ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ
ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΜΟΥ

ΜΥΝΗΜΑ ΗΜΕΡΑΣ

ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ

ΓΙΑ ΑΡΙΣΤΗ
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME

Εγγραφείτε

Εγγραφείτε και λάβετε τα νέα μας θέματα στο e-mail σας..




facebook twitter gplus rss

Κατεβάστε την Android εφαρμογή μας για να περιηγηθείτε εύκολα και γρήγορα στο ιστολόγιο μας.


Κάθε μέρα το πρωί ...

... βάλε αρχή σε κάθε αρετή και εντολή του θεού. Και αγωνίσου
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;

ΝΕΑΝΙΚΗ ΕΣΤΙΑ

ΑΙΤΗΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ

ΑΙΤΗΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ
ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ

H ΠΙΣΤΗ

H ΠΙΣΤΗ
Στην εποχή μας, δυστυχώς η λογική κλόνισε την πίστη και γέμισε τις ψυχές με αμφιβολίες. Έτσι, επόμενο είναι να στερούμαστε τα θαύματα, γιατί το θαύμα ζείται και δεν εξηγείται" Γέρων Παϊσιος

ΑΦΕΣΙΝ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ

ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ

ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ
ΕΠΙΚΑΛΟΥ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΙΝΑ ΑΝΟΙΞΗ ΤΟΥ ΟΦΘΑΛΜΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΙΔΗΣ ΤΗΝ ΩΦΕΛΕΙΑΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΘΧΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΝΟΟΥΜΕΝΗΣ.

ΟΛΗ Η ΛΙΣΤΑ

ΟΛΗ Η ΛΙΣΤΑ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

greek-sites.gr - Κατάλογος Ελληνικών Ιστοσελίδων

Δωρεά Οργάνων

Δωρεά Οργάνων
ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Flag Counter

Η βοήθεια της Εκκλησίας

Κάνε κλικ στην εικόνα να δεις που μπορείς να απευθυνθείς για βοήθεια...

Blog Archive

ΝΟΕΡΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ

Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησόν με τον αμαρτωλόν.

ΒΙΒΛΙΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ

ΒΙΒΛΙΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ
ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ
]]> . . .
Από το Blogger.

ΟΛΑ FREE

ΟΛΑ FREE
ΜΑΘΕΤΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ

ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ

TRANSLATE


English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


Ο Χριστός φθάνει στη χώρα των Γεργεσηνών και τον υποδέχονται δύο δαιμονισμένοι οι οποίοι βγαίνουν από τα μνήματα.

Είναι τόσο φοβεροί στην όψη (γενικά και αόριστα το λέγει ο Ματθαίος 8,28) που δεν τολμά κανείς να περάσει από κει. Ο Μάρκος (5,2-10) και ο Λουκάς (8,27-31) παρουσιάζουν ένα δαιμονισμένο. Κατά τον άγιο Χρυσόστομο ασχολούνται με τον πιο φοβερό και επικίνδυνο, γι’ αυτό και περιγράφουν λεπτομερώς τις ακραίες ενέργειές του. Δεν φορούσε ρούχα, δεν έμενε στο σπίτι του, έσπαζε τις αλυσίδες που τον έδεναν, κανείς δεν μπορούσε να τον δαμάσει, γυρνούσε νύχτα και μέρα στα μνήματα και στα βουνά, κραυγάζοντας και κατακόβοντας τον εαυτό του με πέτρες.


Κανείς δεν τολμούσε να περάσει από την περιοχή τους, αλλά ο Χριστός, που έδειξε με τα θαύματα του ότι εξουσιάζει κάθε είδους ασθένεια, τον θάνατο, τα στοιχεία της φύσεως αλλά και τις υπερφυσικές δυνάμεις, περνά χωρίς να δίνει σημασία και χωρίς να φοβάται κανένα. Οι δαίμονες καταλαβαίνουν, αυτό που δεν είχαν καταλάβει ακόμη οι άνθρωποι ή δεν είχαν καταλάβει και οι ίδιοι νωρίτερα (Ματθ. 4,3), ότι είναι Υιός του Θεού και συνεπώς Θεός και τον ικετεύουν να μη τους βασανίσει προ της ώρας τους. Βάσανο θεωρούν το να μη μπορούν να βασανίζουν τους ανθρώπους! Αυτούς που δεν τους κρατούσαν οι αλυσίδες τους τώρα τους κρατά ο Χριστός. Αυτούς που τρέχαν στα βουνά αχαλίνωτοι τώρα τους ακινητοποιεί πλήρως. Αυτούς που δεν αφήναν άλλους να περνούν από τα μέρη τους τώρα τους διώχνει από κει. Και μόνο η παρουσία του Χριστού τους παραλύει και συγχρόνως τους αναστατώνει και τους γεμίζει ταραχή. Καταλαβαίνουν ότι ήρθε το τέλος τους και προσπαθούν απλώς να το αργοπορήσουν. Να η ψυχολογία των ασεβών· δεν θέλουν να μετανοήσουν αλλά να αργοπορήσουν την τιμωρία τους.



Για πιο λόγο επέτρεψε ο Χριστός αυτό που του ζητήσαν οι δαίμονες;

Για να μάθουμε το μέγεθος της καταστροφής που μπορούν να κάνουν και πόσο το διψούν αυτό· ότι πράγματι βγήκαν από τους δαιμονισμένους· ότι ούτε στους χοίρους τολμούν να μπουν χωρίς την άδειά του· ότι αν δεν μας προστάτευε ο Θεός θα μας είχαν καταστρέψει, αφού μας μισούν περισσότερο από τα άλογα ζώα· ότι οι πάντες ακόμη και οι δαιμονισμένοι απολαμβάνουν την θεία πρόνοια· ότι αν δεν απολαμβάνουμε την θεία πρόνοια ομοίως κι αυτό οφείλεται στην πρόνοια του Θεού, γιατί αυτή εκδηλώνεται ανάλογα με την ωφέλεια που θα πάρει ο καθένας μας. Ο Θεός που ενδιαφέρεται για τον καθένα προσωπικά τόσο, ώστε να έχει μετρημένες και τις τρίχες της κεφαλής μας (Ματθ. 10,30), φροντίζει –ανάλογα με τις περιστάσεις και την προσωπικότητα του καθενός– να πάρουμε τη μεγίστη δυνατόν ωφέλεια.



Αλλά για πιο λόγο οι δαίμονες πνίξανε τα γουρούνια;

Για να λιποψυχήσουν οι άνθρωποι και να είναι τρομοκρατημένοι. Αφού δεν μπορούν να βασανίσουν τους ανθρώπους βασανίζουν τα ζώα τους και μέσω αυτών βασανίζουν και πάλι αυτούς. Ο Θεός όμως το επέτρεψε, για να τιμωρηθούν οι Γεργεσηνοί οι οποίοι τρέφαν τα γουρούνια ενώ η Παλαιά Διαθήκη τα απαγόρευε και για να δείξει τη δύναμη και την εξουσία του.

Κι ενώ δείχνει τη δύναμή του συγχρόνως δείχνει και την πραότητα και την καλωσύνη του προς τους ανθρώπους. Αυτός, που έδιωξε τους δαίμονες από τους δαιμονισμένους και από την περιοχή τους και ευεργέτησε έτσι τους ανθρώπους απαλλάσσοντας τους από την τυραννία τους, δέχεται να τον διώξουν χωρίς καμμιά αντίρρηση και χωρίς καμμιά τιμωρία. Τους αφήνει δε ως διδασκάλους τους αυτούς που ελευθερώθηκαν από τα δεσμά των δαιμόνων και τους χοιροβοσκούς, για να τους μιλάνε για τη δύναμή του και την ευεργεσία του. Βεβαίως τους τράβηξε το αυτί, επιτρέποντας στους δαίμονες να φονεύσουν τους χοίρους, για να τους βοηθήσει –έστω και χωρίς να το θέλουν– ν’ απαλλαγούν από την αμαρτία τους. Τους αφήνει και τον φόβο ότι μπορεί να πάθουν και άλλα χειρότερα, αν δεν συνέλθουν.



Την περικοπή μπορούμε να τη δούμε και αναγωγικά.

Οι άνθρωποι που πνευματικά είναι σαν τους χοίρους προσβάλλονται πιο εύκολα από τα δαιμόνια. Κι αν διατηρήσουν κάτι από την αληθινή ανθρώπινη ύπαρξη μπορεί και να σωθούν και να μετανοήσουν. Αν όμως καταντήσουν τελείως χοίροι, τότε διατελούν πλήρως από την εξουσία των δαιμόνων και καταστρέφονται.

Οι αμαρτωλοί και αχαλίνωτοι άνθρωποι είναι κι αυτοί δαιμονισμένοι και τίποτα δεν μπορεί να τους συγκρατήσει από την αμαρτία. Ζουν συνεχώς στα «μνήματα της επιθυμίας» (Αριθμ. 11,34) και δεν θέλουν με τίποτα να αναστηθούν. Συνεπώς υπάρχει και εσωτερικός δαιμονισμός ο οποίος είναι χειρότερος του εξωτερικού. Διαβάζοντας την περικοπή οι περισσότεροι προσέχουμε τους δαιμονισμένους που είχαν εξωτερικά συμπτώματα δαιμονισμού και δεν προσέχουμε την πόλη που παρακάλεσε τον Χριστό να σηκωθεί και να φύγει, γιατί προτίμησε να ζει στην παρανομία και να οικοδομεί την ευτυχία και την πρόοδό της στον διάβολο και όχι στο θέλημα του Χριστού. Και ο Αβραάμ και ο Ισαάκ και ο Ιακώβ και ο Ιωσήφ ήταν πλούσιοι και επιτυχημένοι παράγοντες προόδου και αναπτύξεως για τις περιοχές τους. Αλλά ο άνθρωπος δεν θέλει να γίνει πλούσιος με το Θεό αλλά με τον διάβολο.

Στην κατήχηση, που γίνεται πριν τη βάπτιση, στον Δ΄ αφορκισμό, φαίνεται ξεκάθαρα ο εσωτερικός δαιμονισμός, που έχει ο κάθε άνθρωπος πριν βαπτιστεί αλλά και κατ’ επέκταση ο αμαρτωλός που δεν μετανοεί. Ο ιερεύς εμφυσά στον κατηχούμενο και εύχεται τρεις φορές «εξέλασον απ’ αυτού παν πονηρόν και ακάθαρτον πνεύμα κεκρυμμένον και εμφωλεύον αυτού τη καρδία» και επεξηγεί πιο κάτω τι πνεύμα εννοεί. «Πνεύμα πλάνης, πνεύμα πονηρίας, πνεύμα ειδωλολατρείας και πάσης πλεονεξίας· πνεύμα ψεύδους και πάσης ακαθαρσίας..».

Ας προσέξουμε και την σχετική ερωταπόκριση που γίνεται στην κατήχηση προ της βαπτίσεως. «Αποττάση τω Σατανά; Και πάσι τοις έργοις αυτού; Και πάση τη λατρεία αυτού; Και πάση τη πομπή αυτού; –Αποτάσσομαι. Συντάσση τω Χριστώ; –Συντάσσομαι». Θεωρείται δηλαδή ο άνθρωπος κι εδώ, πριν βαπτισθεί και πριν καταταχθεί επίσημα με το μέρος του Χριστού, ως ευρισκόμενος εις την επήρεια του δαίμονα, αν και δεν έχει εξωτερικά συμπτώματα που να μας τρομάζουν. Να λοιπόν τι σημαίνει εσωτερικός δαιμονισμός.



ΜΕΛΕΤΙΟΣ ΑΠ. ΒΑΔΡΑΧΑΝΗΣ

ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ

www.pmeletios.com

0 σχόλια:

ΘΕΟΤΟΚΟΣ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ
ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΜΟΥ

FACEBOOK


Π. ΠΑΙΣΙΟΣ

Άγιος Παναγής Μπασιάς

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ

TΡΙΩΔΙΟΝ

TΡΙΩΔΙΟΝ
Περιχαρῶς δεξώμεθα πιστοί, τὸ θεόπνευστον διάγγελμα τῆς Νηστείας, ὡς πρῴην οἱ Νινευῖται, καὶ αὖθις πόρναι καὶ τελῶναι, τὸ τῆς μετανοίας κήρυγμα, παρὰ τοῦ Ἰωάννου, δι' ἐγκρατείας ἑτοιμασθῶμεν πρὸς μετουσίαν, τῆς ἐν τῇ Σιὼν δεσποτικῆς ἱερουργίας, διὰ δακρύων προκαθαρθῶμεν τοῦ ἐν αὐτῇ θείου Νιπτῆρος, προσευξώμεθα ἰδεῖν τὴν τοῦ τυπικοῦ ἐνταῦθα, Πάσχα τελείωσιν, καὶ τοῦ ἀληθινοῦ ἀνάδειξιν, παρασκευασθῶμεν εἰς προσκύνησιν τοῦ Σταυροῦ, καὶ τῆς Ἐγέρσεως Χριστοῦ τοῦ Θεοῦ, βοῶντες πρὸς αὐτόν· Μὴ καταισχύνῃς ἡμᾶς, ἀπὸ τῆς προσδοκίας ἡμῶν φιλάνθρωπε!

ΑΚΟΥΣΤΕ ΖΩΝΤΑΝΑ

Recommended Post Slide Out For Blogger

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ
ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ

ΦΙΛΙΚΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ

Έκτρωση :

Έκτρωση :
ψυχοσωματικές επιπτώσεις (video)

ΑΓΓΕΛΟΙ

ΤΥΠΙΚΟΝ ΤΗ Μ. Χ. Ε

Οι Περιπέτειες ενός προσκυνητού

Οι Περιπέτειες ενός προσκυνητού
(Περιεχόμενα)

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΑ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ  ΚΕΙΜΕΝΑ
ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Το banner μας

ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΑΥΤO

ΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟ

ΘΑ ΜΠΕΙ ΤΟ ΣΗΜΑ ΜΟΥ
ΣΤΟ BLOG ΣΑΣ

Eν κατακλείδι, παρακαλώ με ταπείνωση, Πατέρες και αδελφοί, να βοηθήσετε και εμένα τον αμαρτωλό και αδιάφορο για την σωτηρία μου, με την προσευχή σας…και έτσι να ξυπνήσω απο την αναισθησία μου και να καλώ το όνομα του Κυρίου μας για βοήθειά μου. Αμήν. (Ιερομ. Κλεόπας Ηλίε, Ρουμάνος)......

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

ΤΥΠΙΚΟΝ

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΕ ΚΟΜΠΟΣΧΟΙΝΙ

ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΑΡΙ

ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΑΡΙ
ΤΟΥ ΑΓ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ