ΜΥΝΗΜΑ ΗΜΕΡΑΣ
ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ
ΓΙΑ ΑΡΙΣΤΗ
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME
Κάθε μέρα το πρωί ...
... βάλε αρχή σε κάθε αρετή και εντολή του θεού. Και αγωνίσου
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;
H ΠΙΣΤΗ
Blog Archive
- 2018 (1)
- 2017 (15)
- 2015 (9)
- 2014 (25)
-
2013
(1178)
- Δεκεμβρίου(6)
- Νοεμβρίου(12)
- Σεπτεμβρίου(18)
- Ιουνίου(16)
- Μαΐου(192)
- Απριλίου(145)
- Μαρτίου(173)
- Φεβρουαρίου(211)
-
Ιανουαρίου(405)
- Η προσευχή σου θα είναι τέλεια, εφόσον θα έχεις δι...
- Απελπισία και αμέλεια. Κοίτα να δεις τη δύναμη που...
- ΠΩΣ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΤΗ ΝΥΧΤΑ...
- ΜΙΚΡΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΑ
- Εξόδιος Ακολουθία Αρχιμ. π. Θεοφίλου Ζησόπουλου
- ΘΑΥΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΙΣΙΟΥ
- Οἱ Ἅγιοι Τρεῖς Ἱεράρχες 30 Ιανουαρίου
- Τεμάχιο Ιερού Λειψάνου του Αγίου Χαραλάμπους, από ...
- Εορτή του Οσίου Εφραίμ του Σύρου 28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
- O Γέροντας Νίκων στο ΑΝΤΙ-ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
- Μια απάντηση στον Κουράκη, που ζήτησε να πληρώνουν...
- Ποιος είναι «ψυχοπαθής», κατά τους Πατέρες της Εκκ...
- Οι ψαλμοί ενα θεόπνευστο βιβλίο γιά όλες τίς περιπ...
- Ψαλμοί του προφήτου και Βασιλέως Δαυίδ
- ΠΩΣ ΝΑ ΛΙΒΑΝΙΖΟΥΜΕ
- ΓΕΡΩΝ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΑΙΓΙΝΗΣ
- Ιεροί Κανόνες της Ορθοδοξίας
- ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Η ΧΑΡΑ ΚΑΙ H EΥΤYXIA
- Ποιες οι λύπες της ζωής μας; Ποιες οι χαρές της ζω...
- ΠΕΝΘΟΣ- το παράθυρο της ελπίδας στην καρδιά μας .
- Οι ψυχές των κεκοιμημένων - π. Παϊσιος
- Ἀνακομιδὴ Τιμίων Λειψάνων Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμο...
- ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΕΚΟΙΜΗΕΝΟΥΣ
- ΡΩΣΟΣ ΑΣΚΗΤΗΣ ΣΤΟΝ ΑΘΩΝΑ
- ΟΣΙΑΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΕΡΗΜΙΤΗ
- Ο ΧΗΜΙΚΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΜΕΝΑΓΙΑΣ
- Ο ΓΕΡΩΝ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ ΣΤΑ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ
- ΜΕΓΑΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ - ΜΙΚΡΗ ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ
- Ο ΣΟΦΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΔΑΝΙΗΛ ΣΤΑ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ
- ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΑΓΝΏΣΤΟΥ ΛΕΙΨΑΝΟΥ ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ...
- Βρες πότε εορτάζεις:
- ΓΙΑΤΙ ΕΙΣΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ;
- ΥΠΕΡ ΕΚΑΤΟΝΤΟΥΤΗΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ...
- ΤΡΟΜΕΡΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΗΣ
- Ο ΚΟΠΟΣ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΣΚΟΠΟ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ
- ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΘΑΥΜΑ ΑΝΤΙΜΙΣΘΙΑΣ
- ΤΑ ΑΓΑΘΑ ΤΗΣ ΥΠΑΚΟΗΣ
- ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΑΓΝΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΟΥ
- ΑΓΙΟΙ ΣΤΗ ΣΚΗΤΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ
- ΣΠΗΛΙΑ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑ
- Ο ΠΑΤΕΡ ΑΡΤΕΜΙΟΣ ΚΑΙ Η ΣΠΗΛΙΑ
- Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ Ο Ε' ΜΟΝΑΧΟΣ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ
- ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟ ΑΠΕΦΕΥΓΑΝ ΤΗ ΔΟΞΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
- ΦΟΒΕΡΗ ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ
- ΟΙ ΥΠΟΜΕΝΟΝΤΕΣ ΤΟΥΣ ΠΕΙΡΑΣΜΟΥΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ
- Ο ΓΕΡΩΝ ΑΒΕΡΚΙΟΣ
- ΔΕΚΑ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΚΑΙ ΑΝΏΝΥΜΟΙ ΑΓΙΟΙ
- Ο ΓΕΡΟ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΜΕ ΤΗ ΜΝΗΜΗ ΘΑΝΑΤΟΥ (ΙΖ' αιώνας)
- ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ
- ΦΟΒΕΡΟ ΘΑΥΜΑ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
- Ο ΦΥΛΑΚΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΒΟΗΘΗΣΕ ΤΗΝ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ
- Ο ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ ΜΟΝΑΧΟΣ ΣΤΗ Ν. ΣΚΗΤΗ
- Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΙΩΑΚΕΙΜ ΣΠΕΤΣΕΡΗΣ 1860-1934
- ΣΤΟΝ ΠΥΡΓΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΚΗΤΗΣ Ο ΓΕΡΟ - ΔΑΝΙΗΛ (ΙΘ' αι...
- ΕΝΑΡΕΤΟΣ ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΩΤΗΣ
- ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΟΝΑΧΟΣ «Ο ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ»
- Ο ΑΣΚΗΤΗΣ ΓΕΡΟ - ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ (ΙΣΤ' αιώνας)
- Ο ΓΕΡΟ ΘΕΟΦΥΛΑΚΤΟΣ
- Ο ΓΕΡΟ ΙΩΣΗΦ - ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΣΤΗ Ν. ΣΚΗΤΗ (1912)
- Ο ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΣ ΓΑΒΡΙΗΛ ΣΤΗ ΝΕΑ ΣΚΗΤΗ (1880 - 1967)
- Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΟ ΚΟΜΒΟΣΧΟΙΝΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΧΗ
- Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
- Η Επιστήμη και οι Άγιοι Πατέρες
- Η επιστήμη μπροστά στη σταύρωση και την ανάσταση τ...
- Η ΚΑΥΣΙΣ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ Η ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ...
- ΕΥΘΑΝΑΣΙΑ και... «ΕΥΘΑΝΑΣΙΑ» (εκτός και εντός εισα...
- Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος Ἀρχιεπίσκοπος Κωνσταν...
- Νουθεσίες Γέροντα Ευσεβίου Γιαννακάκη (1910-1995)
- Διδαχές Αγίου Κοσμά του Αιτωλού
- Γέροντος ΙΩΣΗΦ του Αγιορείτου, † 1959
- Αρτέμης: «Ο Θεός μας μιλάει κάθε στιγμή…».(Συνέντε...
- Οικογενειακές στενοχώριες και αγιασμός - Γερων Πορ...
- Το πιο συγκλονιστικό θαύμα του γέροντος Παϊσίου (ε...
- Η δήθεν «καταδικαστική» απόφαση της Ελλάδος από το...
- Πως θα καταγράφονται ηλεκτρονικά όλες οι συναλλαγέ...
- Θα μας θεωρούν ΟΛΟΥΣ νεκρούς από 1ης Ιουνίου 2013 ...
- Δεν πρέπει να εμπιστευόμαστε, ούτε να δίνουμε θάρρ...
- Οι νέοι και η γλώσσα των Λειτουργικών Κειμένων
- ΑΝΕΥ ΝΕΩΝ: Προς τους νέους...
- Η στενοχώρια δείχνει ότι δεν εμπιστευόμαστε τη ζωή...
- «Αμάρτησα ως άνθρωπος, λυπήσου με ως Θεός!»
- Ὁ Ὅσιος Νεόφυτος ὁ Ἔγκλειστος ὁ ἐν Κύπρῳ ἀσκήσας 2...
- Ἡ Ἁγία Ξένη 24 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
- Η Αρπαγή της εκκλησίας
- Πρέπει οι Χριστιανοί να είναι ανεκτικοί στις θρησκ...
- Ποια είναι σωστή θρησκεία για μένα;
- Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να ευαγγελίσεις κάπ...
- Ἡμερομηνίες τοῦ Πάσχα
- ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ- ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
- ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ- ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
- ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ- ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
- ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ- ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
- ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ- ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
- ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ- ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
- ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ- Π Ρ Ο Λ Ο Γ ΟΣ
- «Η Ασκητική της Αγάπης»
- Ας αποφεύγουμε όσους μας βλάπτουν...
- Μάθε να περιμένεις (β΄)
- Μάθε να περιμένεις (α΄)
- Ὁ Ἅγιος Τιμόθεος ὁ Ἀπόστολος 22 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
- 2012 (253)
Pages
]]>
.
.
.
Από το Blogger.
Η Εκκλησία αγαπητοί, όπως είπαμε, είναι ένας θεοσύστατος οργανισμός. Πνευματικός και άγιος ο σκοπός της. Πνευματικά και άγια τα μέσα που μεταχειρίζεται για να πετύχει το σκοπό της. Και πνευματικοί άνθρωποι πρέπει να είναι τα όργανά της, οι κληρικοί. Ανώτεροι χρημάτων και ανθρώπινων αδυναμιών. Έτσι θα διαψεύσουν εκείνο που λένε οι άθεοι, πως η εκκλησία είναι ένα μαγαζί!…
***
Οι εχθροί, εξ αιτίας της φιλαργυρίας ορισμένων φιλάργυρων και πλεονεκτών κληρικών, κατηγορούν την εκκλησία και από τα άστρα θέλουν να τη ρίξουν χαμηλά στη συνείδηση του λαού, να την παρουσιάσουν μια εμπορική επιχείρηση με ταπεινές επιδιώξεις. Γι αυτό πόσο μεγάλη είναι η ευθύνη των κληρικών εκείνων, που με τη ιδιοτέλεια τους και την αντιχριστιανική ζωή τους γίνονται αιτία δυσφημήσεως της αγίας Εκκλησίας.
«Παπαδομάγαζο» ονομάζουν την εκκλησία. Ταπεινή και εξευτελιστική ιδέα έχουν γι’ αυτήν οι άπιστοι και άθεοι, που αιώνες τώρα προφητεύουν την εξαφάνιση της. Αλλά η Εκκλησία, παρ’ όλα τα σκάνδαλα, εξακολουθεί να νικά και να θριαμβεύει εις πείσμα όλων των δαιμόνων.
***
Αλλά μήπως όλοι αυτοί που λένε ότι χριστιανοί έχουν καταλάβει τι είναι Εκκλησία; Εκκλησία για τους πολλούς είναι παπάδες και δεσποτάδες, η εκκλησία είναι ο ναός, το κτίριο, τα ντουβάρια. Δεν είναι όμως αυτή η σωστή έννοια της εκκλησίας. Εκκλησία δεν είναι οι τέσσερις τοίχοι του ναού. Εκκλησία δεν είναι μονάχα οι κληρικοί. Εκκλησία είναι όλος ο χριστιανικός λαός. Εκκλησία είναι όλο το σύνολο εκείνων που πιστεύουν στο Χριστό πως είναι ο αληθινός Θεός, ακούνε και εκτελούνε όσα ο Χριστός διδάσκει και παραγγέλλει με το ευαγγέλιο του και με τους πατέρες και διδασκάλους της Εκκλησίας, που φωτίζονται από το πνεύμα του Θεού και ερμηνεύουν την Αγία γραφή. Εκκλησία είναι όλοι οι πιστοί.
Εκκλησία είναι το μικρό εκείνο παιδί, που μόλις χτυπήσει η καμπάνα το βλέπεις να τρέχει στο ναό και να στέκεται με προσοχή και σαν άγγελος να παρακολουθεί τη θεία λειτουργία. Εκκλησία είναι η αγράμματη αλλά ευσεβής εκείνη γυναίκα, που δεν παύει μέρα και νύχτα να προσεύχεται με δάκρυα. Εκκλησία είναι ο βοσκός εκείνος, που όταν ακούει καμπάνα συγκινείται, και αν δεν μπορεί να πάει στην εκκλησία, κάνει το σταυρό του και παρακαλεί το Θεό να τον συγχωρέσει. Εκκλησία είναι και ο εγγράμματος, που σπούδασε και έγινε επιστήμονας, αλλά δεν έχασε την πίστη του, την ομολογεί και την κηρύττει δημοσία και αδιαφορεί για τα σχόλια και τις ειρωνείες του αθέου κόσμου. Εκκλησία είναι και ο ασπρομάλλης γέρος, που έζησε με ευσέβεια και τώρα ειρηνικός και γαλήνιος περιμένει από ώρα σε ώρα το θάνατο, για να περάσει απ’ τη στρατευομένη Εκκλησία στη θριαμβεύουσα. Όλοι αυτοί, μικροί και μεγάλοι, άντρες και γυναίκες, εφ’ όσον πιστεύουν και ζουν σύμφωνα με τις εντολές του Θεού και λατρεύουν τον Τριαδικό Θεό μέσα σε ορθόδοξες εκκλησίες, όλοι αυτοί αποτελούν τα ζωντανά μέλη της αγίας Εκκλησίας.
Ονομάζουμε δε τα μέλη αυτά ζωντανά, για να τα διακρίνουμε από τα άλλα, τα νεκρά μέλη. Νεκρά μέλη της Εκκλησίας λέγονται εκείνοι οι χριστιανοί, που έχουν βαπτισθεί στο όνομα της Αγίας Τριάδος, και όταν ήταν μικρά παιδιά τρέχανε στην εκκλησία και κοινωνούσαν τακτικά, αλλ’ όταν μεγάλωσαν έπαψαν πια να εκκλησιάζονται τακτικά και μονάχα σαν κομήτες παρουσιάζονται στην εκκλησία σε πανηγύρια, γάμους, βαφτίσια, κηδείες και μνημόσυνα.
Οι κανόνες της Εκκλησίας λένε, πως όποιος λείψει από την εκκλησία τρεις συνεχείς Κυριακές χωρίς λόγο, αυτός πρέπει να αφορίζεται, δηλαδή να διαγράφεται από το μητρώο της Εκκλησίας, όπως ακριβώς διαγράφεται από ένα σωματείο το μέλος εκείνο που προσκαλείται στις συνεδριάσεις και δεν προσέρχεται και δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του. Αν αυτή η διάταξης των ιερών κανόνων εφαρμοζόταν, θα βλέπαμε πως ένα μικρό ποσοστό χριστιανών, εκείνοι που εκκλησιάζονται τακτικά, εξομολογούνται και κοινωνούν, είναι τα ζωντανά μέλη της Εκκλησίας.
Η Εκκλησία με τα ζωντανά της μέλη, σύμφωνα με τη διδασκαλία του αποστόλου Παύλου, είναι ένα σώμα. Κι’ όπως το σώμα δεν αποτελείται από ένα μέλος, αλλά από πολλά, έτσι και η Εκκλησία αποτελείται από πολλούς χριστιανούς. Και όπως όλα τα μέλη είναι ενωμένα με το σώμα και κανένα απ’ αυτά δεν μπορεί να ζήσει έξω απ’ το σώμα, έτσι και οι χριστιανοί είναι ενωμένοι με την Εκκλησία και δεν μπορούν να ζήσουν έξω από την Εκκλησία. Το σώμα του ανθρώπου έχει κεφάλι και αυτό κυβερνάει όλο το σώμα. Αλλά και η Εκκλησία σαν σώμα έχει κεφαλή, και κεφαλή της Εκκλησίας είναι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός. Αυτός αοράτως κυβερνάει την Εκκλησία δια μέσου των αληθινών ποιμένων και διδασκάλων της Εκκλησίας. Αλλά όπως ο νους ενδιαφέρεται για όλα τα μέλη του σώματος, και αν π.χ. το πόδι πατήσει ένα αγκάθι, το κεφάλι δεν αδιαφορεί αλλά σκύβει και βλέπει που είναι το αγκάθι και κινεί το χέρι να το βγάλει, έτσι και η κεφαλή της Εκκλησίας, δηλαδή οι αντιπρόσωποι του Χριστού στη γη, δεν πρέπει να υπερηφανεύονται και να λένε πως Εμείς είμαστε κι’ όχι άλλοι, αλλά πρέπει να πονάνε και να ενδιαφέρονται για όλα τα μέλη της Εκκλησίας, και γι’ αυτά ακόμα τα πιο ταπεινά και άσημα. Σώμα χωρίς κεφάλι δεν νοείται, αλλά και κεφάλι χωρίς σώμα δεν νοείται. Κεφάλι και σώμα αποτελούν μια αχώριστη ενότητα και αυτή η ενότητα εικονίζει την ενότητα της Εκκλησίας.
***
Σύμφωνα με όλα αυτά που είπαμε παραπάνω και που είναι ιδέες του Ευαγγελίου, ο λαός που πιστεύει στο Χριστό και ζη το Χριστό έχει θέση στην Εκκλησία και δεν επιτρέπεται κανένας να τον αγνοεί, να τον παραγκωνίζει, να τον αδικεί, να τον εκμεταλλεύεται και να του στερεί τα δικαιώματα του, και να νομίζει πως είναι κοπάδι από άλογα πρόβατα για να τα κουρεύει, να τα αρμέγει, χωρίς να τα βοσκάει και να φροντίζει γι’ αυτά. Αυτοί που συμπεριφέρονται έτσι στο λαό του Θεού δεν πρέπει να λέγονται ποιμένες, αλλά λυκοποιμένες. Και αλλοίμονο στην Εκκλησία εκείνη, που έχει τέτοιους ποιμένες.
Ο λαός, ο χριστιανικός επαναλαμβάνω λαός, έχει όχι μόνο καθήκοντα, αλλά και δικαιώματα. Στην πρώτη Εκκλησία οι λαϊκοί εξέλεγαν τους επισκόπους και τους ιερείς. Και ήταν αυτό δίκαιο, γιατί ο επίσκοπος ή ο ιερεύς που πρόκειται να υπηρετήσει σε μια επισκοπή ή ενορία, πρέπει νάνε πρόσωπο που να το αγαπούν και να το εκτιμούν οι χριστιανοί για την πίστη του, τις αρετές του και τα χριστιανικά του έργα. Έτσι εξελέγησαν οι μεγάλοι διδάσκαλοι της Εκκλησίας, που λάμπρυναν και δόξασαν την Εκκλησία.
Αλλά τώρα το δικαίωμα αυτό των λαϊκών έχει καταργηθεί και οι δεσποτάδες μαζεύονται στην Αθήνα και χωρίς καν να ρωτήσουν το λαό εκλέγουν όποιον θέλουν. Και αν ο λαός διαμαρτυρηθεί και φωνάξει «ανάξιος», η δεσποτοκρατία ταράζεται, ανησυχεί και οργίζεται.
Πολλά χρόνια τώρα κηρύττουμε και γράφουμε αυτά τα πράγματα και έχουμε ως σύνθημα:«Ζητούμεν ελευθέραν και ζώσαν Εκκλησίαν». Ελπίζουμε δε, ότι ο αγώνας αυτός δεν είναι μάταιος. Θα έρθει μια μέρα, που ο ευσεβής λαός θα αγανακτήσει και πάλι τα δικαιώματα του και θα εκλέγη με φόβο Θεού τους ποιμένας του.
***
Οι εχθροί, εξ αιτίας της φιλαργυρίας ορισμένων φιλάργυρων και πλεονεκτών κληρικών, κατηγορούν την εκκλησία και από τα άστρα θέλουν να τη ρίξουν χαμηλά στη συνείδηση του λαού, να την παρουσιάσουν μια εμπορική επιχείρηση με ταπεινές επιδιώξεις. Γι αυτό πόσο μεγάλη είναι η ευθύνη των κληρικών εκείνων, που με τη ιδιοτέλεια τους και την αντιχριστιανική ζωή τους γίνονται αιτία δυσφημήσεως της αγίας Εκκλησίας.
«Παπαδομάγαζο» ονομάζουν την εκκλησία. Ταπεινή και εξευτελιστική ιδέα έχουν γι’ αυτήν οι άπιστοι και άθεοι, που αιώνες τώρα προφητεύουν την εξαφάνιση της. Αλλά η Εκκλησία, παρ’ όλα τα σκάνδαλα, εξακολουθεί να νικά και να θριαμβεύει εις πείσμα όλων των δαιμόνων.
***
Αλλά μήπως όλοι αυτοί που λένε ότι χριστιανοί έχουν καταλάβει τι είναι Εκκλησία; Εκκλησία για τους πολλούς είναι παπάδες και δεσποτάδες, η εκκλησία είναι ο ναός, το κτίριο, τα ντουβάρια. Δεν είναι όμως αυτή η σωστή έννοια της εκκλησίας. Εκκλησία δεν είναι οι τέσσερις τοίχοι του ναού. Εκκλησία δεν είναι μονάχα οι κληρικοί. Εκκλησία είναι όλος ο χριστιανικός λαός. Εκκλησία είναι όλο το σύνολο εκείνων που πιστεύουν στο Χριστό πως είναι ο αληθινός Θεός, ακούνε και εκτελούνε όσα ο Χριστός διδάσκει και παραγγέλλει με το ευαγγέλιο του και με τους πατέρες και διδασκάλους της Εκκλησίας, που φωτίζονται από το πνεύμα του Θεού και ερμηνεύουν την Αγία γραφή. Εκκλησία είναι όλοι οι πιστοί.
Εκκλησία είναι το μικρό εκείνο παιδί, που μόλις χτυπήσει η καμπάνα το βλέπεις να τρέχει στο ναό και να στέκεται με προσοχή και σαν άγγελος να παρακολουθεί τη θεία λειτουργία. Εκκλησία είναι η αγράμματη αλλά ευσεβής εκείνη γυναίκα, που δεν παύει μέρα και νύχτα να προσεύχεται με δάκρυα. Εκκλησία είναι ο βοσκός εκείνος, που όταν ακούει καμπάνα συγκινείται, και αν δεν μπορεί να πάει στην εκκλησία, κάνει το σταυρό του και παρακαλεί το Θεό να τον συγχωρέσει. Εκκλησία είναι και ο εγγράμματος, που σπούδασε και έγινε επιστήμονας, αλλά δεν έχασε την πίστη του, την ομολογεί και την κηρύττει δημοσία και αδιαφορεί για τα σχόλια και τις ειρωνείες του αθέου κόσμου. Εκκλησία είναι και ο ασπρομάλλης γέρος, που έζησε με ευσέβεια και τώρα ειρηνικός και γαλήνιος περιμένει από ώρα σε ώρα το θάνατο, για να περάσει απ’ τη στρατευομένη Εκκλησία στη θριαμβεύουσα. Όλοι αυτοί, μικροί και μεγάλοι, άντρες και γυναίκες, εφ’ όσον πιστεύουν και ζουν σύμφωνα με τις εντολές του Θεού και λατρεύουν τον Τριαδικό Θεό μέσα σε ορθόδοξες εκκλησίες, όλοι αυτοί αποτελούν τα ζωντανά μέλη της αγίας Εκκλησίας.
Ονομάζουμε δε τα μέλη αυτά ζωντανά, για να τα διακρίνουμε από τα άλλα, τα νεκρά μέλη. Νεκρά μέλη της Εκκλησίας λέγονται εκείνοι οι χριστιανοί, που έχουν βαπτισθεί στο όνομα της Αγίας Τριάδος, και όταν ήταν μικρά παιδιά τρέχανε στην εκκλησία και κοινωνούσαν τακτικά, αλλ’ όταν μεγάλωσαν έπαψαν πια να εκκλησιάζονται τακτικά και μονάχα σαν κομήτες παρουσιάζονται στην εκκλησία σε πανηγύρια, γάμους, βαφτίσια, κηδείες και μνημόσυνα.
Οι κανόνες της Εκκλησίας λένε, πως όποιος λείψει από την εκκλησία τρεις συνεχείς Κυριακές χωρίς λόγο, αυτός πρέπει να αφορίζεται, δηλαδή να διαγράφεται από το μητρώο της Εκκλησίας, όπως ακριβώς διαγράφεται από ένα σωματείο το μέλος εκείνο που προσκαλείται στις συνεδριάσεις και δεν προσέρχεται και δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του. Αν αυτή η διάταξης των ιερών κανόνων εφαρμοζόταν, θα βλέπαμε πως ένα μικρό ποσοστό χριστιανών, εκείνοι που εκκλησιάζονται τακτικά, εξομολογούνται και κοινωνούν, είναι τα ζωντανά μέλη της Εκκλησίας.
Η Εκκλησία με τα ζωντανά της μέλη, σύμφωνα με τη διδασκαλία του αποστόλου Παύλου, είναι ένα σώμα. Κι’ όπως το σώμα δεν αποτελείται από ένα μέλος, αλλά από πολλά, έτσι και η Εκκλησία αποτελείται από πολλούς χριστιανούς. Και όπως όλα τα μέλη είναι ενωμένα με το σώμα και κανένα απ’ αυτά δεν μπορεί να ζήσει έξω απ’ το σώμα, έτσι και οι χριστιανοί είναι ενωμένοι με την Εκκλησία και δεν μπορούν να ζήσουν έξω από την Εκκλησία. Το σώμα του ανθρώπου έχει κεφάλι και αυτό κυβερνάει όλο το σώμα. Αλλά και η Εκκλησία σαν σώμα έχει κεφαλή, και κεφαλή της Εκκλησίας είναι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός. Αυτός αοράτως κυβερνάει την Εκκλησία δια μέσου των αληθινών ποιμένων και διδασκάλων της Εκκλησίας. Αλλά όπως ο νους ενδιαφέρεται για όλα τα μέλη του σώματος, και αν π.χ. το πόδι πατήσει ένα αγκάθι, το κεφάλι δεν αδιαφορεί αλλά σκύβει και βλέπει που είναι το αγκάθι και κινεί το χέρι να το βγάλει, έτσι και η κεφαλή της Εκκλησίας, δηλαδή οι αντιπρόσωποι του Χριστού στη γη, δεν πρέπει να υπερηφανεύονται και να λένε πως Εμείς είμαστε κι’ όχι άλλοι, αλλά πρέπει να πονάνε και να ενδιαφέρονται για όλα τα μέλη της Εκκλησίας, και γι’ αυτά ακόμα τα πιο ταπεινά και άσημα. Σώμα χωρίς κεφάλι δεν νοείται, αλλά και κεφάλι χωρίς σώμα δεν νοείται. Κεφάλι και σώμα αποτελούν μια αχώριστη ενότητα και αυτή η ενότητα εικονίζει την ενότητα της Εκκλησίας.
***
Σύμφωνα με όλα αυτά που είπαμε παραπάνω και που είναι ιδέες του Ευαγγελίου, ο λαός που πιστεύει στο Χριστό και ζη το Χριστό έχει θέση στην Εκκλησία και δεν επιτρέπεται κανένας να τον αγνοεί, να τον παραγκωνίζει, να τον αδικεί, να τον εκμεταλλεύεται και να του στερεί τα δικαιώματα του, και να νομίζει πως είναι κοπάδι από άλογα πρόβατα για να τα κουρεύει, να τα αρμέγει, χωρίς να τα βοσκάει και να φροντίζει γι’ αυτά. Αυτοί που συμπεριφέρονται έτσι στο λαό του Θεού δεν πρέπει να λέγονται ποιμένες, αλλά λυκοποιμένες. Και αλλοίμονο στην Εκκλησία εκείνη, που έχει τέτοιους ποιμένες.
Ο λαός, ο χριστιανικός επαναλαμβάνω λαός, έχει όχι μόνο καθήκοντα, αλλά και δικαιώματα. Στην πρώτη Εκκλησία οι λαϊκοί εξέλεγαν τους επισκόπους και τους ιερείς. Και ήταν αυτό δίκαιο, γιατί ο επίσκοπος ή ο ιερεύς που πρόκειται να υπηρετήσει σε μια επισκοπή ή ενορία, πρέπει νάνε πρόσωπο που να το αγαπούν και να το εκτιμούν οι χριστιανοί για την πίστη του, τις αρετές του και τα χριστιανικά του έργα. Έτσι εξελέγησαν οι μεγάλοι διδάσκαλοι της Εκκλησίας, που λάμπρυναν και δόξασαν την Εκκλησία.
Αλλά τώρα το δικαίωμα αυτό των λαϊκών έχει καταργηθεί και οι δεσποτάδες μαζεύονται στην Αθήνα και χωρίς καν να ρωτήσουν το λαό εκλέγουν όποιον θέλουν. Και αν ο λαός διαμαρτυρηθεί και φωνάξει «ανάξιος», η δεσποτοκρατία ταράζεται, ανησυχεί και οργίζεται.
Πολλά χρόνια τώρα κηρύττουμε και γράφουμε αυτά τα πράγματα και έχουμε ως σύνθημα:«Ζητούμεν ελευθέραν και ζώσαν Εκκλησίαν». Ελπίζουμε δε, ότι ο αγώνας αυτός δεν είναι μάταιος. Θα έρθει μια μέρα, που ο ευσεβής λαός θα αγανακτήσει και πάλι τα δικαιώματα του και θα εκλέγη με φόβο Θεού τους ποιμένας του.
ΕτικέτεςΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΝΑΟΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
ΒΑΣΚΑΝΙΑ
ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ
ΠΡΟΣΦΟΡΟ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
- Καινούργια Ζευγάρια
- Την οικογένεια τη χρειαζόμαστε
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ
- ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
- Μάθε να περιμένεις (α΄).
- Μάθε να περιμένεις (β΄)
- Η πνευματική ζωή των συζύγων
- Ἡ Χριστιανικὴ Οἰκογένεια
- Γιατί πολλά παιδιά δεν ακολουθούν το Χριστό;
- Οι δέκα μακαρισμοί της οικογένειας
- Προσευχὴ τῶν συζύγων καὶ τῆς οἰκογενείας
- Τι είναι και τι δεν είναι σταυρός στην οικογένεια
- Η ΑΓΑΜΗ ΜΗΤΕΡΑ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου