ΜΥΝΗΜΑ ΗΜΕΡΑΣ
ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ
ΓΙΑ ΑΡΙΣΤΗ
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME
Κάθε μέρα το πρωί ...
... βάλε αρχή σε κάθε αρετή και εντολή του θεού. Και αγωνίσου
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;
H ΠΙΣΤΗ
Blog Archive
- 2018 (1)
- 2017 (15)
- 2015 (9)
- 2014 (25)
-
2013
(1178)
- Δεκεμβρίου(6)
- Νοεμβρίου(12)
- Σεπτεμβρίου(18)
- Ιουνίου(16)
- Μαΐου(192)
- Απριλίου(145)
- Μαρτίου(173)
-
Φεβρουαρίου(211)
- Περί των δύο σπουδαιότερων εντολών του Χριστού και...
- Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΙΣ ΤΗΣ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΧΑ...
- Λάμπρος Κ. Σκόντζος, Το κάλλος του σώματος και η ω...
- Πρωτοπρ. Διονύσιος Τάτσης, Φιλόδοξοι και φιλοχρήμα...
- William Μarrior Branham Ο ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΗΣ ΚΑΙ ΨΕΥΔΟΘ...
- «ΣΚΟΠΙΑ» : Από μετοχική, εκπρόσωπος του Κυρίου στη γή
- Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας, αναφορ...
- Βομβαρδίζεται το κάστρο της οικογένειας
- ΠΑΧΥΛΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΠΕΡΙ ΘΕΟΥ
- Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ
- Η Υποκρισία . 'Οταν το “φαίνεσθαι” γίνεται σημαντι...
- Χριστιανισμός καί καρναβάλι
- ΚΑΡΝΑΒΑΛΟΣ ΠΡΟΣΩΠΕΙΟ Ή ΠΡΟΣΩΠΟ;
- Που είναι αφιερωμένη η κάθε ημέρα της εβδομάδας;
- Με τη συμβίωση των αγίων
- Επιτρέπεται οι Λαϊκοί να αναμειγνύονται στα θέματα...
- Ποιά είναι τα Ψυχοσάββατα;
- Τι είναι ο όρθρος; Ποιά είναι τα μέρη του όρθρου σ...
- Ευχή Δια την Απαλλαγήν από τον Θυμό
- Βοήθησε και συ στην ανέγερση του Ιερού Ναού του Αγ...
- Πάτερ Ελπίδιος : Το 2013 έτος πολέμου
- Τριώδιο -Πεντηκόσταριο (e-book)
- Τα λειτουργικά Σκεύη
- Περί των επτά προσευχών του ημερονυκτίου
- Τα άμφια της Αγίας Τραπέζης
- Τι ονομάζουμε Τριώδιο και τι είναι αυτό το Λειτουρ...
- Περίοδος του Τριωδίου
- Το Τριωδιο βιβλιο προσευχης
- Μακριά από τα καρναβαλικά δρώμενα!
- Όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός: Βιβλίο πρώτο - Είναι με...
- Όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός: Βιβλίο πρώτο - Οικοδόμη...
- Όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός: Βιβλίο Πρώτο - Η σωτηρί...
- Όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός: Βιβλίο πρώτο - Ο λόγος ...
- Όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός: Βιβλίο πρώτο - Ο Θεός τ...
- Όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός: Βιβλίο πρώτο - Γενικές ...
- Ο ΕΧΩΝ ΩΤΑ ΑΚΟΥΕΙΝ ΑΚΟΥΕΤΩ
- ΑΝΟΡΘΩΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΟΣ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
- Η θέση των γυναικών στον χριστιανισμό
- Οι Αρμοδιότητες της γυναίκας
- Μπορεί να κοινωνήσει μια γυναίκα η οποία βρίσκεται...
- Βιβλίο Επισκεπτών
- Αρχιμ. Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης: “Χαρά, Λύπης όλε...
- Εισιτήριο υγείας για 200.000 ανασφάλιστους πολίτες
- Γι' αυτό τα βρόντηξε ο Βενέδικτος
- Νέος Μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής ο Αρχιμ....
- ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
- Η ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
- Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙ...
- ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΩΡΕΑ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗ ΔΥΝ...
- Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΜΕ ΠΑΓΙΔΕΨΕ ΜΕ ΤΑ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΑ
- ΟΙ ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
- ΒΟΗΘΗΣΕ ΚΑΙ ΕΣΥ ΣΤΗΝ ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΤΟΥ Α...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟΣΤ. [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO B...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΗΣ [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΔ] [AUDIO ...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΔ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΨΑΛΜΟΙ [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΜΑΛΑΧΙΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BI...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΖΑΧΑΡΙΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BI...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΑΓΓΑΙΟΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΣΟΦΟΝΙΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BI...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΑΒΒΑΚΟΥΜ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BI...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΜΙΧΑΙΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΑΒΔΙΟΥ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΑΜΩΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΙΩΗΛ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΩΣΗΕ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΙΩΝΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΝΑΟΥΜ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΔΑΝΙΗΛ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΙΕΖΕΚΙΗΛ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BI...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΘΡΗΝΟΙ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΗΣΑΙΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΕΡΕΜΙΑ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΒΑΡΟΥΧ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΣΟΦΙΑ ΣΟΛΟΜΩΝΤΑ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΙΟΥΔΙΘ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΤΩΒΙΤ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Α' ΕΣΔΡΑ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Γ' ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Β' ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Α' ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΙΩΒ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΣΘΗΡ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΝΕΕΜΙΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΣΔΡΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Β' ΧΡΟΝΙΚΩΝ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Α' ΧΡΟΝΙΚΩΝ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Β' ΒΑΣΙΛΕΩΝ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Α' ΒΑΣΙΛΕΩΝ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Β' ΣΑΜΟΥΗΛ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Α' ΣΑΜΟΥΗΛ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΡΟΥΘ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΚΡΙΤΑΙ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- Ιανουαρίου(405)
- 2012 (253)
Pages
]]>
.
.
.
Από το Blogger.
Για να καταλάβουμε πόσο ψηλά ανέβασε την γυναίκα ο Χριστός και πόσο σπουδαίος είναι ο προορισμός της μέσα στη χριστιανική οικογένεια, θα πρέπει πρώτα να κάνουμε μια σύντομη αναδρομή στην κατάσταση εκείνη, στην οποία βρισκόταν η γυναίκα στις προχριστιανικές κοινωνίες.
Η θέση της γυναικός ήταν πάντοτε κατωτέρα από την θέση του ανδρός σε σημείο τέτοιο που η γυναίκα έμοιαζε να΄ναι δούλη στον άνδρα της.
Εκείνος την θεωρούσε ως όργανο ικανοποιήσεως των κατωτέρων του επιθυμιών.
Αντιμετωπιζόταν ως παιδοποιητική μηχανή..
Εκείνος την θεωρούσε ως όργανο ικανοποιήσεως των κατωτέρων του επιθυμιών.
Αντιμετωπιζόταν ως παιδοποιητική μηχανή..
Κατά τους αρχαίους χρόνους η περιφρόνηση της γυναικός έφτανε σε βαθμό τέτοιο ώστε υπήρχαν και μερικοί που θεωρούσαν την γυναίκα ως αιτία παντός κακού, όπως ο τραγικός ποιητής Ευριπίδης, ο οποίος τολμά ακόμη και τον Θεό να κατηγορήσει ως αίτιο αυτού του κακού προς τους ανθρώπους.
Οι γυναίκες δεν επιτρεπόταν να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις του δημοσίου βίου.
Ήταν υποχρεωμένες να παραμένουν κλεισμένες μέσα εις τους οίκους και μόνο σε εξαιρετικές περιστάσεις, όπως όταν η πόλη κινδύνευε να πέσει σε εχθρικά χέρια, επιτρεπόταν σε αυτές να εξέλθουν από του οίκου τους αλλά ακόμη και τότε υπό συνοδεία...
Επίσης η μόρφωση θεωρούταν από τους Έλληνες περιττή και επιζήμιος εις την γυναίκα…
ΑΝΟΡΘΩΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΟΣ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Υπό το φως της Χριστιανικής διδασκαλίας έγινε αντιληπτό, ότι η γυναίκα είναι ηθικός απολύτως ίση και ισότιμος με τον άνδρα.
Η απόλυτη αυτή ισοτιμία ανδρός και γυναικός εις τον γάμο, φαίνεται σαφώς από την διήγηση της Αγίας Γραφής περί δημιουργίας του ανθρώπου.
«Και επέβαλε Κύριος ο Θεός έκστασιν επί τον Αδάμ, και εκοιμήθη· και έλαβε μίαν εκ των πλευρών αυτού και έκλεισε με σάρκα τον τόπον αυτής. Και κατεσκεύασε Κύριος ο Θεός την πλευράν, την οποίαν έλαβεν από του Αδάμ, εις γυναίκα και έφερεν αυτήν προς τον Αδάμ».
Παλαιά Διαθήκη Γένεση, Κεφ. 2, Στίχοι 21 – 22..
Συνεπώς η γυναίκα δεν δημιουργήθηκε υπό διαφορετικής δημιουργικής πράξεως από ότι ο άνδρας, αλλά από την πλευρά του ανδρός.
«Και είπεν ο Αδάμ, Τούτο είναι τώρα οστούν εκ των οστέων μου και σαρξ εκ της σαρκός μου·»
Παλαιά Διαθήκη Γένεση, Κεφ. 2, Στίχος 23..
Η ισότητα και ισοτιμία ανδρός και γυναικός δεν δύναται για κανέναν λόγο να αμφισβητηθεί.
Το γεγονός ότι ο Δημιουργός δημιούργησε την γυναίκα από την πλευρά του ανδρός έχει πολύ μεγάλη σημασία.
Δεν έπλασε ο Θεός την γυναίκα με νέο υλικό από την γη, για να μην μπορεί ο άνδρας να την θεωρήσει ξένη προς την φύση του, αλλά έλαβε μέρος του σώματος του ανδρός για να γίνει περισσότερο φανερή η ταυτότητα και η ενότητα της φύσεως και των δυο.
Δεν πήρε επίσης ο Θεός ύλη από το κεφάλι του ανδρός, για να μην υπάρξει η υπόνοια ότι ο Θεός θέλει να τοποθετήσει την γυναίκα σε ανώτερη θέση καταστώντας αυτήν κυρία και κυβερνήτη του ανδρός της, αλλά ούτε πήρε ο Θεός ύλη από τα πόδια του ανδρός για να μην υποθέσει ο άνδρας, ότι ο Θεός του έδωσε την γυναίκα ως δούλη ή για να είναι υποπόδιο των ποδών του.
Αλλά από την πλευρά του για να δηλώσει σαφέστερα την μεταξύ τους ισότητα και για να θέσει την γυναίκα παρά το πλευρό του ανδρός και υπό την προστασία του, για να την έχει ως πολύτιμο σύντροφο και βοηθόν του.
Η ισότητα και ισοτιμία αυτή γίνεται ακόμη περισσότερο φανερή από το γεγονός ότι και οι δυο, τόσο ο άνδρας όσο και η γυναίκα, δημιουργήθηκαν «κατ΄ εικόνα Θεού».
«Και εποίησεν ο Θεός τον άνθρωπον κατ' εικόνα εαυτού· κατ' εικόνα Θεού εποίησεν αυτόν· άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς·»
Παλαιά Διαθήκη Γένεση, Κεφ. 1, Στίχος 27..
Λέγει ο Μ. Βασίλειος:
«Ο Θεός εξ΄ αρχής κατά την δημιουργία «ειργάσατο το θήλυ τμήμα του άρρενος» και «δεκτικόν αρετής ομοτίμως» προς τον άνδρα, επειδή και η ψυχή της γυναικός είναι της αυτής φύσεως και αξίας ως και η ψυχή του ανδρός. Δι΄ αυτό ο άνδρας οφείλει να αναγνωρίζη την ισοτιμίαν της γυναικός και να αγαπά την ισότιμον».
Αλλά η θέση της γυναικός ως ηθικής προσωπικότητας κατά την Χριστιανική αντίληψη, αποκαταστάθηκε πλήρως δια του μυστηρίου της ενανθρωπήσεως, στην οποία η γυναίκα προσέφερε ειδική και ανεκτίμητη συμβολή στο πρόσωπο της παρθένου Μαρίας, της μητέρας του Χριστού.
Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ
Η Χριστιανική αντίληψη για το γάμο είναι εντελώς αντίθετη προς το καθεστώς που επικρατούσε στον αρχαίο κόσμο.
Ο σκοπός δεν είναι μόνο η τεκνογονία όπως πίστευε ο παλαιός κόσμος, αλλά είναι και η πραγμάτωσις της εν τελεία αγάπης ενώσεως ανδρός και γυναικός, διότι κατά τη Χριστιανική διδασκαλία η ανθρώπινη φύση, συνίσταται όχι μόνον εκ του ατόμου, αλλά εκ των δύο φύλων.
Το άτομο μόνο του δεν είναι «τέλειο» κι αυτό αποδεικνύεται από την ανικανότητά του να αναπαράγει άλλο άτομο χωρίς την σύμπραξη και των δύο φύλων.
Η έννοια του γάμου στηρίζεται στην πίστη ότι, ο γαμικός δεσμός είναι μυστική και ιερά ένωση την οποία συνέστησε ο ίδιος ο Θεός ο Οποίος, κατά τη δημιουργία ευλόγησε το πρώτο ζεύγος λέγοντας:
«Αυξάνεσθε και πληθύνεσθε»
Παλαιά Διαθήκη Γένεση Κεφ. 1, Στίχος 28..
Στον Χριστιανισμό, μέσα στο μυστήριο του γάμου ο άνδρας και η γυναίκα δεν είναι δυο ξεχωριστά άτομα αλλά:
«δεν είναι πλέον δύο, αλλά μία σαρξ.»
Κ. Διαθήκη Ματθαίος Κεφ. 19, Στίχος 6..
Δεν εννοεί με αυτό την φυσική κατά σάρκα ένωση ανδρός και γυναικός, αλλά υπό την έννοια της διαρκούς και αδιαλύτου ενώσεως σε ένα σώμα συζεύξεως του ανδρός και της γυναικός μυστηριωδώς πραγματωμένο από τον Θεό.
Ο Ιησούς για να μην αφήσει καμία αμφιβολία επ΄αυτού, παραγγέλλει:
«ο ουν ο θεος συνεζευξεν ανθρωπος μη χωριζετω»
Κ. Διαθήκη Ματθαίος Κεφ. 19, Στίχος 6..
Ο Ιησούς Χριστός απέδιδε στον γάμο πολύ μεγάλη αξία.
Περιέγραψε τον γάμο ως μυστήριο ιερό τον οποίο ο Θεός συνέστησε όταν «απ΄ αρχής εποίησε τον άνθρωπο άρσεν και θήλυ»
Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο Κεφ. 19, Στίχος 4..
«Και είπε: «Εξαιτίας αυτού, ο άνθρωπος θα αφήσει τον πατέρα και τη μητέρα, και θα προσκολληθεί στη γυναίκα του, και θα είναι οι δύο σε μία σάρκα»; Ώστε, δεν είναι πλέον δύο, αλλά μία σάρκα. Εκείνο, λοιπόν, που ο Θεός συνένωσε, άνθρωπος ας μη χωρίζει.»
Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο Κεφ. 19, Στίχοι 5 – 6..
Προς αυτή τη διδασκαλία συνεπής και ο Απόστολος Παύλος χαρακτηρίζει τον γάμο ως «μυστήριο μέγα».
Προς Εφεσίους Επιστολή Κεφ. 5, Στίχος 32..
Σύμφωνα με τη διδασκαλία του Ιησού ο γάμος είναι θεσμός ιερός, ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να διαλύεται εκτός μόνον λόγο μοιχείας.
Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο Κεφ. 5, Στίχος 32..
Όλος ο ανθρώπινος βίος αρχίζει μέσα στο περιβάλλον της οικογένειας προϋποθέτει ότι η αναγέννηση και η σωτηρία μας ως κοινωνία και ως έθνος πρέπει να αρχίζει από την οικογένεια, η οποία είναι αναντίρρητα ο ακρογωνιαίος λίθος πάνω στον οποίο θα πρέπει ασφαλώς να θεμελιώνεται η κοινωνία, η Εκκλησία και το Έθνος μας.
Είναι συνεπώς αυτονόητο ότι για να επιτευχθεί αυτό πρέπει η ελληνική οικογένεια να σταθεί στο ύψος που την τοποθέτησε ο Χριστός και η ιερότητα του θεσμού του γάμου που είναι η βάση της Χριστιανικής οικογένειας…
Το άρθρο γράφτηκε με βάση το βιβλίο:
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Ο Θεός να μας προστατεύει από την πλάνη των αιρέσεων.
Πηγή εικόνας
Επιμέλεια : ¨ΑΝΤΙΧΙΛΙΑΣΤΙΚΟΣ ¨.
www.antixiliastikos.blogspot.com
Ήταν υποχρεωμένες να παραμένουν κλεισμένες μέσα εις τους οίκους και μόνο σε εξαιρετικές περιστάσεις, όπως όταν η πόλη κινδύνευε να πέσει σε εχθρικά χέρια, επιτρεπόταν σε αυτές να εξέλθουν από του οίκου τους αλλά ακόμη και τότε υπό συνοδεία...
Επίσης η μόρφωση θεωρούταν από τους Έλληνες περιττή και επιζήμιος εις την γυναίκα…
ΑΝΟΡΘΩΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΟΣ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Υπό το φως της Χριστιανικής διδασκαλίας έγινε αντιληπτό, ότι η γυναίκα είναι ηθικός απολύτως ίση και ισότιμος με τον άνδρα.
Η απόλυτη αυτή ισοτιμία ανδρός και γυναικός εις τον γάμο, φαίνεται σαφώς από την διήγηση της Αγίας Γραφής περί δημιουργίας του ανθρώπου.
«Και επέβαλε Κύριος ο Θεός έκστασιν επί τον Αδάμ, και εκοιμήθη· και έλαβε μίαν εκ των πλευρών αυτού και έκλεισε με σάρκα τον τόπον αυτής. Και κατεσκεύασε Κύριος ο Θεός την πλευράν, την οποίαν έλαβεν από του Αδάμ, εις γυναίκα και έφερεν αυτήν προς τον Αδάμ».
Παλαιά Διαθήκη Γένεση, Κεφ. 2, Στίχοι 21 – 22..
Συνεπώς η γυναίκα δεν δημιουργήθηκε υπό διαφορετικής δημιουργικής πράξεως από ότι ο άνδρας, αλλά από την πλευρά του ανδρός.
«Και είπεν ο Αδάμ, Τούτο είναι τώρα οστούν εκ των οστέων μου και σαρξ εκ της σαρκός μου·»
Παλαιά Διαθήκη Γένεση, Κεφ. 2, Στίχος 23..
Η ισότητα και ισοτιμία ανδρός και γυναικός δεν δύναται για κανέναν λόγο να αμφισβητηθεί.
Το γεγονός ότι ο Δημιουργός δημιούργησε την γυναίκα από την πλευρά του ανδρός έχει πολύ μεγάλη σημασία.
Δεν έπλασε ο Θεός την γυναίκα με νέο υλικό από την γη, για να μην μπορεί ο άνδρας να την θεωρήσει ξένη προς την φύση του, αλλά έλαβε μέρος του σώματος του ανδρός για να γίνει περισσότερο φανερή η ταυτότητα και η ενότητα της φύσεως και των δυο.
Δεν πήρε επίσης ο Θεός ύλη από το κεφάλι του ανδρός, για να μην υπάρξει η υπόνοια ότι ο Θεός θέλει να τοποθετήσει την γυναίκα σε ανώτερη θέση καταστώντας αυτήν κυρία και κυβερνήτη του ανδρός της, αλλά ούτε πήρε ο Θεός ύλη από τα πόδια του ανδρός για να μην υποθέσει ο άνδρας, ότι ο Θεός του έδωσε την γυναίκα ως δούλη ή για να είναι υποπόδιο των ποδών του.
Αλλά από την πλευρά του για να δηλώσει σαφέστερα την μεταξύ τους ισότητα και για να θέσει την γυναίκα παρά το πλευρό του ανδρός και υπό την προστασία του, για να την έχει ως πολύτιμο σύντροφο και βοηθόν του.
Η ισότητα και ισοτιμία αυτή γίνεται ακόμη περισσότερο φανερή από το γεγονός ότι και οι δυο, τόσο ο άνδρας όσο και η γυναίκα, δημιουργήθηκαν «κατ΄ εικόνα Θεού».
«Και εποίησεν ο Θεός τον άνθρωπον κατ' εικόνα εαυτού· κατ' εικόνα Θεού εποίησεν αυτόν· άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς·»
Παλαιά Διαθήκη Γένεση, Κεφ. 1, Στίχος 27..
Λέγει ο Μ. Βασίλειος:
«Ο Θεός εξ΄ αρχής κατά την δημιουργία «ειργάσατο το θήλυ τμήμα του άρρενος» και «δεκτικόν αρετής ομοτίμως» προς τον άνδρα, επειδή και η ψυχή της γυναικός είναι της αυτής φύσεως και αξίας ως και η ψυχή του ανδρός. Δι΄ αυτό ο άνδρας οφείλει να αναγνωρίζη την ισοτιμίαν της γυναικός και να αγαπά την ισότιμον».
Αλλά η θέση της γυναικός ως ηθικής προσωπικότητας κατά την Χριστιανική αντίληψη, αποκαταστάθηκε πλήρως δια του μυστηρίου της ενανθρωπήσεως, στην οποία η γυναίκα προσέφερε ειδική και ανεκτίμητη συμβολή στο πρόσωπο της παρθένου Μαρίας, της μητέρας του Χριστού.
Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ
Η Χριστιανική αντίληψη για το γάμο είναι εντελώς αντίθετη προς το καθεστώς που επικρατούσε στον αρχαίο κόσμο.
Ο σκοπός δεν είναι μόνο η τεκνογονία όπως πίστευε ο παλαιός κόσμος, αλλά είναι και η πραγμάτωσις της εν τελεία αγάπης ενώσεως ανδρός και γυναικός, διότι κατά τη Χριστιανική διδασκαλία η ανθρώπινη φύση, συνίσταται όχι μόνον εκ του ατόμου, αλλά εκ των δύο φύλων.
Το άτομο μόνο του δεν είναι «τέλειο» κι αυτό αποδεικνύεται από την ανικανότητά του να αναπαράγει άλλο άτομο χωρίς την σύμπραξη και των δύο φύλων.
Η έννοια του γάμου στηρίζεται στην πίστη ότι, ο γαμικός δεσμός είναι μυστική και ιερά ένωση την οποία συνέστησε ο ίδιος ο Θεός ο Οποίος, κατά τη δημιουργία ευλόγησε το πρώτο ζεύγος λέγοντας:
«Αυξάνεσθε και πληθύνεσθε»
Παλαιά Διαθήκη Γένεση Κεφ. 1, Στίχος 28..
Στον Χριστιανισμό, μέσα στο μυστήριο του γάμου ο άνδρας και η γυναίκα δεν είναι δυο ξεχωριστά άτομα αλλά:
«δεν είναι πλέον δύο, αλλά μία σαρξ.»
Κ. Διαθήκη Ματθαίος Κεφ. 19, Στίχος 6..
Δεν εννοεί με αυτό την φυσική κατά σάρκα ένωση ανδρός και γυναικός, αλλά υπό την έννοια της διαρκούς και αδιαλύτου ενώσεως σε ένα σώμα συζεύξεως του ανδρός και της γυναικός μυστηριωδώς πραγματωμένο από τον Θεό.
Ο Ιησούς για να μην αφήσει καμία αμφιβολία επ΄αυτού, παραγγέλλει:
«ο ουν ο θεος συνεζευξεν ανθρωπος μη χωριζετω»
Κ. Διαθήκη Ματθαίος Κεφ. 19, Στίχος 6..
Ο Ιησούς Χριστός απέδιδε στον γάμο πολύ μεγάλη αξία.
Περιέγραψε τον γάμο ως μυστήριο ιερό τον οποίο ο Θεός συνέστησε όταν «απ΄ αρχής εποίησε τον άνθρωπο άρσεν και θήλυ»
Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο Κεφ. 19, Στίχος 4..
«Και είπε: «Εξαιτίας αυτού, ο άνθρωπος θα αφήσει τον πατέρα και τη μητέρα, και θα προσκολληθεί στη γυναίκα του, και θα είναι οι δύο σε μία σάρκα»; Ώστε, δεν είναι πλέον δύο, αλλά μία σάρκα. Εκείνο, λοιπόν, που ο Θεός συνένωσε, άνθρωπος ας μη χωρίζει.»
Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο Κεφ. 19, Στίχοι 5 – 6..
Προς αυτή τη διδασκαλία συνεπής και ο Απόστολος Παύλος χαρακτηρίζει τον γάμο ως «μυστήριο μέγα».
Προς Εφεσίους Επιστολή Κεφ. 5, Στίχος 32..
Σύμφωνα με τη διδασκαλία του Ιησού ο γάμος είναι θεσμός ιερός, ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να διαλύεται εκτός μόνον λόγο μοιχείας.
Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο Κεφ. 5, Στίχος 32..
Όλος ο ανθρώπινος βίος αρχίζει μέσα στο περιβάλλον της οικογένειας προϋποθέτει ότι η αναγέννηση και η σωτηρία μας ως κοινωνία και ως έθνος πρέπει να αρχίζει από την οικογένεια, η οποία είναι αναντίρρητα ο ακρογωνιαίος λίθος πάνω στον οποίο θα πρέπει ασφαλώς να θεμελιώνεται η κοινωνία, η Εκκλησία και το Έθνος μας.
Είναι συνεπώς αυτονόητο ότι για να επιτευχθεί αυτό πρέπει η ελληνική οικογένεια να σταθεί στο ύψος που την τοποθέτησε ο Χριστός και η ιερότητα του θεσμού του γάμου που είναι η βάση της Χριστιανικής οικογένειας…
Το άρθρο γράφτηκε με βάση το βιβλίο:
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Ο Θεός να μας προστατεύει από την πλάνη των αιρέσεων.
Πηγή εικόνας
Επιμέλεια : ¨ΑΝΤΙΧΙΛΙΑΣΤΙΚΟΣ ¨.
www.antixiliastikos.blogspot.com
ΕτικέτεςΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
ΒΑΣΚΑΝΙΑ
ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ
ΠΡΟΣΦΟΡΟ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
- Καινούργια Ζευγάρια
- Την οικογένεια τη χρειαζόμαστε
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ
- ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
- Μάθε να περιμένεις (α΄).
- Μάθε να περιμένεις (β΄)
- Η πνευματική ζωή των συζύγων
- Ἡ Χριστιανικὴ Οἰκογένεια
- Γιατί πολλά παιδιά δεν ακολουθούν το Χριστό;
- Οι δέκα μακαρισμοί της οικογένειας
- Προσευχὴ τῶν συζύγων καὶ τῆς οἰκογενείας
- Τι είναι και τι δεν είναι σταυρός στην οικογένεια
- Η ΑΓΑΜΗ ΜΗΤΕΡΑ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου