παραγγέλλει:


«ο ουν ο θεος συνεζευξεν ανθρωπος μη χωριζετω»
Κ. Διαθήκη Ματθαίος Κεφ. 19, Στίχος 6..


Ο Ιησούς Χριστός απέδιδε στον γάμο πολύ μεγάλη αξία.


Περιέγραψε τον γάμο ως μυστήριο ιερό τον οποίο ο Θεός συνέστησε όταν «απ΄ αρχής εποίησε τον άνθρωπο άρσεν και θήλυ»
Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο Κεφ. 19, Στίχος 4..


«Και είπε: «Εξαιτίας αυτού, ο άνθρωπος θα αφήσει τον πατέρα και τη μητέρα, και θα προσκολληθεί στη γυναίκα του, και θα είναι οι δύο σε μία σάρκα»; Ώστε, δεν είναι πλέον δύο, αλλά μία σάρκα. Εκείνο, λοιπόν, που ο Θεός συνένωσε, άνθρωπος ας μη χωρίζει.»
Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο Κεφ. 19, Στίχοι 5 – 6..


Προς αυτή τη διδασκαλία συνεπής και ο Απόστολος Παύλος χαρακτηρίζει τον γάμο ως «μυστήριο μέγα».
Προς Εφεσίους Επιστολή Κεφ. 5, Στίχος 32..


Σύμφωνα με τη διδασκαλία του Ιησού ο γάμος είναι θεσμός ιερός, ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να διαλύεται εκτός μόνον λόγο μοιχείας.
Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο Κεφ. 5, Στίχος 32..


Όλος ο ανθρώπινος βίος αρχίζει μέσα στο περιβάλλον της οικογένειας προϋποθέτει ότι η αναγέννηση και η σωτηρία μας ως κοινωνία και ως έθνος πρέπει να αρχίζει από την οικογένεια, η οποία είναι αναντίρρητα ο ακρογωνιαίος λίθος πάνω στον οποίο θα πρέπει ασφαλώς να θεμελιώνεται η κοινωνία, η Εκκλησία και το Έθνος μας.


Είναι συνεπώς αυτονόητο ότι για να επιτευχθεί αυτό πρέπει η ελληνική οικογένεια να σταθεί στο ύψος που την τοποθέτησε ο Χριστός και η ιερότητα του θεσμού του γάμου που είναι η βάση της Χριστιανικής οικογένειας…


Το άρθρο γράφτηκε με βάση το βιβλίο:
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ


Ο Θεός να μας προστατεύει από την πλάνη των αιρέσεων.
Πηγή εικόνας
Επιμέλεια : ¨ΑΝΤΙΧΙΛΙΑΣΤΙΚΟΣ ¨.
www.antixiliastikos.blogspot.com

0 σχόλια:

ΘΕΟΤΟΚΟΣ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ
ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΜΟΥ

FACEBOOK


Π. ΠΑΙΣΙΟΣ

Άγιος Παναγής Μπασιάς

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ

TΡΙΩΔΙΟΝ

TΡΙΩΔΙΟΝ
Περιχαρῶς δεξώμεθα πιστοί, τὸ θεόπνευστον διάγγελμα τῆς Νηστείας, ὡς πρῴην οἱ Νινευῖται, καὶ αὖθις πόρναι καὶ τελῶναι, τὸ τῆς μετανοίας κήρυγμα, παρὰ τοῦ Ἰωάννου, δι' ἐγκρατείας ἑτοιμασθῶμεν πρὸς μετουσίαν, τῆς ἐν τῇ Σιὼν δεσποτικῆς ἱερουργίας, διὰ δακρύων προκαθαρθῶμεν τοῦ ἐν αὐτῇ θείου Νιπτῆρος, προσευξώμεθα ἰδεῖν τὴν τοῦ τυπικοῦ ἐνταῦθα, Πάσχα τελείωσιν, καὶ τοῦ ἀληθινοῦ ἀνάδειξιν, παρασκευασθῶμεν εἰς προσκύνησιν τοῦ Σταυροῦ, καὶ τῆς Ἐγέρσεως Χριστοῦ τοῦ Θεοῦ, βοῶντες πρὸς αὐτόν· Μὴ καταισχύνῃς ἡμᾶς, ἀπὸ τῆς προσδοκίας ἡμῶν φιλάνθρωπε!

ΑΚΟΥΣΤΕ ΖΩΝΤΑΝΑ

Recommended Post Slide Out For Blogger

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ
ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ

ΦΙΛΙΚΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ

Έκτρωση :

Έκτρωση :
ψυχοσωματικές επιπτώσεις (video)

ΑΓΓΕΛΟΙ

ΤΥΠΙΚΟΝ ΤΗ Μ. Χ. Ε

Οι Περιπέτειες ενός προσκυνητού

Οι Περιπέτειες ενός προσκυνητού
(Περιεχόμενα)

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΑ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ  ΚΕΙΜΕΝΑ
ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Το banner μας

ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΑΥΤO

ΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟ

ΘΑ ΜΠΕΙ ΤΟ ΣΗΜΑ ΜΟΥ
ΣΤΟ BLOG ΣΑΣ

Eν κατακλείδι, παρακαλώ με ταπείνωση, Πατέρες και αδελφοί, να βοηθήσετε και εμένα τον αμαρτωλό και αδιάφορο για την σωτηρία μου, με την προσευχή σας…και έτσι να ξυπνήσω απο την αναισθησία μου και να καλώ το όνομα του Κυρίου μας για βοήθειά μου. Αμήν. (Ιερομ. Κλεόπας Ηλίε, Ρουμάνος)......

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

ΤΥΠΙΚΟΝ

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΕ ΚΟΜΠΟΣΧΟΙΝΙ

ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΑΡΙ

ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΑΡΙ
ΤΟΥ ΑΓ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ