ΜΥΝΗΜΑ ΗΜΕΡΑΣ
ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ
ΓΙΑ ΑΡΙΣΤΗ
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME
Κάθε μέρα το πρωί ...
... βάλε αρχή σε κάθε αρετή και εντολή του θεού. Και αγωνίσου
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;
H ΠΙΣΤΗ
Blog Archive
- 2018 (1)
- 2017 (15)
- 2015 (9)
- 2014 (25)
- 2013 (1178)
-
2012
(253)
-
Δεκεμβρίου(244)
- ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ !!!!!
- Το Τέλος του Χρόνου
- Πρωτοχρονιά
- ΚΑΛΑΝΤΑ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ (Πανελλήνια)
- Τα Καλαντα της πρωτοχρονιας (ολοι οι στιχοι):
- Επικοινωνήστε μαζί μας
- Όταν δίνεις ευλογία,παίρνεις ευλογία.Η ευλογία γεν...
- Βασιλόπιτα. Το έθιμο, η ιστορία και η Ορθόδοξη θρη...
- Τριαντατρεῖς Εὐχὲς γιὰ τὸ τριαντατριάρι κομποσχοίνι
- Πώς γίνεται η Προσευχή με Κομποσχοίνι
- Οδηγός των Εκκλησιαζομένων Χριστιανών
- ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΟΦΡΟΣΥΝΗ
- ΣΤΟΙΧΟΙ ΑΠΟΣΤΟΙΧΩΝ
- Ημερολόγιο Αγιολόγιο Νηστείες 2 0 1 3 δωρεάν!
- “Θεέ μου, πάρε με!” (παιδαγωγική μεταθανάτια εμπει...
- Προσευχητάριο για όλη την εβδομάδα
- Το Πρόσφορα και το Αντίδωρο
- Γιατί ανάβουμε καντήλι στο σπίτι, κερί στην εκκλησία;
- Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΟΙ ΔΑΙΜΟΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ
- Πατήρ Παΐσιος: «Ὁ Κύριος, θὰ παρουσιάση τοὺς Μάρκο...
- ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΟΣ ;
- ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΞΟΡΚΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
- ΟΙ ΕΥΧΕΣ ΤΗΣ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ
- Ο ΜΕΓΑΣ ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ
- Τι σημαίνει να είσαι «φτωχός»…
- ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
- ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ
- ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΤΑΓΜΑΤΑ ΤΟΥΣ
- ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΠΙΣΤΕΩΣ
- ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΑΚΑΤΑΚΡΙΤΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΗΣ ΚΑ...
- Πόσο άραγε κοστίζει μια έκτρωση ; ... Μια ανθρώπιν...
- ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ
- «Τις δικές μας αμαρτίες πρέπει να προσέχουμε και ό...
- Από τη στιγμή που ο άνθρωπος έρθει στη θέση τού άλ...
- ΜΝΗΜΗ Π. ΠΑΪΣΙΟΥ
- ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑ
- ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΛΑΒΟΥΜΕ
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΔΙΑΝΟΗΤΕΣ ΑΓΙΟΙ
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΘΑΝΑΤΟΣ – ΑΝΑΣΤΑΣΗ – ΑΘΑΝΑΣΙΑ
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΙ ΑΓΙΟΙ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΑΓΙΟΙ ΙΑΤΡΟΙ
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΙΑΤΡΟΙ ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ ΑΓΙΟΙ ΙΑΤΡ...
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΡΑΠΕΤΕΣ
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΖΟΜΕΝΟΥΣ
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΓΙΟΙ
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΓΙΑ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ – ΤΟΚΕΤΟΣ – ΠΑΙΔΙΑ
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΓΙΑ ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
- Aυτή είναι η νέα τουρκική ταυτότητα με τσιπάκι...σ...
- Ο ΑΓ. ΓΕΡΩΝ ΠΑΪΣΙΟΣ ΛΥΝΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΝΑSA!!!
- ΓΕΡΟΝΤΑ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΕΣΧΑΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ; Η ΑΠΑ...
- ΓΙΑΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ O ΣΑΡΑΝΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ,ΚΑΙ ΤΙ ΣΥ...
- ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ Ὅσιος Ἐφραὶμ ὁ Σύρος
- Η ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ - Φωνή των Πατέρων Αγίου Σ...
- Μπορούμε να γνωρίσουμε το Θεό;
- Πρώτα σταύρωσαν τον Χριστό και τώρα κατασκευάζουν ...
- Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ
- ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ
- ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ
- ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΜΕΛΕΤΗΜΑΤΑ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΩΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣΘΕ
- Η ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟ...
- ΟΙ ΓΚΟΥΡΟΥ Ο ΝΕΟΣ ΚΑΙ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟ (ΓΕΡΟΝΤΑΣ ...
- ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ( Γέροντας Π...
- Η ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ
- ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
- ΠΕΡΙ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ...
- ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ( Γέροντας Σωφρόνιος Σαχάρωφ)
- ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΣΩΦΡΟΝΙΟΣ (ΣΑΧΑΡΩΦ)
- ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ ΟΙ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ ΣΤ...
- ΔΥΣΠΙΣΤΙΑ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΠΙΣΤΙΑ (ΠΑΙΣΙΟΣ)
- ΧΑΡΙΤΩΜΕΝΕΣ ΔΙΔΑΧΕΣ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ
- ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ (ΠΑΙΣΙΟΣ)
- ΛΟΓΟΙ ΠΕΡΙ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗΣ (ΠΑΙΣΙΟΣ)
- ΠΕΡΙ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ(ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑ...
- ΓΕΡΩΝ ΠΑΪΣΙΟΣ
- ΨΥΧΙΑΤΡΟΣ Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ;
- ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ( ΠΩΣ ΕΞΗΓΟΥΝΤΑΙ)
- δοκιμη
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
- ΟΣΙΟΣ ΠΕΤΡΟΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ ΒΙΒΛΙΟ ΠΡΩΤΟ Η ΤΕΤΑΡΤΗ Θ...
- ΟΣΙΟΣ ΘΕΟΓΝΩΣΙΟΣ ΠΕΡΙ ΠΡΑΞΕΩΣ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑΣ Κ ΠΕΡΙ Ι...
- ΟΣΙΟΣ ΘΕΟΓΝΩΣΙΟΣ ΣΥΝΤΟΜΗ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ...
- ΑΒΒΑΣ ΦΙΛΗΜΩΝ ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΒΒΑ ΦΙΛΗΜΟΝΟΣ
- ΑΒΒΑΣ ΦΙΛΗΜΩΝ ΣΥΝΤΟΜΗ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
- ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ ΛΟΓΟΣ ΨΥΧΩΦΕΛΗΣ ΚΑΙ ΘΑΥ...
- ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ ΛΟΓΟΣ ΨΥΧΩΦΕΛΗΣ ΚΑΙ ΘΑΥ...
- ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ ΣΥΝΤΟΜΗ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ Ε...
- ΟΣΙΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ Ο ΛΙΒΥΟΣ ΠΕΡΙ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΕΓΚΡΑΤΕΙΑ...
- ΟΣΙΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ Ο ΛΙΒΥΟΣ ΣΥΝΤΟΜΗ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΕΙΣ...
- ΑΓΙΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ Ο ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΣΥΝΤΟΜΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΤΗΝ Π...
- ΑΓΙΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ Ο ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΚΕΦΑΛΑ...
- ΑΓΙΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ Ο ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΤΑ ΠΕΜΠΤΑ 100 ΚΕΦΑΛΑΙΑ ...
- ΑΓΙΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ Ο ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ 100 ΚΕΦΑΛΑΙΑ...
- ΑΓΙΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ Ο ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΤΑ ΤΡΙΤΑ 100 ΚΕΦΑΛΑΙΑ Π...
- ΑΓΙΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ Ο ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΤΑ ΔΕΥΤΕΡΑ 100 ΚΕΦΑΛΑΙΑ...
- ΑΓΙΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ Ο ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΤΑ ΠΡΩΤΑ 100 ΚΕΦΑΛΑΙΑ Π...
- ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΟΡΟΣ ΕΔΕΣΣΗΣ 100 ΨΥΧΩΦΕΛΗ ΚΕΦΑΛΑΙΑ
- Νοεμβρίου(9)
-
Δεκεμβρίου(244)
Pages
]]>
.
.
.
Από το Blogger.
Ο Χριστός φθάνει στη χώρα των Γεργεσηνών και τον υποδέχονται δύο δαιμονισμένοι οι οποίοι βγαίνουν από τα μνήματα.
Είναι τόσο φοβεροί στην όψη (γενικά και αόριστα το λέγει ο Ματθαίος 8,28) που δεν τολμά κανείς να περάσει από κει. Ο Μάρκος (5,2-10) και ο Λουκάς (8,27-31) παρουσιάζουν ένα δαιμονισμένο. Κατά τον άγιο Χρυσόστομο ασχολούνται με τον πιο φοβερό και επικίνδυνο, γι’ αυτό και περιγράφουν λεπτομερώς τις ακραίες ενέργειές του. Δεν φορούσε ρούχα, δεν έμενε στο σπίτι του, έσπαζε τις αλυσίδες που τον έδεναν, κανείς δεν μπορούσε να τον δαμάσει, γυρνούσε νύχτα και μέρα στα μνήματα και στα βουνά, κραυγάζοντας και κατακόβοντας τον εαυτό του με πέτρες.
Κανείς δεν τολμούσε να περάσει από την περιοχή τους, αλλά ο Χριστός, που έδειξε με τα θαύματα του ότι εξουσιάζει κάθε είδους ασθένεια, τον θάνατο, τα στοιχεία της φύσεως αλλά και τις υπερφυσικές δυνάμεις, περνά χωρίς να δίνει σημασία και χωρίς να φοβάται κανένα. Οι δαίμονες καταλαβαίνουν, αυτό που δεν είχαν καταλάβει ακόμη οι άνθρωποι ή δεν είχαν καταλάβει και οι ίδιοι νωρίτερα (Ματθ. 4,3), ότι είναι Υιός του Θεού και συνεπώς Θεός και τον ικετεύουν να μη τους βασανίσει προ της ώρας τους. Βάσανο θεωρούν το να μη μπορούν να βασανίζουν τους ανθρώπους! Αυτούς που δεν τους κρατούσαν οι αλυσίδες τους τώρα τους κρατά ο Χριστός. Αυτούς που τρέχαν στα βουνά αχαλίνωτοι τώρα τους ακινητοποιεί πλήρως. Αυτούς που δεν αφήναν άλλους να περνούν από τα μέρη τους τώρα τους διώχνει από κει. Και μόνο η παρουσία του Χριστού τους παραλύει και συγχρόνως τους αναστατώνει και τους γεμίζει ταραχή. Καταλαβαίνουν ότι ήρθε το τέλος τους και προσπαθούν απλώς να το αργοπορήσουν. Να η ψυχολογία των ασεβών· δεν θέλουν να μετανοήσουν αλλά να αργοπορήσουν την τιμωρία τους.
Για πιο λόγο επέτρεψε ο Χριστός αυτό που του ζητήσαν οι δαίμονες;
Για να μάθουμε το μέγεθος της καταστροφής που μπορούν να κάνουν και πόσο το διψούν αυτό· ότι πράγματι βγήκαν από τους δαιμονισμένους· ότι ούτε στους χοίρους τολμούν να μπουν χωρίς την άδειά του· ότι αν δεν μας προστάτευε ο Θεός θα μας είχαν καταστρέψει, αφού μας μισούν περισσότερο από τα άλογα ζώα· ότι οι πάντες ακόμη και οι δαιμονισμένοι απολαμβάνουν την θεία πρόνοια· ότι αν δεν απολαμβάνουμε την θεία πρόνοια ομοίως κι αυτό οφείλεται στην πρόνοια του Θεού, γιατί αυτή εκδηλώνεται ανάλογα με την ωφέλεια που θα πάρει ο καθένας μας. Ο Θεός που ενδιαφέρεται για τον καθένα προσωπικά τόσο, ώστε να έχει μετρημένες και τις τρίχες της κεφαλής μας (Ματθ. 10,30), φροντίζει –ανάλογα με τις περιστάσεις και την προσωπικότητα του καθενός– να πάρουμε τη μεγίστη δυνατόν ωφέλεια.
Αλλά για πιο λόγο οι δαίμονες πνίξανε τα γουρούνια;
Για να λιποψυχήσουν οι άνθρωποι και να είναι τρομοκρατημένοι. Αφού δεν μπορούν να βασανίσουν τους ανθρώπους βασανίζουν τα ζώα τους και μέσω αυτών βασανίζουν και πάλι αυτούς. Ο Θεός όμως το επέτρεψε, για να τιμωρηθούν οι Γεργεσηνοί οι οποίοι τρέφαν τα γουρούνια ενώ η Παλαιά Διαθήκη τα απαγόρευε και για να δείξει τη δύναμη και την εξουσία του.
Κι ενώ δείχνει τη δύναμή του συγχρόνως δείχνει και την πραότητα και την καλωσύνη του προς τους ανθρώπους. Αυτός, που έδιωξε τους δαίμονες από τους δαιμονισμένους και από την περιοχή τους και ευεργέτησε έτσι τους ανθρώπους απαλλάσσοντας τους από την τυραννία τους, δέχεται να τον διώξουν χωρίς καμμιά αντίρρηση και χωρίς καμμιά τιμωρία. Τους αφήνει δε ως διδασκάλους τους αυτούς που ελευθερώθηκαν από τα δεσμά των δαιμόνων και τους χοιροβοσκούς, για να τους μιλάνε για τη δύναμή του και την ευεργεσία του. Βεβαίως τους τράβηξε το αυτί, επιτρέποντας στους δαίμονες να φονεύσουν τους χοίρους, για να τους βοηθήσει –έστω και χωρίς να το θέλουν– ν’ απαλλαγούν από την αμαρτία τους. Τους αφήνει και τον φόβο ότι μπορεί να πάθουν και άλλα χειρότερα, αν δεν συνέλθουν.
Την περικοπή μπορούμε να τη δούμε και αναγωγικά.
Οι άνθρωποι που πνευματικά είναι σαν τους χοίρους προσβάλλονται πιο εύκολα από τα δαιμόνια. Κι αν διατηρήσουν κάτι από την αληθινή ανθρώπινη ύπαρξη μπορεί και να σωθούν και να μετανοήσουν. Αν όμως καταντήσουν τελείως χοίροι, τότε διατελούν πλήρως από την εξουσία των δαιμόνων και καταστρέφονται.
Οι αμαρτωλοί και αχαλίνωτοι άνθρωποι είναι κι αυτοί δαιμονισμένοι και τίποτα δεν μπορεί να τους συγκρατήσει από την αμαρτία. Ζουν συνεχώς στα «μνήματα της επιθυμίας» (Αριθμ. 11,34) και δεν θέλουν με τίποτα να αναστηθούν. Συνεπώς υπάρχει και εσωτερικός δαιμονισμός ο οποίος είναι χειρότερος του εξωτερικού. Διαβάζοντας την περικοπή οι περισσότεροι προσέχουμε τους δαιμονισμένους που είχαν εξωτερικά συμπτώματα δαιμονισμού και δεν προσέχουμε την πόλη που παρακάλεσε τον Χριστό να σηκωθεί και να φύγει, γιατί προτίμησε να ζει στην παρανομία και να οικοδομεί την ευτυχία και την πρόοδό της στον διάβολο και όχι στο θέλημα του Χριστού. Και ο Αβραάμ και ο Ισαάκ και ο Ιακώβ και ο Ιωσήφ ήταν πλούσιοι και επιτυχημένοι παράγοντες προόδου και αναπτύξεως για τις περιοχές τους. Αλλά ο άνθρωπος δεν θέλει να γίνει πλούσιος με το Θεό αλλά με τον διάβολο.
Στην κατήχηση, που γίνεται πριν τη βάπτιση, στον Δ΄ αφορκισμό, φαίνεται ξεκάθαρα ο εσωτερικός δαιμονισμός, που έχει ο κάθε άνθρωπος πριν βαπτιστεί αλλά και κατ’ επέκταση ο αμαρτωλός που δεν μετανοεί. Ο ιερεύς εμφυσά στον κατηχούμενο και εύχεται τρεις φορές «εξέλασον απ’ αυτού παν πονηρόν και ακάθαρτον πνεύμα κεκρυμμένον και εμφωλεύον αυτού τη καρδία» και επεξηγεί πιο κάτω τι πνεύμα εννοεί. «Πνεύμα πλάνης, πνεύμα πονηρίας, πνεύμα ειδωλολατρείας και πάσης πλεονεξίας· πνεύμα ψεύδους και πάσης ακαθαρσίας..».
Ας προσέξουμε και την σχετική ερωταπόκριση που γίνεται στην κατήχηση προ της βαπτίσεως. «Αποττάση τω Σατανά; Και πάσι τοις έργοις αυτού; Και πάση τη λατρεία αυτού; Και πάση τη πομπή αυτού; –Αποτάσσομαι. Συντάσση τω Χριστώ; –Συντάσσομαι». Θεωρείται δηλαδή ο άνθρωπος κι εδώ, πριν βαπτισθεί και πριν καταταχθεί επίσημα με το μέρος του Χριστού, ως ευρισκόμενος εις την επήρεια του δαίμονα, αν και δεν έχει εξωτερικά συμπτώματα που να μας τρομάζουν. Να λοιπόν τι σημαίνει εσωτερικός δαιμονισμός.
ΜΕΛΕΤΙΟΣ ΑΠ. ΒΑΔΡΑΧΑΝΗΣ
ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ
www.pmeletios.com
ΕτικέτεςΜΑΓΕΙΑ - ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΟΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
ΒΑΣΚΑΝΙΑ
ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ
ΠΡΟΣΦΟΡΟ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
- Καινούργια Ζευγάρια
- Την οικογένεια τη χρειαζόμαστε
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ
- ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
- Μάθε να περιμένεις (α΄).
- Μάθε να περιμένεις (β΄)
- Η πνευματική ζωή των συζύγων
- Ἡ Χριστιανικὴ Οἰκογένεια
- Γιατί πολλά παιδιά δεν ακολουθούν το Χριστό;
- Οι δέκα μακαρισμοί της οικογένειας
- Προσευχὴ τῶν συζύγων καὶ τῆς οἰκογενείας
- Τι είναι και τι δεν είναι σταυρός στην οικογένεια
- Η ΑΓΑΜΗ ΜΗΤΕΡΑ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου