ΜΥΝΗΜΑ ΗΜΕΡΑΣ
ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ
ΓΙΑ ΑΡΙΣΤΗ
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME
Κάθε μέρα το πρωί ...
... βάλε αρχή σε κάθε αρετή και εντολή του θεού. Και αγωνίσου
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;
H ΠΙΣΤΗ
Blog Archive
- 2018 (1)
- 2017 (15)
- 2015 (9)
- 2014 (25)
-
2013
(1178)
- Δεκεμβρίου(6)
- Νοεμβρίου(12)
- Σεπτεμβρίου(18)
- Ιουνίου(16)
- Μαΐου(192)
- Απριλίου(145)
- Μαρτίου(173)
-
Φεβρουαρίου(211)
- Περί των δύο σπουδαιότερων εντολών του Χριστού και...
- Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΙΣ ΤΗΣ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΧΑ...
- Λάμπρος Κ. Σκόντζος, Το κάλλος του σώματος και η ω...
- Πρωτοπρ. Διονύσιος Τάτσης, Φιλόδοξοι και φιλοχρήμα...
- William Μarrior Branham Ο ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΗΣ ΚΑΙ ΨΕΥΔΟΘ...
- «ΣΚΟΠΙΑ» : Από μετοχική, εκπρόσωπος του Κυρίου στη γή
- Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας, αναφορ...
- Βομβαρδίζεται το κάστρο της οικογένειας
- ΠΑΧΥΛΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΠΕΡΙ ΘΕΟΥ
- Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ
- Η Υποκρισία . 'Οταν το “φαίνεσθαι” γίνεται σημαντι...
- Χριστιανισμός καί καρναβάλι
- ΚΑΡΝΑΒΑΛΟΣ ΠΡΟΣΩΠΕΙΟ Ή ΠΡΟΣΩΠΟ;
- Που είναι αφιερωμένη η κάθε ημέρα της εβδομάδας;
- Με τη συμβίωση των αγίων
- Επιτρέπεται οι Λαϊκοί να αναμειγνύονται στα θέματα...
- Ποιά είναι τα Ψυχοσάββατα;
- Τι είναι ο όρθρος; Ποιά είναι τα μέρη του όρθρου σ...
- Ευχή Δια την Απαλλαγήν από τον Θυμό
- Βοήθησε και συ στην ανέγερση του Ιερού Ναού του Αγ...
- Πάτερ Ελπίδιος : Το 2013 έτος πολέμου
- Τριώδιο -Πεντηκόσταριο (e-book)
- Τα λειτουργικά Σκεύη
- Περί των επτά προσευχών του ημερονυκτίου
- Τα άμφια της Αγίας Τραπέζης
- Τι ονομάζουμε Τριώδιο και τι είναι αυτό το Λειτουρ...
- Περίοδος του Τριωδίου
- Το Τριωδιο βιβλιο προσευχης
- Μακριά από τα καρναβαλικά δρώμενα!
- Όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός: Βιβλίο πρώτο - Είναι με...
- Όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός: Βιβλίο πρώτο - Οικοδόμη...
- Όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός: Βιβλίο Πρώτο - Η σωτηρί...
- Όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός: Βιβλίο πρώτο - Ο λόγος ...
- Όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός: Βιβλίο πρώτο - Ο Θεός τ...
- Όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός: Βιβλίο πρώτο - Γενικές ...
- Ο ΕΧΩΝ ΩΤΑ ΑΚΟΥΕΙΝ ΑΚΟΥΕΤΩ
- ΑΝΟΡΘΩΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΟΣ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
- Η θέση των γυναικών στον χριστιανισμό
- Οι Αρμοδιότητες της γυναίκας
- Μπορεί να κοινωνήσει μια γυναίκα η οποία βρίσκεται...
- Βιβλίο Επισκεπτών
- Αρχιμ. Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης: “Χαρά, Λύπης όλε...
- Εισιτήριο υγείας για 200.000 ανασφάλιστους πολίτες
- Γι' αυτό τα βρόντηξε ο Βενέδικτος
- Νέος Μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής ο Αρχιμ....
- ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
- Η ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
- Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙ...
- ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΩΡΕΑ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗ ΔΥΝ...
- Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΜΕ ΠΑΓΙΔΕΨΕ ΜΕ ΤΑ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΑ
- ΟΙ ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
- ΒΟΗΘΗΣΕ ΚΑΙ ΕΣΥ ΣΤΗΝ ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΤΟΥ Α...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟΣΤ. [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO B...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΗΣ [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΔ] [AUDIO ...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΔ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΨΑΛΜΟΙ [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΜΑΛΑΧΙΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BI...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΖΑΧΑΡΙΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BI...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΑΓΓΑΙΟΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΣΟΦΟΝΙΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BI...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΑΒΒΑΚΟΥΜ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BI...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΜΙΧΑΙΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΑΒΔΙΟΥ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΑΜΩΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΙΩΗΛ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΩΣΗΕ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΙΩΝΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΝΑΟΥΜ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΔΑΝΙΗΛ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΙΕΖΕΚΙΗΛ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BI...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΘΡΗΝΟΙ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΗΣΑΙΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΕΡΕΜΙΑ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΒΑΡΟΥΧ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΣΟΦΙΑ ΣΟΛΟΜΩΝΤΑ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΙΟΥΔΙΘ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΤΩΒΙΤ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Α' ΕΣΔΡΑ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Γ' ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Β' ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Α' ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΙΩΒ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΣΘΗΡ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΝΕΕΜΙΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΣΔΡΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Β' ΧΡΟΝΙΚΩΝ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Α' ΧΡΟΝΙΚΩΝ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Β' ΒΑΣΙΛΕΩΝ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Α' ΒΑΣΙΛΕΩΝ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Β' ΣΑΜΟΥΗΛ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Α' ΣΑΜΟΥΗΛ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΡΟΥΘ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΚΡΙΤΑΙ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- Ιανουαρίου(405)
- 2012 (253)
Pages
]]>
.
.
.
Από το Blogger.
Η εποχή μας χαρακτηρίζεται δυστυχώς από αχαλίνωτο ηδονισμό. Η λατρεία της σάρκας έχει αναχθεί σε πρωτεύον ζήτημα για τον σύγχρονο άνθρωπο. Τα μέσα μαζικής ενημερώσεως βομβαρδίζουν κυριολεκτικά τους πολίτες με θέματα, θεάματα και ακροάματα τα οποία έχουν να κάνουν με το σεξ. Απίθανοι τύποι οι οποίοι αυτοκαθορίζονται ως «ειδικοί σεξολόγοι» συμβουλεύουν τους παθητικούς αποδέκτες τους «πώς να ξεπεράσουν τα σεξουαλικά τους προβλήματα και να απολαύσουν τη χαρά του έρωτα» χωρίς ηθικούς περιορισμούς!
Αντικείμενο του άκρατου αυτού ερωτισμού είναι δυστυχώς η γυναίκα, η οποία έχει καταντήσει στις μέρες μας κυριολεκτικά ως το πιο ευτελές σκεύος ηδονής. Προκειμένου να υπηρετεί με τον καλλίτερο τρόπο τον «ερωτικό της ρόλο» πρέπει να έχει και την ανάλογη αισθητική εμφάνιση. Έτσι έχει επιστρατευθεί η σύγχρονη «βιομηχανία της αισθητικής» για να την «κάνει ελκυστικότερη». Κολοσσιαία ποσά δαπανώνται ετησίως για το σκοπό αυτό. Υπολογίζεται πως οι δαπάνες αυτές θα αρκούσαν για να εξαλειφτεί η πείνα από τις τρίτες χώρες!
Η Εκκλησία μας έχει μια εντελώς διαφορετική αντίληψη τόσο για την ερωτική ζωή, η οποία νοείται μέσα στον ευλογημένο γάμο, όσο και για την αισθητική του σώματος. Είναι χαρακτηριστικά τα ακόλουθα αποσπάσματα από ομιλία του ιερού Χρυσοστόμου σε ακροατήριο πλουσίων κυριών της Κωνσταντινουπόλεως. Μεταξύ των άλλων τόνισε: «Την γυναίκα την κάνει αξιαγάπητη όχι η ωραιότητα και ο καλλωπισμός σώματος, αλλά η αρετή της ψυχής. Όχι οι πούδρες και τα κραγιόνια, ούτε τα χρυσά κοσμήματα και τα πολυτελή φορέματα, αλλά η αγνότητα, η πραότητα και ο φόβος που στηρίζεται στο Θεό. Το νοητό κάλλος δεν υπάρχει σε άλλος μέρος και να επιτυγχάνεται με τόση επιτυχία, παρά μόνο στον θαυμαστό και θείο χώρο της Εκκλησίας, όπου οι απόστολοι και οι προφήτες σκουπίζουν και με επιμέλεια ξύνουν την γερασμένη επιδερμίδα της αμαρτίας, δίνουν την ακμή της νεότητας και αφαιρούν κάθε κηλίδα, κάθε ρυτίδα, κάθε σπίλο από την ψυχή μας. Αυτό το κάλλος ας φροντίσουμε να το στερεώσουμε επάνω μας άνδρες και γυναίκες. Διότι το μεν κάλλος του σώματος και οι αρρώστιες μαραίνουν και ο πολύς χρόνος καταστρέφει, τα γηρατειά σβήνουν και ο θάνατος, ο οποίος έρχεται αναπόφευκτα το εξαφανίζει ολοκληρωτικά».
Και συνεχίζει ο ιερός πατέρας: «Το κάλλος της ψυχής ούτε χρόνος, ούτε νόσος, ούτε γήρας, ούτε θάνατος, ούτε τίποτε άλλο από αυτά δεν μπορεί να καταστρέψει, αλλά μένει συνεχώς ανθισμένο. Και κάτι άλλο, το μεν κάλλος του σώματος προκαλεί συχνά σε αυτούς που το βλέπουν επιθυμία ακολασίας, το δε κάλλος της ψυχής κάνει αυτόν τον ίδιο το Θεό να το ερωτευθεί!». Και προτρέπει ο άγιος Ιωάννης: «Λοιπόν αγαπητοί για να γίνουμε και εμείς αγαπημένοι του Θεού αυτό το κάλλος πρέπει να περιποιούμαστε κάθε μέρα, σκουπίζοντας κάθε κηλίδα με την ανάγνωση των Γραφών, με τις προσευχές, με ελεημοσύνες, με την ομόνοια προς τους συνανθρώπους μας, για να ερωτευθεί ο Βασιλιάς Χριστός το κάλλος της ψυχής μας και να μας αξιώσει να μπούμε στην Βασιλεία των Ουρανών».(Ι. Χρυσοστόμου, Περί Ομοουσίου, Λόγος ΙΒ΄, Βιβλιοθήκη των Ελλήνων, τομ.2, σελ 106-107).
Έχουμε λοιπόν υποχρέωση ως συνειδητοί Χριστιανοί να έχουμε εκκλησιαστική αντίληψη και για το κάλλος του ανθρωπίνου σώματος, καθώς και για τον έρωτα και να βάζουμε στο περιθώριο την κοσμική, δηλαδή την πτωτική και στρεβλωμένη αντίληψη. Η φθορά που επέφερε στη φύση μας η αμαρτία μας δίνει στρεβλωμένες εικόνες για το πραγματικό κάλλος και την ερωτική μας συμπεριφορά. Δίνουμε σημασία και συχνά «αποθεώνουμε» το σωματικό κάλλος, αδιαφορώντας για το κάλλος και την ωραιότητα της ψυχής μας. Θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας πως η
σωματική λαγνεία είναι σεξιστική συμπεριφορά, η οποία κακοποιεί τον έρωτα. Ο ενστικτώδης σεξισμός είναι παρόρμηση, η οποία έχει ως στόχο να ικανοποιήσει ατομική ανάγκη. Αντίθετα ο έρωτας είναι συνάντηση προσώπων, στη βάση της ελευθερίας, απαλλαγμένη από οποιανδήποτε εξαναγκασμό, σκοπιμότητα και ατομική ανάγκη. Υπ’ αυτή την έννοια το σωματικό κάλλος παύει να υπηρετεί την οποιαδήποτε ατομική μας αναγκαιότητα και λειτουργεί ως δοξολογία προς το Θεό. Αυτή είναι και η θέση της Εκκλησίας μας για το κάλλος του σώματος και την ωραιότητα της ψυχής.
Αντικείμενο του άκρατου αυτού ερωτισμού είναι δυστυχώς η γυναίκα, η οποία έχει καταντήσει στις μέρες μας κυριολεκτικά ως το πιο ευτελές σκεύος ηδονής. Προκειμένου να υπηρετεί με τον καλλίτερο τρόπο τον «ερωτικό της ρόλο» πρέπει να έχει και την ανάλογη αισθητική εμφάνιση. Έτσι έχει επιστρατευθεί η σύγχρονη «βιομηχανία της αισθητικής» για να την «κάνει ελκυστικότερη». Κολοσσιαία ποσά δαπανώνται ετησίως για το σκοπό αυτό. Υπολογίζεται πως οι δαπάνες αυτές θα αρκούσαν για να εξαλειφτεί η πείνα από τις τρίτες χώρες!
Η Εκκλησία μας έχει μια εντελώς διαφορετική αντίληψη τόσο για την ερωτική ζωή, η οποία νοείται μέσα στον ευλογημένο γάμο, όσο και για την αισθητική του σώματος. Είναι χαρακτηριστικά τα ακόλουθα αποσπάσματα από ομιλία του ιερού Χρυσοστόμου σε ακροατήριο πλουσίων κυριών της Κωνσταντινουπόλεως. Μεταξύ των άλλων τόνισε: «Την γυναίκα την κάνει αξιαγάπητη όχι η ωραιότητα και ο καλλωπισμός σώματος, αλλά η αρετή της ψυχής. Όχι οι πούδρες και τα κραγιόνια, ούτε τα χρυσά κοσμήματα και τα πολυτελή φορέματα, αλλά η αγνότητα, η πραότητα και ο φόβος που στηρίζεται στο Θεό. Το νοητό κάλλος δεν υπάρχει σε άλλος μέρος και να επιτυγχάνεται με τόση επιτυχία, παρά μόνο στον θαυμαστό και θείο χώρο της Εκκλησίας, όπου οι απόστολοι και οι προφήτες σκουπίζουν και με επιμέλεια ξύνουν την γερασμένη επιδερμίδα της αμαρτίας, δίνουν την ακμή της νεότητας και αφαιρούν κάθε κηλίδα, κάθε ρυτίδα, κάθε σπίλο από την ψυχή μας. Αυτό το κάλλος ας φροντίσουμε να το στερεώσουμε επάνω μας άνδρες και γυναίκες. Διότι το μεν κάλλος του σώματος και οι αρρώστιες μαραίνουν και ο πολύς χρόνος καταστρέφει, τα γηρατειά σβήνουν και ο θάνατος, ο οποίος έρχεται αναπόφευκτα το εξαφανίζει ολοκληρωτικά».
Και συνεχίζει ο ιερός πατέρας: «Το κάλλος της ψυχής ούτε χρόνος, ούτε νόσος, ούτε γήρας, ούτε θάνατος, ούτε τίποτε άλλο από αυτά δεν μπορεί να καταστρέψει, αλλά μένει συνεχώς ανθισμένο. Και κάτι άλλο, το μεν κάλλος του σώματος προκαλεί συχνά σε αυτούς που το βλέπουν επιθυμία ακολασίας, το δε κάλλος της ψυχής κάνει αυτόν τον ίδιο το Θεό να το ερωτευθεί!». Και προτρέπει ο άγιος Ιωάννης: «Λοιπόν αγαπητοί για να γίνουμε και εμείς αγαπημένοι του Θεού αυτό το κάλλος πρέπει να περιποιούμαστε κάθε μέρα, σκουπίζοντας κάθε κηλίδα με την ανάγνωση των Γραφών, με τις προσευχές, με ελεημοσύνες, με την ομόνοια προς τους συνανθρώπους μας, για να ερωτευθεί ο Βασιλιάς Χριστός το κάλλος της ψυχής μας και να μας αξιώσει να μπούμε στην Βασιλεία των Ουρανών».(Ι. Χρυσοστόμου, Περί Ομοουσίου, Λόγος ΙΒ΄, Βιβλιοθήκη των Ελλήνων, τομ.2, σελ 106-107).
Έχουμε λοιπόν υποχρέωση ως συνειδητοί Χριστιανοί να έχουμε εκκλησιαστική αντίληψη και για το κάλλος του ανθρωπίνου σώματος, καθώς και για τον έρωτα και να βάζουμε στο περιθώριο την κοσμική, δηλαδή την πτωτική και στρεβλωμένη αντίληψη. Η φθορά που επέφερε στη φύση μας η αμαρτία μας δίνει στρεβλωμένες εικόνες για το πραγματικό κάλλος και την ερωτική μας συμπεριφορά. Δίνουμε σημασία και συχνά «αποθεώνουμε» το σωματικό κάλλος, αδιαφορώντας για το κάλλος και την ωραιότητα της ψυχής μας. Θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας πως η
σωματική λαγνεία είναι σεξιστική συμπεριφορά, η οποία κακοποιεί τον έρωτα. Ο ενστικτώδης σεξισμός είναι παρόρμηση, η οποία έχει ως στόχο να ικανοποιήσει ατομική ανάγκη. Αντίθετα ο έρωτας είναι συνάντηση προσώπων, στη βάση της ελευθερίας, απαλλαγμένη από οποιανδήποτε εξαναγκασμό, σκοπιμότητα και ατομική ανάγκη. Υπ’ αυτή την έννοια το σωματικό κάλλος παύει να υπηρετεί την οποιαδήποτε ατομική μας αναγκαιότητα και λειτουργεί ως δοξολογία προς το Θεό. Αυτή είναι και η θέση της Εκκλησίας μας για το κάλλος του σώματος και την ωραιότητα της ψυχής.
ΕτικέτεςΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
ΒΑΣΚΑΝΙΑ
ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ
ΠΡΟΣΦΟΡΟ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
- Καινούργια Ζευγάρια
- Την οικογένεια τη χρειαζόμαστε
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ
- ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
- Μάθε να περιμένεις (α΄).
- Μάθε να περιμένεις (β΄)
- Η πνευματική ζωή των συζύγων
- Ἡ Χριστιανικὴ Οἰκογένεια
- Γιατί πολλά παιδιά δεν ακολουθούν το Χριστό;
- Οι δέκα μακαρισμοί της οικογένειας
- Προσευχὴ τῶν συζύγων καὶ τῆς οἰκογενείας
- Τι είναι και τι δεν είναι σταυρός στην οικογένεια
- Η ΑΓΑΜΗ ΜΗΤΕΡΑ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου