ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ
ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΜΟΥ

ΜΥΝΗΜΑ ΗΜΕΡΑΣ

ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ

ΓΙΑ ΑΡΙΣΤΗ
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME

Εγγραφείτε

Εγγραφείτε και λάβετε τα νέα μας θέματα στο e-mail σας..




facebook twitter gplus rss

Κατεβάστε την Android εφαρμογή μας για να περιηγηθείτε εύκολα και γρήγορα στο ιστολόγιο μας.


Κάθε μέρα το πρωί ...

... βάλε αρχή σε κάθε αρετή και εντολή του θεού. Και αγωνίσου
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;

ΝΕΑΝΙΚΗ ΕΣΤΙΑ

ΑΙΤΗΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ

ΑΙΤΗΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ
ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ

H ΠΙΣΤΗ

H ΠΙΣΤΗ
Στην εποχή μας, δυστυχώς η λογική κλόνισε την πίστη και γέμισε τις ψυχές με αμφιβολίες. Έτσι, επόμενο είναι να στερούμαστε τα θαύματα, γιατί το θαύμα ζείται και δεν εξηγείται" Γέρων Παϊσιος

ΑΦΕΣΙΝ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ

ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ

ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ
ΕΠΙΚΑΛΟΥ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΙΝΑ ΑΝΟΙΞΗ ΤΟΥ ΟΦΘΑΛΜΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΙΔΗΣ ΤΗΝ ΩΦΕΛΕΙΑΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΘΧΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΝΟΟΥΜΕΝΗΣ.

ΟΛΗ Η ΛΙΣΤΑ

ΟΛΗ Η ΛΙΣΤΑ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

greek-sites.gr - Κατάλογος Ελληνικών Ιστοσελίδων

Δωρεά Οργάνων

Δωρεά Οργάνων
ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Flag Counter

Η βοήθεια της Εκκλησίας

Κάνε κλικ στην εικόνα να δεις που μπορείς να απευθυνθείς για βοήθεια...

Blog Archive

ΝΟΕΡΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ

Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησόν με τον αμαρτωλόν.

ΒΙΒΛΙΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ

ΒΙΒΛΙΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ
ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ
]]> . . .
Από το Blogger.

ΟΛΑ FREE

ΟΛΑ FREE
ΜΑΘΕΤΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ

ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ

TRANSLATE


English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


ΙΟΥΛΙΟΣ 2013

1 ΜΗΝ ΙΟΥΛΙΟΣ

ἔχων ἡμέρας τριάκοντα μίαν

῾Η ἡμέρα ἔχει ὥρας 14 καὶ ἡ νὺξ ὥρας 10

1. Δευτέρα. † Κοσμᾶ καὶ Δαμιανοῦ τῶν ἀναργύρων τῶν ἐν

῾Ρώμῃ (†284). ῏Ηχος γ΄, ἑωθινὸν δ΄.

Εἰς τὴν θ΄. ᾿Απολυτίκια «᾿Εξ ὕψους κατῆλθες», Δόξα, «᾿Α-

πόστολοι ἅγιοι»· κοντάκιον «῾Ως ἀπαρχὰς τῆς φύσεως».

῾Η ἀκολουθία ψάλλεται ὡς ἐν τῷ Μηναίῳ ἄνευ Παρακλη-

τικῆς. Εἰς τὸν ἑσπερινὸν γίνεται εἴσοδος· εἰς τὸ Καὶ νῦν τοῦ

στίχου θεοτοκίον «Θεοτόκε, σὺ εἶ ἡ ἄμπελος... μετὰ τῶν

ἀναργύρων» (Παρακλ., ἦχ. πλ. β΄, Τετάρτῃ ἑσπέρας). Εἰς τὸν

ὄρθρον τοῦ κανόνος τῶν ἁγίων προηγεῖται ὁ κανὼν τῆς μι-

κρᾶς παρακλήσεως τῆς Θεοτόκου «῾Υγρὰν διοδεύσας»· κατα-

βασίαι οἱ εἱρμοὶ «᾿Ανοίξω τὸ στόμα μου».

Εἰς τὴν λειτουργίαν. Κοντάκιον «Προστασία»· ᾿Απόστο-

λος τῶν ἁγίων, Νοεμ. 1ῃ, «῾Υμεῖς ἐστε σῶμα Χριστοῦ» (Α΄

Κορ. ιβ΄ 27-ιγ΄ 8)· Εὐαγγέλιον ὁμοίως, «Προσκαλεσάμενος ὁ

᾿Ιησοῦς τοὺς δώδεκα» (Μτθ. ι΄ 1, 5-8)· κοινωνικὸν «Εἰς

μνημόσυνον».

2. Τρίτη. † Κατάθεσις τῆς τιμίας ἐσθῆτος τῆς Θεοτόκου ἐν

Βλαχέρναις (473).

῾Η ἀκολουθία τῆς Θεοτόκου ψάλλεται ὡς ἔστι διατεταγμέ-

νη εἰς τὸ Μηναῖον. Εἰς τὸν ἑσπερινὸν ἄνευ εἰσόδου· τὸ δὲ

ἀπολυτίκιον τῆς ἑορτῆς λέγεται ἅπαξ. Μεσονυκτικὸν τὸ τῆς

ἡμέρας. ΙΟΥΛΙΟΣ 2013

2

Εἰς τὸν ὄρθρον. Εἰς τὸ «Θεὸς Κύριος» τὸ ἐν τῷ ἑσπερινῷ

ἀπολυτίκιον δίς· κανόνες οἱ δύο τοῦ Μηναίου (μετὰ τῶν εἱρ-

μῶν τοῦ α΄). Καταβασίαι δὲν λέγονται, πλὴν μόνον ἐκ τοῦ β΄

κανόνος οἱ εἱρμοὶ τῆς γ΄, ϛ΄, η΄ καὶ θ΄ ᾠδῆς εἰς τὴν τάξιν αὐ-

τῶν· ψάλλομεν δὲ καὶ «Τὴν τιμιωτέραν»· ἀλλὰ μετὰ τοὺς αἴ-

νους, δοξολογία μεγάλη καὶ τὸ ἀπολυτίκιον ἅπαξ.

Εἰς τὴν λειτουργίαν. Τὸ κοντάκιον τοῦ Μηναίου «Περιβο-

λὴν πᾶσι πιστοῖς»· ᾿Απόστολος τῆς Θεοτόκου, 21 Νοεμ.,

«Εἶχεν ἡ πρώτη σκηνή» (῾Εβρ. θ΄ 1-7)· Εὐαγγέλιον ὁμοίως, 8

Σεπτ. εἰς τὸν ὄρθρον, «᾿Αναστᾶσα Μαριάμ» (Λκ. α΄ 39-49,

56)· «῎Αξιον ἐστί»· «Ποτήριον σωτηρίου».

Σημείωσις. Ἔνθα ἑορτάζεται ἐπισημότερον ἡ ἀκολουθία τῆς Θεοτό-

κου, γίνεται εἴσοδος ἐν τῷ ἑσπερινῷ καὶ ψάλλονται εἰς τὸν ὄρθρον

καταβασίαι «᾿Ανοίξω τὸ στόμα μου».

3. Τετάρτη. ῾Υακίνθου μάρτυρος (†108). ᾿Ανατολίου

Κων/λεως (†458), Θεοδότης μάρτυρος (†712), Γερασίμου τοῦ

νέου ὁσιομάρτυρος τοῦ ἐκ Μεγάλου Χωρίου Εὐρυτανίας

(†1812).

Διὰ τὰς ἐν καθημερινῇ ἀκολουθίας μετὰ Παρακλητικῆς

βλέπε ἔμπροσθεν εἰς τὰς γενικὰς τυπικὰς διατάξεις (§§1-32).

᾿Απόστολος: ἡμέρας, Τετ. β΄ ἑβδ. ἐπιστ. (῾Ρωμ. δ΄ 13-25)· Εὐαγ-

γέλιον: ἡμέρας, Τετ. β΄ ἑβδ. Ματθ. (Μτθ. ζ΄ 21-23).

4. Πέμπτη. ᾿Ανδρέου ἐπισκόπου Κρήτης, ποιητοῦ τοῦ με-

γάλου κανόνος. Μιχαὴλ Χωνιάτη ἐπισκόπου ᾿Αθηνῶν

(†1220).

᾿Απόστολος: ἡμέρας, Πέμ. β΄ ἑβδ. ἐπιστ. (῾Ρωμ. ε΄ 10-16)· Εὐ-

αγγέλιον: ἡμέρας, Πέμ. β΄ ἑβδ. Ματθ. (Μτθ. η΄ 23-27).

5. Παρασκευή. ᾿Αθανασίου τοῦ ἐν Ἁγίῳ Ὄρει ῎Αθῳ

(†1000) καὶ Λαμπαδοῦ ὁσίων. ΙΟΥΛΙΟΣ 2013

3

῾Η ἀκολουθία ψάλλεται ἑορτάσιμος, ὡς ἐν τῷ Μηναίῳ,

δίχα Παρακλητικῆς. Εἰς τὸν ἑσπερινὸν γίνεται εἴσοδος. Τὸ ἀ-

πολυτίκιον «Τὴν ἐν σαρκὶ ζωήν σου» εἰς μὲν τὸν ἑσπερινὸν

καὶ μετὰ τὴν μεγάλην δοξολογίαν ἅπαξ, εἰς δὲ τὸ «Θεὸς

Κύριος» δίς (μετὰ τοῦ Δόξα), καὶ θεοτοκίον «Σὲ τὴν μεσιτεύ-

σασαν». Εἰς τὸ μεσονυκτικὸν ἡ λιτὴ τοῦ ἁγίου. Εἰς τὸν ὄρ-

θρον καταβασίαι οἱ εἱρμοὶ «᾿Ανοίξω τὸ στόμα μου», καὶ δο-

ξολογία μεγάλη. Εἰς τὴν λειτουργίαν κοντάκιον «Προστα-

σία»· προκείμενον καὶ ἀλληλουιάριον 5ης Δεκ.· ᾿Απόστολος

τοῦ ὁσίου, Σαβ. κζ΄ ἑβδ. ἐπιστ., «῾Ο καρπὸς τοῦ Πνεύματος»

(Γαλ. ε΄ 22-ϛ΄ 2)· Εὐαγγέλιον ὁμοίως, Πέμ. δ΄ ἑβδ. Ματθ.,

«Πάντα μοι παρεδόθη» (Μτθ. ια΄ 27-30)· κοινωνικὸν «Εἰς

μνημόσυνον».

6. Σάββατον. Σισόη ὁσίου τοῦ μεγάλου (†429). Λουκίας

(†301), ᾿Απολλωνίου, ᾿Επιμάχου, ᾿Αλεξανδρίωνος μαρτύρων.

῾Η ἀκολουθία τοῦ Σαββάτου μὲ ἀλληλούια εἰς τὸν ὄρθρον

(βλέπε ἔμπροσθεν εἰς τὰς γενικὰς τυπικὰς διατάξεις §§45-51)

καὶ τὰ 8 νεκρώσιμα εὐλογητάρια. ᾿Απόστολος: ἡμέρας, Σαβ.

β΄ ἑβδ. ἐπιστ. (῾Ρωμ. γ΄ 19-26)· Εὐαγγέλιον: ἡμέρας, Σαβ. β΄ ἑβδ.

Ματθ. (Μτθ. ζ΄ 1-8).

7. † ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ. † Κυριακῆς μεγαλομάρτυ-

ρος (δ΄ αἰ.), Θωμᾶ ὁσίου τοῦ ἐν Μαλεῷ (ι΄ αἰ.). ῏Ηχος α΄, ἑωθι-

νὸν β΄.

Τῇ αὐτῇ Κυριακῇ μνήμη πάντων τῶν ἐν ῾Αγίῳ ῎Ορει διαλαμψάντων

πατέρων, πάντων τῶν ἐν Παλαιστίνῃ ἁγίων, σύναξις τῶν 23 ἁγίων τῆς

νήσου Λέσβου, καὶ ἐν Σερβίοις (Κοζάνης) σύναξις τῆς ἁγίας Θεοδώρας

βασιλίσσης ῎Αρτης.

Εἰς τὴν θ΄. ᾿Απολυτίκιον «᾿Απόστολοι, μάρτυρες», Δόξα,

«Μνήσθητι, Κύριε»· κοντάκιον «῾Ως ἀπαρχάς».

Εἰς τὸν ἑσπερινόν. ῾Ο προοιμιακὸς καὶ τὸ Ψαλτήριον.ΙΟΥΛΙΟΣ 2013

4

ΕΙΣ ΤΟ «ΚΥΡΙΕ, ΕΚΕΚΡΑΞΑ» ἀναστάσιμα 6 καὶ τῆς μάρτυ-

ρος προσόμοια 3 «Μάρτυς ἀθληφόρε» κ.λπ. εἰς 4, Δόξα, τοῦ

Μηναίου «᾿Εκ δεξιῶν τοῦ σωτῆρος», Καὶ νῦν, «Τὴν παγκό-

σμιον δόξαν».

ΕΙΣΟΔΟΣ, «Φῶς ἱλαρόν», τὸ προκείμενον τῆς ἡμέρας.

ΑΠΟΣΤΙΧΑ τὰ ἀναστάσιμα «Τῷ πάθει σου, Χριστὲ» κ.λπ.,

Δόξα, τοῦ Μηναίου «᾿Εν πόλει τοῦ Θεοῦ ἡμῶν», Καὶ νῦν,

«῍Ω θαύματος καινοῦ» (Παρακλητική, Σαβ. ἑσπέρας, ἦχος

β΄).

ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ «Τοῦ λίθου σφραγισθέντος», Δόξα, «῾Η

ἀμνάς σου, ᾿Ιησοῦ», Καὶ νῦν, «Τὸ ἀπ᾿ αἰῶνος ἀπόκρυφον».

Εἰς τὸ μεσονυκτικόν. Μετὰ τὸν ν΄ ψαλμόν, ὁ τριαδικὸς

κανὼν τοῦ ἤχου «Μίαν τρισυπόστατον ἀρχήν», τὰ τριαδικὰ

«῎Αξιον ἐστί», τρισάγιον κ.λπ. καὶ ἡ ὑπακοὴ «῾Η τοῦ λῃστοῦ

μετάνοια».

Εἰς τὸν ὄρθρον. Μετὰ τὸν ἑξάψαλμον, εἰς τὸ «Θεὸς Κύ-

ριος» τὰ ἐν τῷ ἑσπερινῷ ἀπολυτίκια ὡς προεγράφησαν. [Τὸ

Ψαλτήριον καὶ ὁ ῎Αμωμος.]

ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ τὰ ἀναστάσιμα, τῆς α΄ στιχολογίας μὲ θεοτο-

κίον «Τοῦ Γαβριὴλ φθεγξαμένου σοι», καὶ τὰ τῆς β΄ στι-

χολογίας μὲ τὸ θεοτοκίον αὐτῶν. Εὐλογητάρια. Ἡ ὑπακοή,

οἱ ἀναβαθμοὶ καὶ τὸ προκείμενον τοῦ ἤχου.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ἑωθινὸν (β΄) μετὰ πάσης τῆς συνήθους τάξε-

ως αὐτοῦ.

ΚΑΝΟΝΕΣ, ὁ ἀναστάσιμος μετὰ τῶν εἱρμῶν καὶ ὁ τῆς ἁγίας

«Χαρμονικῶς ἐπὶ τῇ μνήμῃ»· ἀπὸ γ΄ ᾠδῆς τὸ μεσῴδιον

κάθισμα τῆς μάρτυρος «῾Αγνείας στιλπνότητι» μετὰ τοῦ

θεοτοκίου· ἀφ᾿ ϛ΄ τὸ ἀναστάσιμον κοντάκιον μετὰ τοῦ οἴκου

καὶ τὸ συναξάριον.ΙΟΥΛΙΟΣ 2013

5

ΚΑΤΑΒΑΣΙΑΙ οἱ εἱρμοὶ «᾿Ανοίξω τὸ στόμα μου»· «Τὴν τιμι-

ωτέραν», «῞Απας γηγενής».

ΕΞΑΠΟΣΤΕΙΛΑΡΙΑ «῞Αγιος Κύριος», τὸ β΄ ἀναστάσιμον

«Τὸν λίθον θεωρήσασαι» καὶ τὸ κάτωθι τῆς ἁγίας μετὰ τοῦ

θεοτοκίου αὐτοῦ·

Ἦχος γ΄, πρὸς «῾Ο οὐρανὸν τοῖς ἄστροις»

᾿Εν οὐρανοῖς ὡς μάρτυς,

׀ Κυριακή, σὺ τῷ Θεῷ ׀ παριστα-

μένη ἐνδόξως,

׀ πάντας ἡμᾶς τοὺς εὐσεβῶς ׀ μνήμην τὴν σὴν

ἐκτελοῦντας ׀ σῷζε σεπταῖς σου πρεσβείαις.

Θεοτοκίον (ὅμοιον)

῾Ιερωτάταις, κόρη,

׀ Κυριακῆς τῆς σεμνῆς ׀ πρεσβείαις φύ-

λαττε πάντας ׀ δούλους τοὺς σοὺς ἐκ τῶν δεινῶν ׀ καὶ πάσης

ἄλλης ἀνάγκης ׀ ὡς προστασία τοῦ κόσμου.

ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΙΝΟΥΣ στιχηρὰ ἀναστάσιμα 4 καὶ τῆς ἁγίας

προσόμοια 3 (τὰ ἐν τῷ ἑσπερινῷ) «Μάρτυς ἀθληφόρε» κ.λπ.

εἰς 4, εἰς στίχους τὰ δύο τελευταῖα α) «῾Υπομένων ὑπέμεινα

τὸν Κύριον καὶ προσέσχε μοι καὶ εἰσήκουσε τῆς δεήσεώς

μου», β) «Καὶ ἔστησεν ἐπὶ πέτραν τοὺς πόδας μου καὶ

κατεύθυνε τὰ διαβήματά μου», Δόξα, τὸ β΄ ἑωθινὸν «Μετὰ

μύρων προσελθούσαις», Καὶ νῦν, «῾Υπερευλογημένη». Δοξο-

λογία μεγάλη, «Σήμερον σωτηρία».

Εἰς τὴν λειτουργίαν. Τὰ ἀντίφωνα [ἢ τὰ τυπικὰ μετὰ τῶν

μακαρισμῶν τοῦ ἤχου] (βλέπε ἔμπροσθεν γεν. τυπ. διατάξεις

§§64-66).

ΕΙΣΟΔΙΚΟΝ «Δεῦτε προσκυνήσωμεν... Σῶσον ἡμᾶς... ὁ

ἀναστάς».

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟΝ ἀπολυτίκια «Τοῦ λίθου σφραγισθέν-

τος», «῾Η ἀμνάς σου, ᾿Ιησοῦ» καὶ τοῦ ναοῦ, κοντάκιον «Προ-

στασία».ΙΟΥΛΙΟΣ 2013

6

ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ. ᾿Απόστολος: –μετὰ προκειμένου τῆς 25ης

᾿Ιουλίου– τῆς ἁγίας, Πέμπτης ιε΄ ἑβδομ. ἐπιστολῶν, «Πρὸ τοῦ

ἐλθεῖν τὴν πίστιν» (Γαλ. γ΄ 22-δ΄ 5)· Εὐαγγέλιον: Κυρ. β΄

Ματθ., «Περιπατῶν ὁ ᾿Ιησοῦς παρὰ τὴν θάλασσαν» (Μτθ. δ΄

18-23).

Εἰς τὸ ᾿Εξαιρέτως «Ἄξιον ἐστίν».

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΝ «Αἰνεῖτε»· «Εἴδομεν τὸ φῶς»· «Πληρωθήτω,

καὶ τὰ λοιπὰ τῆς λειτουργίας.

8. Δευτέρα. Προκοπίου μεγαλομάρτυρος (†303)· Θεοφίλου

ὁσίου τοῦ ἐκ Ζίχνης (†1548), ᾿Αναστασίου ἱερομ. ἐξ ᾿Ιωαν-

νίνων (†1734).

῾Η ἀκολουθία τοῦ μεγαλομάρτυρος, οὖσα ἡμιεορτάσιμος,

ψάλλεται κατὰ τὴν διάταξιν τοῦ Μηναίου μετὰ Παρα-

κλητικῆς (ὅρα ἔμπροσθεν εἰς τὰς γενικὰς τυπικὰς διατάξεις

§§2-30). Εἰς τὸν ἑσπερινὸν ἄνευ εἰσόδου. Εἰς τὸν ὄρθρον ἄνευ

καταβασιῶν· οἱ αἶνοι τοῦ Μηναίου, ἡ μικρὰ δοξολογία χῦμα

καὶ ἀπόστιχα αἴνων ἐκ τῆς Παρακλητικῆς. Εἰς τὴν θ. λει-

τουργίαν ᾿Απόστολος: μεγαλομάρτυρος, ὃν ζήτει Κυρ. λβ΄

ἐπιστ. (Α΄ Τιμ. δ΄ 9-15)· Εὐαγγέλιον: ἡμέρας, Δευτ. γ΄ ἑβδ.

Ματθ. (Μτθ. θ΄ 36-ι΄ 8). Δυνατὸν ὅμως ἐν τῷ ὄρθρῳ νὰ ψαλῇ

δοξολογία μεγάλη (παραλειπομένων τῶν ἀποστίχων τῶν αἴ-

νων)· τότε εἰς τὴν λειτουργίαν λέγεται Εὐαγγέλιον τοῦ ἁγίου,

᾿Ιουλίου 8 (Λκ. ϛ΄ 17-19, θ΄ 1-2, ι΄ 16-21)· κοινωνικὸν «Εἰς μνη-

μόσυνον».

Σημείωσις. ῎Ενθα τυχὸν ἑορτάζεται ὁ μεγαλομάρτυς, ἡ ἀκολουθία

λέγεται ἐκ τῆς οἰκείας φυλλάδος ἄνευ Παρακλητικῆς, μετ᾿ εἰσόδου εἰς

τὸν ἑσπερινόν· εἰς τὸν ὄρθρον, κανόνες ὁ τῆς μικρᾶς παρακλήσεως τῆς

Θεοτόκου καὶ ὁ τοῦ ἁγίου· καταβασίαι οἱ εἱρμοὶ «᾿Ανοίξω τὸ στόμα

μου»· δοξολογία μεγάλη· εἰς τὴν λειτουργίαν κοντάκιον «Προστασία»·

ἀναγνώσματα τοῦ ἁγίου.ΙΟΥΛΙΟΣ 2013

7

9. Τρίτη. Παγκρατίου ἱερομάρτυρος ἐπισκ. Ταυρομενίας (α΄

αἰ.). Διονυσίου τοῦ ῥήτορος καὶ Μητροφάνους ὁσίων τῶν ἐν

῎Αθῳ, Μιχαὴλ νεομάρτυρος τοῦ ᾿Αθηναίου (†1770).

Διὰ τὰς ἐν καθημερινῇ ἀκολουθίας μετὰ Παρακλητικῆς

βλέπε ἔμπροσθεν εἰς τὰς γενικὰς τυπικὰς διατάξεις (§§1-32).

᾿Απόστολος: ἡμέρας, Τρ. γ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (῾Ρωμ. ζ΄ 14-η΄ 2)· Εὐαγ-

γέλιον: ἡμέρας, Τρ. γ΄ ἑβδ. Ματθ. (Μτθ. ι΄ 9-15).

10. Τετάρτη. Τῶν ἐν Νικοπόλει τῆς ᾿Αρμενίας 45 μαρτύ-

ρων (†319). Γρηγορίου ἐπισκόπου ῎Ασσου.

᾿Απόστολος: ἡμέρας, Τετ. γ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (῾Ρωμ. η΄ 2-13)·

Εὐαγγέλιον: ἡμέρας, Τετ. γ΄ ἑβδ. Ματθ. (Μτθ. ι΄ 16-22).

11. Πέμπτη. Εὐφημίας μεγαλομάρτυρος (†451). ῎Ολγας ἰ-

σαποστόλου (†969), Νεκταρίου ὁσιομάρτυρος τοῦ ἐκ Βρυού-

λων (†820).

Η ἑορτάσιμος ἀκολουθία τῆς ἁγίας ψάλλεται ἄνευ Παρα-

κλητικῆς, ὡς ἐν τῷ Μηναίῳ (τυπικὸν 11ης ᾿Ιουλίου §§1-3). Τὰ

στιχηρὰ τῆς λιτῆς εἰς τὸ μεσονυκτικόν. Τὸ ἀπολυτίκιον «Λίαν

εὔφρανας» εἰς μὲν τὸν ἑσπερινὸν καὶ μετὰ τὴν μεγάλην δοξο-

λογίαν ἅπαξ, εἰς δὲ τὸ «Θεὸς Κύριος» δίς (μετὰ τοῦ Δόξα), καὶ

θεοτοκίον «Σὲ τὴν μεσιτεύσασαν». Εὐαγγέλιον ὄρθρου: τῆς

ἁγίας, Δευτ. ιε΄ ἑβδ. Ματθ., «᾿Ηκολούθει τῷ ᾿Ιησοῦ ὄχλος πο-

λύς» (Μρ. ε΄ 24-34). Κανόνες, ὁ μικρὸς παρακλητικὸς τῆς Θε-

οτόκου (μετὰ τῶν εἱρμῶν) καὶ ὁ τῆς ἁγίας. Καταβασίαι οἱ

εἱρμοὶ «᾿Ανοίξω τὸ στόμα μου»· «Τὴν τιμιωτέραν», «Ἅπας

γηγενής». Ἐξαποστειλάρια, αἶνοι, καὶ δοξολογία μεγάλη.

Εἰς τὴν λειτουργίαν κοντάκιον «Προστασία»· ᾿Απόστολος –

μετὰ προκειμένου τῆς 16ης Σεπτ.– τῆς ἁγίας, Κυρ. ιϛ΄ ἐπιστ.,

«Συνεργοῦντες παρακαλοῦμεν» (Β΄ Κορ. ϛ΄ 1-10)· Εὐαγγέλιον

ὁμοίως, Δευτ. δ΄ ἑβδ. Λουκᾶ, «᾿Ηρώτα τις τῶν Φαρισαίων»

(Λκ. ζ΄ 36-50)· κοινωνικὸν «Εἰς μνημόσυνον».ΙΟΥΛΙΟΣ 2013

8

12. Παρασκευή. Πρόκλου καὶ ῾Ιλαρίου τῶν μαρτύρων (β΄

αἰ.).

᾿Απόστολος: ἡμέρας, Παρ. γ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (῾Ρωμ. θ΄ 6-19)· Εὐ-

αγγέλιον: ἡμέρας, Παρ. γ΄ ἑβδ. Ματθ. (Μτθ. ι΄ 32-36, ια΄ 1).

13. Σάββατον. ῾Η σύναξις τοῦ ἀρχαγγέλου Γαβριήλ, Στε-

φάνου ὁσίου τοῦ Σαββαΐτου (†794), μάρτυρος Γολινδούχ.

῾Η ἀκολουθία τοῦ ἀρχαγγέλου μετὰ τοῦ ὁσίου Στεφάνου

συμψάλλεται μετὰ τῆς Παρακλητικῆς ὡς ἐν τῷ Μηναίῳ

(βλέπε καὶ ἔμπροσθεν τὰς διατάξεις διὰ τὴν ἀκολουθίαν τοῦ

Σαββάτου μὲ «Θεὸς Κύριος», §§31-44, παραλειπομένων πάν-

των τῶν νεκρωσίμων)· ᾿Απόστολος: ἀρχαγγέλου, 8ης Νοεμ.

(῾Εβρ. β΄ 2-10)· Εὐαγγέλιον: ὁμοίως, 8ης Νοεμ. (Λκ. ι΄ 16-21).

14. † ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄. «Τῶν ἁγίων καὶ θεοφόρων πατέρων

τῆς ἐν Χαλκηδόνι Δ΄ Οἰκουμενικῆς συνόδου (451)». ᾿Ακύλα

ἀποστόλου (Πρξ. ιη΄ 2). ᾿Ιούστου μάρτυρος, ᾿Ιωσὴφ

ἀρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης, Νικοδήμου ὁσίου τοῦ ῾Αγιο-

ρείτου (†1809). Ἦχος β΄, ἑωθινὸν γ΄.

Εἰς τὴν θ΄. ᾿Απολυτίκιον «Τῶν οὐρανίων στρατιῶν»·

κοντάκιον «Τῶν ἀσωμάτων λειτουργῶν».

Εἴδησις. ῾Η ἀκολουθία τῶν ἁγίων πατέρων κεῖται ἐν τῷ Μηναίῳ

μεταξὺ 13ης καὶ 14ης ᾿Ιουλίου.

Εἰς τὸν ἑσπερινόν. Ὁ προοιμιακὸς καὶ τὸ Ψαλτήριον.

ΕΙΣ ΤΟ «ΚΥΡΙΕ, ΕΚΕΚΡΑΞΑ», ἀναστάσιμα 4 (Τ.Μ.Ε. Προθε-

ωρία §7), τῶν πατέρων προσόμοια 4 εἰς 6, Δόξα, «Τὰς μυ-

στικὰς σήμερον», Καὶ νῦν, τὸ θεοτοκίον τοῦ ἤχου «Παρῆλθεν

ἡ σκιά».

ΕΙΣΟΔΟΣ, «Φῶς ἱλαρόν», τὸ προκείμενον τῆς ἡμέρας καὶ

τὰ ἀναγνώσματα τῆς ἀκολουθίας τῶν πατέρων. ΙΟΥΛΙΟΣ 2013

9

ΑΠΟΣΤΙΧΑ τὰ ἀναστάσιμα, Δόξα, «᾿Αποστολικῶν παρα-

δόσεων», Καὶ νῦν, «᾿Ασπόρως ἐκ θείου Πνεύματος».

ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΑ «῞Οτε κατῆλθες», Δόξα, «῾Υπερδεδοξασμέ-

νος εἶ», Καὶ νῦν, «῾Ο δι᾿ ἡμᾶς γεννηθείς».

Εἰς τὸ μεσονυκτικόν. Μετὰ τὸν ν΄ ψαλμόν, ὁ τριαδικὸς

κανὼν τοῦ ἤχου, τὰ τριαδικὰ «῎Αξιον ἐστί», τρισάγιον κ.λπ.

καὶ ἀπολυτίκιον «῾Υπερδεδοξασμένος εἶ».

Εἰς τὸν ὄρθρον. Εἰς τὸ «Θεὸς Κύριος» τὰ ἐν τῷ ἑσπερινῷ

ἀπολυτίκια. [Τὸ Ψαλτήριον καὶ ὁ ῎Αμωμος.]

ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ τὰ ἀναστάσιμα, τῆς α΄ στιχολογίας μὲ

θεοτοκίον «Πάντα ὑπὲρ ἔννοιαν», καὶ τὰ τῆς β΄ στιχολογίας

μὲ τὸ θεοτοκίον αὐτῶν. Εὐλογητάρια. Ἡ ὑπακοή, οἱ ἀνα-

βαθμοὶ καὶ τὸ προκείμενον τοῦ ἤχου.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ἑωθινὸν (γ΄) μετὰ πάσης τῆς συνήθους τά-

ξεως αὐτοῦ.

ΚΑΝΟΝΕΣ, ὁ ἀναστάσιμος καὶ οἱ δύο τῶν πατέρων· ἀπὸ γ΄

ᾠδῆς τὸ ἀναστάσιμον κοντάκιον μετὰ τοῦ οἴκου, τὸ μεσῴ-

διον κάθισμα τῶν πατέρων «Φωστῆρες ὑπέρλαμπροι» καὶ τὸ

θεοτοκίον· ἀφ᾿ ϛ΄ τὸ κοντάκιον καὶ ὁ οἶκος τῶν πατέρων, τὸ

συναξάριον τῆς ἡμέρας καὶ τὸ ὑπόμνημα τῆς Κυριακῆς τῶν

πατέρων.

ΚΑΤΑΒΑΣΙΑΙ οἱ εἱρμοὶ «᾿Ανοίξω τὸ στόμα μου». «Τὴν τιμι-

ωτέραν», «῞Απας γηγενής».

ΕΞΑΠΟΣΤΕΙΛΑΡΙΑ «῞Αγιος Κύριος», τὸ γ΄ ἀναστάσιμον

«῞Οτι Χριστὸς ἐγήγερται», τῶν πατέρων «Πατέρων θείων

σήμερον» καὶ τὸ θεοτοκίον αὐτοῦ «᾿Εν δύο ταῖς θελήσεσιν».

ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΙΝΟΥΣ ἀναστάσιμα 4 καὶ τῶν πατέρων προσό-

μοια 3 «῞Ολην συγκροτήσαντες» κ.λπ. εἰς 4, εἰς τοὺς στίχους

αὐτῶν τὰ δύο τελευταῖα, Δόξα, τὸ ἰδιόμελον τῶν πατέρων

«Τῶν ἁγίων πατέρων ὁ χορός», Καὶ νῦν, «῾Υπερευλογημένη».

Δοξολογία μεγάλη, «Σήμερον σωτηρία».ΙΟΥΛΙΟΣ 2013

10

Εἰς τὴν λειτουργίαν. Τὰ ἀντίφωνα [ἢ τὰ τυπικὰ μετὰ

μακαρισμῶν] (βλέπε ἔμπροσθεν, γεν. τυπ. διατάξεις §§64-66).

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟΝ ἀπολυτίκια «῞Οτε κατῆλθες», τὸ τῶν

πατέρων καὶ τὸ τοῦ ναοῦ, ἐπισφραγιστικὸν κοντάκιον

«Προστασία».

ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ. ᾿Απόστολος –μετὰ προκειμένου τῆς Κυρ.

τῶν πατέρων ᾿Ιουλίου– Κυρ. τῶν πατέρων, 11 ᾿Οκτ., «Πιστὸς

ὁ λόγος καὶ περὶ τούτων» (Τίτ. γ΄ 8-15)· Εὐαγγέλιον ὁμοίως,

18 ᾿Ιαν., «῾Υμεῖς ἐστε τὸ φῶς τοῦ κόσμου» (Μτθ. ε΄ 14-19).

Εἰς τὸ ᾿Εξαιρέτως «Ἄξιον ἐστίν».

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΝ «Αἰνεῖτε»· «Εἴδομεν τὸ φῶς», καὶ τὰ λοιπὰ

τῆς λειτουργίας ὡς συνήθως.

Σημείωσις. Ἔνθα τυχὸν τιμᾶται ἰδιαιτέρως ὁ ὅσιος Νικόδημος, ἡ ἑ-

ορτάσιμος αὐτοῦ ἀκολουθία (ἐκ τῆς οἰκείας φυλλάδος) συμψάλλεται

σήμερον κατὰ τὰς συναφεῖς διατάξεις τοῦ Τυπικοῦ (Τ.Μ.Ε., τῇ 17ῃ

᾿Ιουλίου).

15. Δευτέρα. Κηρύκου μάρτυρος καὶ ᾿Ιουλίττης τῆς μητρὸς

αὐτοῦ (†305).

Προκείμενον, ἦχος δ΄, «῾Ο κατοικίζων στεῖραν ἐν οἴκῳ, μη-

τέρα ἐπὶ τέκνοις εὐφραινομένην», στίχος «Αἰνεῖτε, παῖδες,

Κύριον, αἰνεῖτε τὸ ὄνομα Κυρίου»· ᾿Απόστολος: τοῦ μάρτυ-

ρος, ᾿Ιουλ. 15 (Α΄ Κορ. ιγ΄ 11-ιδ΄ 5)· Εὐαγγέλιον: ἡμέρας, Δευτ.

δ΄ ἑβδ. Ματθ. (Μτθ. ια΄ 2-15).

Σημείωσις. ᾿Εὰν τυχὸν ψαλῇ ἑορτάσιμος ἀκολουθία τῶν ἁγίων μαρ-

τύρων (ἐκ τῆς οἰκείας φυλλάδος ἢ ἐξ ὡρισμένων ἐκδόσεων Μηναίων),

λέγεται ἄνευ Παρακλητικῆς, μετ᾿ εἰσόδου εἰς τὸν ἑσπερινόν· εἰς τὸν ὄρ-

θρον καταβασίαι οἱ εἱρμοὶ «᾿Ανοίξω τὸ στόμα μου»· εἰς τὴν λειτουργίαν

κοντάκιον «Προστασία»· Εὐαγγέλιον τῶν μαρτύρων, ὃ ζήτει Σαβ. ι΄ ἑβδ.

Ματθ. (Μτθ. ιζ΄ 24-ιη΄ 4)· κοινωνικὸν «Αἰνεῖτε, παῖδες, Κύριον, αἰνεῖτε

τὸ ὄνομα Κυρίου· ἀλληλούια».ΙΟΥΛΙΟΣ 2013

11

16. Τρίτη. ᾿Αθηνογένους ἱερομάρτυρος (†311).

᾿Απόστολος: ἡμέρας, Τρ. δ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (῾Ρωμ. ι΄ 11-ια΄ 2)·

Εὐαγγέλιον: ἡμέρας, Τρ. δ΄ ἑβδ. Ματθ. (Μτθ. ια΄ 16-20).

17. Τετάρτη. † Μαρίνης μεγαλομάρτυρος (δ΄ αἰ.).

῾Η ἀκολουθία κατὰ τὴν διάταξιν τοῦ Μηναίου. Εἰς τὰ

ἀπόστιχα τοῦ ἑσπερινοῦ Καὶ νῦν, «Θεοτόκε σὺ εἶ ἡ ἄμπελος...

μετὰ τῆς ἀθληφόρου» (Παρακλ., ἦχ. πλ. β΄, Τετάρτῃ ἑσπέρας).

Εἰς τὸν ὄρθρον κανόνες ὁ τῆς μικρᾶς Παρακλήσεως «῾Υγρὰν

διοδεύσας» καὶ οἱ δύο τῆς ἁγίας· καταβασίαι «᾿Ανοίξω τὸ

στόμα μου». Εἰς τὴν λειτουργίαν κοντάκιον «Προστασία»· ᾿Α-

πόστολος: τῆς ἁγίας, Πέμ. ιε΄ ἑβδ. ἐπιστ., «Πρὸ τοῦ ἐλθεῖν τὴν

πίστιν» (Γαλ. γ΄ 23-δ΄ 5)· Εὐαγγέλιον: ὁμοίως, Δευτ. ιε΄ ἑβδ.

Ματθ., «᾿Ηκολούθει τῷ ᾿Ιησοῦ ὄχλος» (Μρ. ε΄ 24-34)· κοινωνι-

κὸν «Εἰς μνημόσυνον».

18. Πέμπτη. Αἰμιλιανοῦ, Παύλου, Θεῆς καὶ Οὐαλεντίνης

τῶν μαρτύρων (†363).

᾿Απόστολος: ἡμέρας, Πέμ. δ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (῾Ρωμ. ια΄ 13-24)·

Εὐαγγέλιον: ἡμέρας, Πέμ. δ΄ ἑβδ. Ματθ. (Μτθ. ια΄ 27-30).

19. Παρασκευή. Μακρίνης, ἀδελφῆς τοῦ μεγάλου

Βασιλείου, καὶ Δίου, ὁσίων (†380).

᾿Απόστολος: ἡμέρας, Παρ. δ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (῾Ρωμ. ια΄ 25-36)·

Εὐαγγέλιον: ἡμέρας, Παρ. δ΄ ἑβδ. Ματθ. (Μτθ. ιβ΄ 1-8).

20. Σάββατον. † ᾿Ηλιοὺ προφήτου τοῦ Θεσβίτου (940 π.Χ.).

῾Η ἑορτάσιμος ἀκολουθία τοῦ προφήτου ψάλλεται δίχα

Παρακλητικῆς, κατὰ τὴν ἐν τῷ Μηναίῳ τάξιν. Εἰς τὰ

ἑσπέρια μετὰ τὸ δοξαστικὸν τοῦ Μηναίου, Καὶ νῦν,

«Παρῆλθεν ἡ σκιά» (Παρακλητική, ἦχ. β΄, Παρασκ. ἑσπέρας)·

εἰς δὲ τὰ ἀπόστιχα, Καὶ νῦν, θεοτοκίον «Θεοτόκε, σὺ εἶ ἡ ἄμ-ΙΟΥΛΙΟΣ 2013

12

πελος... μετὰ τοῦ προφήτου» (Παρακλ., ἦχ. πλ. β΄, Τετάρτῃ

ἑσπέρας). Τὸ ἀπολυτίκιον ἔν τε τῷ ἑσπερινῷ καὶ τῷ ὄρθρῳ

ἐπισφραγίζεται μετὰ τοῦ ὁμοήχου α΄ θεοτοκίου «Τὸ ἀπ᾿ αἰῶ-

νος ἀπόκρυφον». Εἰς τὸ μεσονυκτικὸν τὰ διὰ τὴν λιτὴν στι-

χηρά. Εἰς τὸν ὄρθρον ὁ τῆς Θεοτόκου μικρὸς παρακλητικὸς

κανὼν «῾Υγρὰν διοδεύσας» καὶ οἱ δύο τοῦ Μηναίου. Κατα-

βασίαι οἱ εἱρμοὶ «᾿Ανοίξω τὸ στόμα μου». Κοντάκιον εἰς τὴν

λειτουργίαν «Προστασία». ᾿Απόστολος τοῦ προφήτου,

᾿Ιουλίου 20, «῾Υπόδειγμα λάβετε» (᾿Ιακ. ε΄ 10-20)· Εὐαγγέλιον

ὁμοίως, Παρ. α΄ ἑβδ. Λουκᾶ, «᾿Εθαύμαζον οἱ ὄχλοι» (Λκ. δ΄

22-30). Κοινωνικὸν «᾿Αγαλλιᾶσθε, δίκαιοι, ἐν Κυρίῳ· τοῖς

εὐθέσι πρέπει αἴνεσις· ἀλληλούια».

21. † ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄. ᾿Ιωάννου ὁσίου καὶ Συμεὼν ὁσίου τοῦ

διὰ Χριστὸν σαλοῦ (†590). Παρθενίου ἐπισκόπου τῶν ῾Ραδο-

βιζίων ῎Αρτης. ῏Ηχος γ΄, ἑωθινὸν δ΄.

Εἰς τὴν θ΄. ᾿Απολυτίκιον «῾Ο ἔνσαρκος ἄγγελος»· κοντά-

κιον «Προφῆτα καὶ προόπτα».

Εἰς τὸν ἑσπερινόν. Ὁ προοιμιακὸς καὶ τὸ Ψαλτήριον.

ΕΙΣ ΤΟ «ΚΥΡΙΕ, ΕΚΕΚΡΑΞΑ», ἀναστάσιμα 7 καὶ τοῦ

Μηναίου 3, Δόξα, Καὶ νῦν, «Πῶς μὴ θαυμάσωμεν».

ΕΙΣΟΔΟΣ, «Φῶς ἱλαρόν», τὸ προκείμενον τῆς ἡμέρας.

ΑΠΟΣΤΙΧΑ τὰ ἀναστάσιμα, Δόξα, Καὶ νῦν, «᾿Ασπόρως ἐκ

θείου Πνεύματος».

ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ «Εὐφραινέσθω τὰ οὐράνια», Δόξα, Καὶ

νῦν, τὸ θεοτοκίον «Σὲ τὴν μεσιτεύσασαν».

Εἰς τὸ μεσονυκτικόν. Μετὰ τὸν ν΄ ψαλμὸν ὁ τριαδικὸς

κανὼν τοῦ ἤχου «᾿Ακατάληπτε μόνη κυριαρχία», τὰ τρια-ΙΟΥΛΙΟΣ 2013

13

δικὰ «῎Αξιον ἐστί», τρισάγιον κ.λπ. καὶ ἡ ὑπακοὴ τοῦ ἤχου

«᾿Εκπλήττων τῇ ὁράσει».

Εἰς τὸν ὄρθρον. Μετὰ τὸν ἑξάψαλμον, εἰς τὸ «Θεὸς Κύρι-

ος», ἀπολυτίκιον «Εὐφραινέσθω τὰ οὐράνια», Δόξα, τὸ αὐ-

τό, Καὶ νῦν, «Σὲ τὴν μεσιτεύσασαν». [Τὸ Ψαλτήριον καὶ ὁ

ἄμωμος.]

ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ τὰ ἀναστάσιμα κατὰ σειρὰν καὶ τὰ εὐλο-

γητάρια. Ἡ ὑπακοή, οἱ ἀναβαθμοὶ καὶ τὸ προκείμενον τοῦ

ἤχου.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ἑωθινὸν (δ΄) μετὰ πάσης τῆς συνήθους τά-

ξεως αὐτοῦ.

ΚΑΝΟΝΕΣ, ὁ ἀναστάσιμος μετὰ τῶν εἱρμῶν καὶ ὁ τοῦ

Μηναίου· ἀπὸ γ΄ ᾠδῆς τὸ μεσῴδιον τοῦ Μηναίου κάθισμα

μετὰ τοῦ θεοτοκίου· ἀφ᾿ ϛ΄ τὸ ἀναστάσιμον κοντάκιον μετὰ

τοῦ οἴκου καὶ τὸ συναξάριον.

ΚΑΤΑΒΑΣΙΑΙ οἱ εἱρμοὶ «᾿Ανοίξω τὸ στόμα μου»· «Τὴν

τιμιωτέραν», «῞Απας γηγενής».

ΕΞΑΠΟΣΤΕΙΛΑΡΙΑ «῞Αγιος Κύριος», τὸ δ΄ ἀναστάσιμον

«Ταῖς ἀρεταῖς ἀστράψαντες» καὶ θεοτοκίον ὅμοιον «Τὸ Χαί-

ρετε φθεγξάμενος».

ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΙΝΟΥΣ στιχηρὰ ἀναστάσιμα 8, Δόξα, τὸ δ΄

ἑωθινὸν «῎Ορθρος ἦν βαθύς», Καὶ νῦν, «῾Υπερευλογημένη».

Δοξολογία μεγάλη, «Σήμερον σωτηρία».

Εἰς τὴν λειτουργίαν. Τὰ ἀντίφωνα [ἢ τὰ τυπικὰ μετὰ τῶν

μακαρισμῶν τοῦ ἤχου].

ΕΙΣΟΔΙΚΟΝ «Δεῦτε προσκυνήσωμεν... Σῶσον ἡμᾶς... ὁ

ἀναστάς».

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟΝ ἀπολυτίκια «Εὐφραινέσθω τὰ οὐρά-

νια» καὶ τοῦ ναοῦ, κοντάκιον «Προστασία».

ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ. ᾿Απόστολος: Κυρ. δ΄ ἐπιστ., «᾿Ελευθερω-

θέντες ἀπὸ τῆς ἁμαρτίας» (῾Ρωμ. ϛ΄ 18-23)· Εὐαγγέλιον: Κυρ. ΙΟΥΛΙΟΣ 2013

14

δ΄ Ματθ., «᾿Ελθόντι τῷ ᾿Ιησοῦ εἰς Καπερναούμ» (Μτθ. η΄ 5-

13).

Εἰς τὸ ᾿Εξαιρέτως «Ἄξιον ἐστίν».

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΝ «Αἰνεῖτε»· «Εἴδομεν τὸ φῶς», καὶ τὰ λοιπὰ

τῆς λειτουργίας ὡς συνήθως.

22. Δευτέρα. Μαρίας τῆς Μαγδαληνῆς τῆς καλλιπαρθένου

μυροφόρου (α΄ αἰ.), Μαρκέλλης παρθενομάρτυρος.

Διὰ τὰς ἐν καθημερινῇ ἀκολουθίας μετὰ Παρακλητικῆς

βλέπε ἔμπροσθεν εἰς τὰς γενικὰς τυπικὰς διατάξεις (§§1-32).

᾿Απόστολος: ἡμέρας, Δευτ. ε΄ ἑβδ. ἐπιστ. (῾Ρωμ. ιβ΄ 4-5, 15-21)·

Εὐαγγέλιον: μυροφόρου, Τρ. δ΄ ἑβδ. Λουκᾶ (Λκ. η΄ 1-3).

23. Τρίτη. Φωκᾶ ἱερομάρτυρος. ᾿Ιεζεκιὴλ τοῦ προφήτου

(600 π.Χ.), Πελαγίας ὁσίας τῆς ἐν Τήνῳ (†1834).

᾿Απόστολος: ἡμέρας, Τρ. ε΄ ἑβδ. ἐπιστ. (῾Ρωμ. ιδ΄ 9-19)·

Εὐαγγέλιον: ἡμέρας, Τρ. ε΄ ἑβδ. Ματθ. (Μτθ. ιβ΄ 14-17, 22-30).

24. Τετάρτη. Χριστίνης μεγαλομάρτυρος (†300). ᾿Αθηναγό-

ρου τοῦ ἀπολογητοῦ, Θεοφίλου τοῦ Ζακυνθίου τοῦ ἐν Χίῳ

μαρτυρήσαντος (†1635).

᾿Απόστολος: ἡμέρας, Τετ. ε΄ ἑβδ. ἐπιστ. (῾Ρωμ. ιε΄ 7-16)·

Εὐαγγέλιον: ἡμέρας, Τετ. ε΄ ἑβδ. Ματθ. (Μτθ. ιβ΄ 38-45).

25. Πέμπτη. † ῾Η κοίμησις τῆς ἁγίας ῎Αννης, μητρὸς τῆς

ὑπεραγίας Θεοτόκου. ᾿Ολυμπιάδος διακόνου (†408-410) καὶ

Εὐπραξίας (†413) ὁσίων· μνήμη τῆς ἐν Κωνσταντινουπόλει ε΄

Οἰκουμενικῆς συνόδου (553).

῾Η ἑορτάσιμος ἀκολουθία ψάλλεται δίχα Παρακλητικῆς,

ὡς ἔχει ἀκριβῶς εἰς τὸ Μηναῖον. Τὰ τῆς λιτῆς στιχηρὰ εἰς τὸ

μεσονυκτικόν. Τὸ ἀπολυτίκιον τῆς ἁγίας ἅπαξ εἰς τὸν ἑσπε-

ρινὸν καὶ δὶς εἰς τὸν ὄρθρον, μετὰ τοῦ Δόξα, Καὶ νῦν, εἰς τὸ

δεύτερον. Καταβασίαι οἱ εἱρμοὶ «᾿Ανοίξω τὸ στόμα μου»· ΙΟΥΛΙΟΣ 2013

15

«Τὴν τιμιωτέραν», «Ἅπας γηγενής»· μετὰ τὴν μεγάλην δοξο-

λογίαν τὸ ἀπολυτίκιον ἅπαξ. Εἰς τὴν λειτουργίαν ἀπολυ-

τίκια «Ζωὴν τὴν κυήσασαν» καὶ τοῦ ναοῦ, κοντάκιον τοῦ

Μηναίου «Προγόνων Χριστοῦ»· προκείμενον καὶ ἀλληλουι-

άριον τῆς 25ης Ἰουλίου· ᾿Απόστολος τῆς ἁγίας, 23 Σεπτ.

«᾿Αβραὰμ δύο υἱοὺς ἔσχεν» (Γαλ. δ΄ 22-27)· Εὐαγγέλιον

ὁμοίως, Σαβ. ϛ΄ ἑβδ. Λουκᾶ, «Οὐδεὶς λύχνον ἅψας» (Λκ. η΄ 16-

21)· κοινωνικὸν «᾿Αγαλλιᾶσθε, δίκαιοι, ἐν Κυρίῳ, τοῖς εὐθέ-

σι πρέπει αἴνεσις· ἀλληλούια».

26. Παρασκευή. † Παρασκευῆς ὁσιομάρτυρος (β΄ αἰ.), ῾Ερ-

μολάου ἱερομάρτυρος (†305).

῾Η ἀκολουθία, ἑορτάσιμος οὖσα, ψάλλεται κατὰ τὴν τάξιν

τοῦ Μηναίου, ἄνευ Παρακλητικῆς.

Εἰς τὸν ἑσπερινὸν γίνεται εἴσοδος, εἰς δὲ τὰ ἀπόστιχα

μετὰ τὸ δοξαστικὸν Καὶ νῦν, «Θεοτόκε, σὺ εἶ ἡ ἄμπελος...

μετὰ τῆς ἀθληφόρου» (Παρακλ., ἦχ. πλ. β΄, Τετάρτῃ ἑσπέρας).

Ἀπολυτίκιον μόνον τῆς ἁγίας «Τὴν σπουδήν σου τῇ κλήσει»,

Δόξα, Καὶ νῦν, «Τοῦ Γαβριὴλ φθεγξαμένου σοι».

Εἰς τὸν ὄρθρον, ἀπολυτίκιον «Τὴν σπουδήν σου τῇ κλή-

σει» (δὶς μετὰ τοῦ Δόξα), Καὶ νῦν, «Τοῦ Γαβριὴλ φθεγξα-

μένου σοι». Κανόνες ὁ μικρὸς παρακλητικὸς τῆς Θεοτόκου

(μετὰ τῶν εἱρμῶν) καὶ οἱ δύο τοῦ Μηναίου. Καταβασίαι οἱ

εἱρμοὶ «᾿Ανοίξω τὸ στόμα μου»· «Τὴν τιμιωτέραν». Εἰς τοὺς

αἴνους Καὶ νῦν, «Τὴν πᾶσαν ἐλπίδα μου» (Παρακλ., ἦχ. β΄,

Δευτ. ἑσπέρας). Δοξολογία μεγάλη.

Εἰς τὴν λειτουργίαν, κοντάκιον «Προστασία»· προκείμε-

νον καὶ ἀλληλουιάριον μαρτυρικά (25 Νοεμ.)· ᾿Απόστολος:

τῆς ἁγίας, Πέμ. ιε΄ ἑβδ. ἐπιστ., «Πρὸ τοῦ ἐλθεῖν τὴν πίστιν»

(Γαλ. γ΄ 23-δ΄ 5)· Εὐαγγέλιον: ὁμοίως, Δευτ. ιε΄ ἑβδ. Ματθ., ΙΟΥΛΙΟΣ 2013

16

«᾿Ηκολούθει τῷ ᾿Ιησοῦ ὄχλος πολύς» (Μρ. ε΄ 24-34)· κοινω-

νικὸν «Εἰς μνημόσυνον».

27. Σάββατον. † Παντελεήμονος μεγαλομάρτυρος τοῦ ἰα-

ματικοῦ (†305).

Εἰς τὴν θ΄. Ἀπολυτίκιον «Τὴν σπουδήν σου»· κοντάκιον

«Τὸν ναόν σου, πάνσεμνε».

῾Η ἀκολουθία ἑορτάσιμος οὖσα ψάλλεται κατὰ τὴν διάτα-

ξιν τοῦ Μηναίου, δίχα Παρακλητικῆς. Εἰς τὰ κεκραγάρια

ἑσπέρια μετὰ τὸ δοξαστικὸν τοῦ Μηναίου, Καὶ νῦν, «Πῶς μὴ

θαυμάσωμεν» (Παρακλητική, ἦχ. γ΄, Παρασκ. ἑσπέρας). Τὰ

διὰ τὴν λιτὴν στιχηρὰ εἰς τὸ μεσονυκτικόν. Εἰς τὸν ὄρθρον

Εὐαγγέλιον τοῦ ἁγίου, 27 ᾿Ιουλ. ἢ Τρ. ιβ΄ ἑβδ. Λουκᾶ*,

«Προσέχετε ἀπὸ τῶν ἀνθρώπων» (Λκ. κα΄ 12-19)· κανόνες οἱ

δύο τοῦ Μηναίου. Καταβασίαι οἱ εἱρμοὶ «Χοροὶ ᾿Ισραήλ».

Εἰς τὴν λειτουργίαν κοντάκιον «᾿Επὶ τοῦ ὄρους μετεμορφώ-

θης» (6ης Αὐγούστου)· ᾿Απόστολος: τοῦ ἁγίου, 26

᾿Οκτωβρίου, «᾿Ενδυναμοῦ ἐν τῇ χάριτι» (Β΄ Τιμ. β΄ 1-10)·

Εὐαγγέλιον: 23 ᾿Απριλίου, «Ταῦτα ἐντέλλομαι ὑμῖν» (᾿Ιω. ιε΄

17-ιϛ΄ 2)· κοινωνικὸν «Εἰς μνημόσυνον».

Εἴδησις. Ἀπὸ σήμερον μέχρι 5ης Αὐγούστου (πλὴν τῆς 1ης Αὐγ.), ἐὰν

ἑορτάζεται ἅγιος, καταβασίαι οἱ εἱρμοὶ «Χοροὶ ᾿Ισραήλ», εἰς δὲ τὴν λει-

τουργίαν ἐπισφραγιστικὸν κοντάκιον «᾿Επὶ τοῦ ὄρους μετεμορφώθης»

μέχρι τῆς 13ης Αὐγούστου (πλὴν τῆς 1ης καὶ τῆς 5ης Αὐγούστου).



* Οὔτε τὸ Τυπικὸν οὔτε τὸ Μηναῖον ὁρίζουν ποῖον εἶναι τὸ Εὐαγ-

γέλιον τοῦ ὄρθρου. Εἰς τὸ Εὐαγγελιάριον ἀναγράφεται διὰ τὴν σήμερον

ἡ ὡς ἄνω εὐαγγελικὴ περικοπή, ἐπειδὴ ὅμως τὸ ἐν χρήσει Μηναῖον ᾿Ιου-

λίου καὶ τὸ Τυπικὸν τῆς Λαύρας τοῦ ἁγίου Σάββα ὁρίζουν εἰς τὴν λει-

τουργίαν τὸ Εὐαγγέλιον τῆς 23ης ᾿Απριλίου, ἡ περικοπὴ τοῦ Εὐαγγελια-

ρίου (ἐκ τοῦ κατὰ Λουκᾶν) χρησιμοποιεῖται εἰς τὸν ὄρθρον.ΙΟΥΛΙΟΣ 2013

17

28. † ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ. Προχόρου, Νικάνορος,

Τίμωνος καὶ Παρμενᾶ τῶν ἀποστόλων. Εἰρήνης ὁσίας

Χρυσοβαλάντου, Παύλου ὁσίου τοῦ Ξηροποταμηνοῦ. Ἦχος

δ΄, ἑωθινὸν ε΄.

Εἰς τὴν θ΄. ᾿Απολυτίκιον «᾿Αθλοφόρε ἅγιε»· κοντάκιον

«Μιμητὴς ὑπάρχων».

Εἰς τὸν ἑσπερινόν. ῾Ο προοιμιακὸς καὶ τὸ Ψαλτήριον.

ΕΙΣ ΤΟ «ΚΥΡΙΕ, ΕΚΕΚΡΑΞΑ» ἀναστάσιμα 7 καὶ τοῦ Μη-

ναίου 3, Δόξα, Καὶ νῦν, «῾Ο διὰ σὲ θεοπάτωρ».

ΕΙΣΟΔΟΣ, «Φῶς ἱλαρόν», τὸ προκείμενον τῆς ἡμέρας.

ΑΠΟΣΤΙΧΑ τὰ ἀναστάσιμα, Δόξα, Καὶ νῦν, «Νεῦσον πα-

ρακλήσεσιν».

ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΑ «Τὸ φαιδρὸν τῆς ἀναστάσεως», Δόξα, Καὶ

νῦν, «Τὸ ἀπ᾿ αἰῶνος ἀπόκρυφον».

Εἰς τὸ μεσονυκτικόν. Μετὰ τὸν ν΄ ψαλμὸν ὁ τριαδικὸς κα-

νὼν τοῦ ἤχου «Τριάδα θεαρχικήν», τὰ τριαδικὰ «῎Αξιον

ἐστί», τρισάγιον κ.λπ., καὶ ἡ ὑπακοὴ «Τὰ τῆς σῆς παραδόξου

ἐγέρσεως».

Εἰς τὸν ὄρθρον. Μετὰ τὸν ἑξάψαλμον, εἰς τὸ «Θεὸς Κύ-

ριος» ἀπολυτίκιον «Τὸ φαιδρὸν τῆς ἀναστάσεως», Δόξα, τὸ

αὐτό, Καὶ νῦν, «Τὸ ἀπ᾿ αἰῶνος ἀπόκρυφον». [Τὸ Ψαλτήριον

καὶ ὁ ῎Αμωμος.]

ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ τὰ ἀναστάσιμα κατὰ σειράν. Εὐλογητάρια.

Ἡ ὑπακοή, οἱ ἀναβαθμοὶ καὶ τὸ προκείμενον τοῦ ἤχου.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ἑωθινὸν (ε΄) μετὰ πάσης τῆς συνήθους τάξεως

αὐτοῦ.

ΚΑΝΟΝΕΣ, ὁ ἀναστάσιμος (μετὰ τῶν εἱρμῶν), καὶ ὁ τοῦ

Μηναίου. ᾿Απὸ γ΄ ᾠδῆς τὸ μεσῴδιον κάθισμα τοῦ Μηναίου,

Δόξα, Καὶ νῦν, τὸ θεοτοκίον αὐτοῦ· ἀφ᾿ ϛ΄ τὸ ἀναστάσιμον

κοντάκιον μετὰ τοῦ οἴκου καὶ τὸ συναξάριον.ΙΟΥΛΙΟΣ 2013

18

ΚΑΤΑΒΑΣΙΑΙ οἱ εἱρμοὶ «Χοροὶ ᾿Ισραήλ»· «Τὴν τιμιω-

τέραν», «῾Ο τόκος σου ἄφθορος».

ΕΞΑΠΟΣΤΕΙΛΑΡΙΑ «῞Αγιος Κύριος», τὸ ε΄ ἀναστάσιμον

«῾Η ζωὴ καὶ ὁδὸς» καὶ τὸ θεοτοκίον αὐτοῦ «῾Υμνῶ σου τὸ

ἀμέτρητον».

ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΙΝΟΥΣ στιχηρὰ ἀναστάσιμα 8, Δόξα, τὸ ε΄ ἑω-

θινὸν «῍Ω τῶν σοφῶν σου κριμάτων», Καὶ νῦν, «῾Υπερευ-

λογημένη». Δοξολογία μεγάλη, «Σήμερον σωτηρία».

Εἰς τὴν λειτουργίαν. Τὰ συνήθη ἀντίφωνα [ἢ τὰ τυπικὰ

μετὰ τῶν μακαρισμῶν τοῦ ἤχου] καὶ τὸ εἰσοδικόν.

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟΝ, ἀπολυτίκια «Τὸ φαιδρὸν» καὶ τοῦ

ναοῦ, κοντάκιον «᾿Επὶ τοῦ ὄρους μετεμορφώθης».

ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ. ᾿Απόστολος: Κυρ. ε΄ ἐπιστ., «῾Η μὲν εὐ-

δοκία τῆς ἐμῆς καρδίας» (῾Ρωμ. ι΄ 1-10)· Εὐαγγέλιον: Κυρ. ε΄

Ματθ., «᾿Ελθόντι τῷ ᾿Ιησοῦ εἰς τὴν χώραν τῶν Γεργεσηνῶν»

(Μτθ. η΄ 28-θ΄ 1).

Εἰς τὸ ᾿Εξαιρέτως «Ἄξιον ἐστίν».

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΝ «Αἰνεῖτε»· «Εἴδομεν τὸ φῶς», καὶ τὰ λοιπὰ

τῆς λειτουργίας ὡς συνήθως.

29. Δευτέρα. Καλλινίκου καὶ Θεοδότης μαρτύρων (γ΄-δ΄

αἰ.).

Διὰ τὰς ἐν καθημερινῇ ἀκολουθίας μετὰ Παρακλητικῆς

βλέπε ἔμπροσθεν εἰς τὰς γενικὰς τυπικὰς διατάξεις (§§1-32).

᾿Απόστολος: ἡμέρας, Δευτ. ϛ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (῾Ρωμ. ιϛ΄ 17-24)· Εὐ-

αγγέλιον: ἡμέρας, Δευτ. ϛ΄ ἑβδ. Ματθ. (Μτθ. ιγ΄ 10-23).

30. Τρίτη. Σιλουανοῦ τοῦ καὶ Σίλα καλουμένου, Κρήσκεν-

τος, ᾿Επαινετοῦ καὶ ᾿Ανδρονίκου ἀποστόλων (α΄ αἰ.).ΙΟΥΛΙΟΣ 2013

19

᾿Απόστολος: ἀποστόλου Σίλα, ὃν ζήτει Σαβ. ε΄ ἑβδ. Πράξ.

(Πρξ. ιε΄ 35-41)· Εὐαγγέλιον: ἡμέρας, Τρ. ϛ΄ ἑβδ. Ματθ. (Μτθ.

ιγ΄ 24-30).

31. Τετάρτη. Εὐδοκίμου δικαίου (θ΄ αἰ.), προεόρτια τῆς

προόδου τοῦ τιμίου Σταυροῦ.

᾿Απόστολος: ἡμέρας, Τετ. ϛ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Κορ. β΄ 9-γ΄ 8)·

Εὐαγγέλιον: ἡμέρας, Τετ. ϛ΄ ἑβδ. Ματθ. (Μτθ. ιγ΄ 31-36).

(δημοσίευσις 23/9/2012)

****

Σημείωσις. τὸ παρὸν συντάσσεται ὑπὸ Διονυσίου ᾿Ανατολικιώτου καὶ

παρέχεται διὰ προσωπικὴν χρῆσιν τῶν ἀναγνωστῶν τοῦ διαδικτυακοῦ

τόπου τῆς «Συμβολῆς» (http://www.symbole.gr). προσφέρεται δὲ εὐχαρί-

στως καὶ εἰς τὸν «ἐν ᾿Αθήναις σύλλογον μουσικοφίλων Κωνσταντινουπό-

λεως», κατόπιν ἐπικοινωνίας μετὰ τοῦ προέδρου τοῦ συλλόγου κ. Στα-

ματίου Κίσσα, διὰ νὰ χρησιμεύσῃ διὰ τὰς ἀνάγκας τῆς ἱστοσελίδος τοῦ

συλλόγου, ὕστερον ἀπὸ τὰς ἀναγκαίας ἀλλαγὰς ποὺ θὰ ἐπιφέρουν οἱ

συνεργάται αὐτοῦ.

0 σχόλια:

ΘΕΟΤΟΚΟΣ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ
ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΜΟΥ

FACEBOOK


Π. ΠΑΙΣΙΟΣ

Άγιος Παναγής Μπασιάς

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ

TΡΙΩΔΙΟΝ

TΡΙΩΔΙΟΝ
Περιχαρῶς δεξώμεθα πιστοί, τὸ θεόπνευστον διάγγελμα τῆς Νηστείας, ὡς πρῴην οἱ Νινευῖται, καὶ αὖθις πόρναι καὶ τελῶναι, τὸ τῆς μετανοίας κήρυγμα, παρὰ τοῦ Ἰωάννου, δι' ἐγκρατείας ἑτοιμασθῶμεν πρὸς μετουσίαν, τῆς ἐν τῇ Σιὼν δεσποτικῆς ἱερουργίας, διὰ δακρύων προκαθαρθῶμεν τοῦ ἐν αὐτῇ θείου Νιπτῆρος, προσευξώμεθα ἰδεῖν τὴν τοῦ τυπικοῦ ἐνταῦθα, Πάσχα τελείωσιν, καὶ τοῦ ἀληθινοῦ ἀνάδειξιν, παρασκευασθῶμεν εἰς προσκύνησιν τοῦ Σταυροῦ, καὶ τῆς Ἐγέρσεως Χριστοῦ τοῦ Θεοῦ, βοῶντες πρὸς αὐτόν· Μὴ καταισχύνῃς ἡμᾶς, ἀπὸ τῆς προσδοκίας ἡμῶν φιλάνθρωπε!

ΑΚΟΥΣΤΕ ΖΩΝΤΑΝΑ

Recommended Post Slide Out For Blogger

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ
ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ

ΦΙΛΙΚΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ

Έκτρωση :

Έκτρωση :
ψυχοσωματικές επιπτώσεις (video)

ΑΓΓΕΛΟΙ

ΤΥΠΙΚΟΝ ΤΗ Μ. Χ. Ε

Οι Περιπέτειες ενός προσκυνητού

Οι Περιπέτειες ενός προσκυνητού
(Περιεχόμενα)

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΑ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ  ΚΕΙΜΕΝΑ
ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Το banner μας

ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΑΥΤO

ΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟ

ΘΑ ΜΠΕΙ ΤΟ ΣΗΜΑ ΜΟΥ
ΣΤΟ BLOG ΣΑΣ

Eν κατακλείδι, παρακαλώ με ταπείνωση, Πατέρες και αδελφοί, να βοηθήσετε και εμένα τον αμαρτωλό και αδιάφορο για την σωτηρία μου, με την προσευχή σας…και έτσι να ξυπνήσω απο την αναισθησία μου και να καλώ το όνομα του Κυρίου μας για βοήθειά μου. Αμήν. (Ιερομ. Κλεόπας Ηλίε, Ρουμάνος)......

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

ΤΥΠΙΚΟΝ

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΕ ΚΟΜΠΟΣΧΟΙΝΙ

ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΑΡΙ

ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΑΡΙ
ΤΟΥ ΑΓ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ