ΜΥΝΗΜΑ ΗΜΕΡΑΣ
ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ
ΓΙΑ ΑΡΙΣΤΗ
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME
Κάθε μέρα το πρωί ...
... βάλε αρχή σε κάθε αρετή και εντολή του θεού. Και αγωνίσου
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;
H ΠΙΣΤΗ
Blog Archive
- 2018 (1)
- 2017 (15)
- 2015 (9)
- 2014 (25)
-
2013
(1178)
- Δεκεμβρίου(6)
- Νοεμβρίου(12)
- Σεπτεμβρίου(18)
- Ιουνίου(16)
- Μαΐου(192)
- Απριλίου(145)
- Μαρτίου(173)
- Φεβρουαρίου(211)
-
Ιανουαρίου(405)
- Η προσευχή σου θα είναι τέλεια, εφόσον θα έχεις δι...
- Απελπισία και αμέλεια. Κοίτα να δεις τη δύναμη που...
- ΠΩΣ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΤΗ ΝΥΧΤΑ...
- ΜΙΚΡΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΑ
- Εξόδιος Ακολουθία Αρχιμ. π. Θεοφίλου Ζησόπουλου
- ΘΑΥΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΙΣΙΟΥ
- Οἱ Ἅγιοι Τρεῖς Ἱεράρχες 30 Ιανουαρίου
- Τεμάχιο Ιερού Λειψάνου του Αγίου Χαραλάμπους, από ...
- Εορτή του Οσίου Εφραίμ του Σύρου 28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
- O Γέροντας Νίκων στο ΑΝΤΙ-ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
- Μια απάντηση στον Κουράκη, που ζήτησε να πληρώνουν...
- Ποιος είναι «ψυχοπαθής», κατά τους Πατέρες της Εκκ...
- Οι ψαλμοί ενα θεόπνευστο βιβλίο γιά όλες τίς περιπ...
- Ψαλμοί του προφήτου και Βασιλέως Δαυίδ
- ΠΩΣ ΝΑ ΛΙΒΑΝΙΖΟΥΜΕ
- ΓΕΡΩΝ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΑΙΓΙΝΗΣ
- Ιεροί Κανόνες της Ορθοδοξίας
- ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Η ΧΑΡΑ ΚΑΙ H EΥΤYXIA
- Ποιες οι λύπες της ζωής μας; Ποιες οι χαρές της ζω...
- ΠΕΝΘΟΣ- το παράθυρο της ελπίδας στην καρδιά μας .
- Οι ψυχές των κεκοιμημένων - π. Παϊσιος
- Ἀνακομιδὴ Τιμίων Λειψάνων Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμο...
- ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΕΚΟΙΜΗΕΝΟΥΣ
- ΡΩΣΟΣ ΑΣΚΗΤΗΣ ΣΤΟΝ ΑΘΩΝΑ
- ΟΣΙΑΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΕΡΗΜΙΤΗ
- Ο ΧΗΜΙΚΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΜΕΝΑΓΙΑΣ
- Ο ΓΕΡΩΝ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ ΣΤΑ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ
- ΜΕΓΑΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ - ΜΙΚΡΗ ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ
- Ο ΣΟΦΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΔΑΝΙΗΛ ΣΤΑ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ
- ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΑΓΝΏΣΤΟΥ ΛΕΙΨΑΝΟΥ ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ...
- Βρες πότε εορτάζεις:
- ΓΙΑΤΙ ΕΙΣΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ;
- ΥΠΕΡ ΕΚΑΤΟΝΤΟΥΤΗΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ...
- ΤΡΟΜΕΡΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΗΣ
- Ο ΚΟΠΟΣ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΣΚΟΠΟ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ
- ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΘΑΥΜΑ ΑΝΤΙΜΙΣΘΙΑΣ
- ΤΑ ΑΓΑΘΑ ΤΗΣ ΥΠΑΚΟΗΣ
- ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΑΓΝΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΟΥ
- ΑΓΙΟΙ ΣΤΗ ΣΚΗΤΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ
- ΣΠΗΛΙΑ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑ
- Ο ΠΑΤΕΡ ΑΡΤΕΜΙΟΣ ΚΑΙ Η ΣΠΗΛΙΑ
- Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ Ο Ε' ΜΟΝΑΧΟΣ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ
- ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟ ΑΠΕΦΕΥΓΑΝ ΤΗ ΔΟΞΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
- ΦΟΒΕΡΗ ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ
- ΟΙ ΥΠΟΜΕΝΟΝΤΕΣ ΤΟΥΣ ΠΕΙΡΑΣΜΟΥΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ
- Ο ΓΕΡΩΝ ΑΒΕΡΚΙΟΣ
- ΔΕΚΑ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΚΑΙ ΑΝΏΝΥΜΟΙ ΑΓΙΟΙ
- Ο ΓΕΡΟ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΜΕ ΤΗ ΜΝΗΜΗ ΘΑΝΑΤΟΥ (ΙΖ' αιώνας)
- ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ
- ΦΟΒΕΡΟ ΘΑΥΜΑ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
- Ο ΦΥΛΑΚΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΒΟΗΘΗΣΕ ΤΗΝ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ
- Ο ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ ΜΟΝΑΧΟΣ ΣΤΗ Ν. ΣΚΗΤΗ
- Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΙΩΑΚΕΙΜ ΣΠΕΤΣΕΡΗΣ 1860-1934
- ΣΤΟΝ ΠΥΡΓΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΚΗΤΗΣ Ο ΓΕΡΟ - ΔΑΝΙΗΛ (ΙΘ' αι...
- ΕΝΑΡΕΤΟΣ ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΩΤΗΣ
- ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΟΝΑΧΟΣ «Ο ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ»
- Ο ΑΣΚΗΤΗΣ ΓΕΡΟ - ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ (ΙΣΤ' αιώνας)
- Ο ΓΕΡΟ ΘΕΟΦΥΛΑΚΤΟΣ
- Ο ΓΕΡΟ ΙΩΣΗΦ - ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΣΤΗ Ν. ΣΚΗΤΗ (1912)
- Ο ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΣ ΓΑΒΡΙΗΛ ΣΤΗ ΝΕΑ ΣΚΗΤΗ (1880 - 1967)
- Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΟ ΚΟΜΒΟΣΧΟΙΝΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΧΗ
- Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
- Η Επιστήμη και οι Άγιοι Πατέρες
- Η επιστήμη μπροστά στη σταύρωση και την ανάσταση τ...
- Η ΚΑΥΣΙΣ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ Η ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ...
- ΕΥΘΑΝΑΣΙΑ και... «ΕΥΘΑΝΑΣΙΑ» (εκτός και εντός εισα...
- Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος Ἀρχιεπίσκοπος Κωνσταν...
- Νουθεσίες Γέροντα Ευσεβίου Γιαννακάκη (1910-1995)
- Διδαχές Αγίου Κοσμά του Αιτωλού
- Γέροντος ΙΩΣΗΦ του Αγιορείτου, † 1959
- Αρτέμης: «Ο Θεός μας μιλάει κάθε στιγμή…».(Συνέντε...
- Οικογενειακές στενοχώριες και αγιασμός - Γερων Πορ...
- Το πιο συγκλονιστικό θαύμα του γέροντος Παϊσίου (ε...
- Η δήθεν «καταδικαστική» απόφαση της Ελλάδος από το...
- Πως θα καταγράφονται ηλεκτρονικά όλες οι συναλλαγέ...
- Θα μας θεωρούν ΟΛΟΥΣ νεκρούς από 1ης Ιουνίου 2013 ...
- Δεν πρέπει να εμπιστευόμαστε, ούτε να δίνουμε θάρρ...
- Οι νέοι και η γλώσσα των Λειτουργικών Κειμένων
- ΑΝΕΥ ΝΕΩΝ: Προς τους νέους...
- Η στενοχώρια δείχνει ότι δεν εμπιστευόμαστε τη ζωή...
- «Αμάρτησα ως άνθρωπος, λυπήσου με ως Θεός!»
- Ὁ Ὅσιος Νεόφυτος ὁ Ἔγκλειστος ὁ ἐν Κύπρῳ ἀσκήσας 2...
- Ἡ Ἁγία Ξένη 24 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
- Η Αρπαγή της εκκλησίας
- Πρέπει οι Χριστιανοί να είναι ανεκτικοί στις θρησκ...
- Ποια είναι σωστή θρησκεία για μένα;
- Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να ευαγγελίσεις κάπ...
- Ἡμερομηνίες τοῦ Πάσχα
- ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ- ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
- ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ- ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
- ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ- ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
- ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ- ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
- ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ- ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
- ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ- ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
- ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ- Π Ρ Ο Λ Ο Γ ΟΣ
- «Η Ασκητική της Αγάπης»
- Ας αποφεύγουμε όσους μας βλάπτουν...
- Μάθε να περιμένεις (β΄)
- Μάθε να περιμένεις (α΄)
- Ὁ Ἅγιος Τιμόθεος ὁ Ἀπόστολος 22 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
- 2012 (253)
Pages
]]>
.
.
.
Από το Blogger.
Μιλήσαμε, αγαπητοί μου, για τους διακόνους και τους ιερείς. Τώρα θα μιλήσουμε για τους επισκόπους. Κι’ εδώ ακούγονται αντιρρήσεις. Μερικοί λένε: Έχουμε παπάδες. Τι χρειάζονται οι δεσποτάδες;…
Σ’ αυτούς που λένε, πως το επισκοπικό αξίωμα είναι περιττό, απαντούμε τα εξής.
Είναι αλήθεια, πως στην αποστολική εποχή οι ιερείς ονομάζονταν και επίσκοποι. Γιατί, όπως και η λέξις σημαίνει, οι ιερείς επισκοπούσαν, ήταν δηλαδή και αυτοί σκοποί. Και όπως στο στρατό ο σκοπός στέκεται σ’ ένα φυλάκιο, που συνήθως είναι σε ψηλό μέρος, και από κει βλέπει και παρατηρεί μια ολόκληρη περιφέρεια, και είναι υπεύθυνος για κάθε ύποπτη κίνηση στην περιοχή του, και αλλοίμονο αν κοιμηθεί την ώρα της σκοπιάς, έτσι και οι ιερείς μέσα στην Εκκλησία βρίσκονται σε πνευματική κορυφή, σε πνευματική σκοπιά, και από κει πρέπει να βλέπουν και να παρατηρούν κάθε τι που συμβαίνει στην εκκλησιαστική περιφέρειά τους. Είναι υπεύθυνοι ενώπιον Θεού και ανθρώπων. Και όπως ο σκοπός, όταν δει μια κίνηση του εχθρού φωνάζει «Στα όπλα!» και ξεσηκώνει όλους τους στρατιώτες για ν’ αποκρούσουν τον εχθρό, έτσι κι’ ο ιερεύς, όταν στην περιφέρεια του δει, πως αιρετικοί και άπιστοι και σκανδαλοποιοί κινούνται και ορμούν σαν λύκοι για ν’ αρπάξουν τα πρόβατα του, είναι υποχρεωμένος να φωνάξει αμέσως και να καλέσει τους πιστούς σε πνευματικό συναγερμό για την απόκρουση των εχθρών της πίστεως και ηθικής. Και όπως πάλι, όταν ο σκοπός κοιμηθεί και οι εχθροί κάνουν αιφνιδιαστική επίθεση και προκαλέσουν καταστροφή και σκοτώσουν και αιχμαλωτίσουν, ο σκοπός περνάει από στρατοδικείο και καταδικάζεται σε θάνατο, έτσι κι’ ο ιερεύς που αδιαφορεί για τη φύλαξη του ποιμνίου του και χάνονται ψυχές, θα τιμωρηθεί. Αν δεν τιμωρηθεί στη γη, θα τιμωρηθεί στον άλλο κόσμο, όπου θα δώσει φρικτό λόγο στο Θεό. Αυτό δεν το λέμε εμείς, το λέει το Πνεύμα το Άγιο. Το λέει στον προφήτη Ιεζεκιήλ: «Σκοπόν δέδωκά σε τω οίκω Ισραήλ» Αυτός ο λόγος του Θεού κατ’ εξοχήν αρμόζει στους ιερείς, που είναι πνευματικοί σκοποί.
Συ ο ιερεύς του Υψίστου, αν απ’ τη σκοπιά σου παρατηρήσεις κίνηση εχθρού και σαλπίσεις, αλλ’ αυτοί που καλείς αδιαφορήσουν, και έρθει ο εχθρός και τους κατακόψει, τότε εσύ δεν θάχεις ευθύνη. Αν όμως αδιαφορήσεις και δεν σαλπίσεις σε ώρα κινδύνου, τότε η ευθύνη σου είναι τρομερή. Για κάθε ψυχή, που θα χαθεί εξ αιτίας σου, θα δώσεις φρικτό λόγο στο Θεό. Γι’ αυτό πρέπει νάσαι προσεκτικός και άγρυπνος. Ποτέ να μη ξεχνάς πως είσαι σκοπός.
***
Σκοπός ο ιερεύς. Γι’ αυτό ονομαζόταν και επίσκοπος. Αλλ’ αν ο ιερεύς, που φυλάει μια μικρή εκκλησιαστική περιφέρεια, ονομάζεται επίσκοπος, πολύ περισσότερο η ονομασία αυτή αρμόζει στον αρχιερέα, που τάχθηκε να φυλάει μια μεγάλη εκκλησιαστική περιφέρεια.
Όλοι οι ιερείς η πρεσβύτεροι στην αποστολική εποχή ονομάζονταν και επίσκοποι. Αλλ΄ αυτό δεν σημαίνει πως υπήρχαν μονάχα ιερείς. Όχι! Απ τους ιερείς ξεχώριζε κάποιος, στον οποίον οι απόστολοι έδιναν κάποια μεγαλύτερη εξουσία. Σ΄ αυτόν κατόπιν τον προϊστάμενο των ιερέων περιορίστηκε η ονομασία επίσκοπος.
Ο επίσκοπος λοιπόν, προϊστάμενος των ιερέων, δεν είναι δημιούργημα νεότερο και αξίωμα περιττό, όπως λένε οι προτεστάντες. Μέσα στον προτεσταντικό κόσμο υπάρχει μια μεγάλη μερίδα, που λέγονται πρεσβυτεριανοί, γιατί παραδέχονται μονάχα πρεσβύτερους ή ιερείς και δεν έχουν επισκόπους. Αλλ΄ η ιδέα των πρεσβυτεριανών είναι εσφαλμένοι. Δεν στηρίζεται στην αρχαία παράδοση της Εκκλησίας. Οι απόστολοι όπως μαρτυρεί η εκκλησιαστική ιστορία όπου πήγαιναν εκεί χειροτονούσαν πρεσβύτερους αλλά και επισκόπους, ιερείς δηλαδή αλλά και αρχιερείς. Επίσκοποι που πήραν τη χειροτονία απ ευθείας από αποστολικά χέρια τα χέρια του Παύλου, είναι ο Τιμόθεος και ο Τίτος, ο Τιμόθεος επίτροπος Εφέσου, ο Τίτος επίσκοπος Κρήτης. Από αποστολικά επίσης χέρια χειροτονήθηκε ο Άγιος Ιγνάτιος ο θεοφόρος, επίσκοπος Αντιόχειας.
Ο άγιος Ιγνάτιος, που το μαρτύριο του είναι από τα πιο συγκινητικά μαρτύρια, στις επιστολές του ξεχωρίζει καθαρά τους τρεις βαθμούς της ιεροσύνης. Μιλάει για διακόνους, πρεσβυτέρους και επισκόπους. Αξίζει ν’ ακούσουμε πως μιλάει ο άγιος Ιγνάτιος για τους τρεις βαθμούς της ιεροσύνης. Ο επίσκοπος – λέει – είναι «εις τόπον Χριστού». Οι πρεσβύτεροι «εις τόπον των αποστόλων». Και στους διακόνους έχει εμπιστευθεί η διακονία. Αλλού λέει: Όλοι ν’ ακούτε και ν’ ακολουθείτε τον επίσκοπο σαν το Χριστό, τους ιερείς σαν τους αποστόλους, και να σέβεστε τους διακόνους.
***
Ποιο είναι το έργο του επισκόπου; Το έργο του επισκόπου είναι όπως το έργο του ιερέως, αλλά πιο ευρύ και πλατύ. Ότι τελεί ο ιερεύς τελεί και ο επίσκοπος. Αλλ’ εκτός απ’ αυτά που τελεί ο ιερεύς, ο επίσκοπος έχει και μερικά άλλα καθήκοντα, που ανήκουν μονάχα στο βαθμό του επισκόπου. Είναι η χειροτονία κληρικών. Μόνος του χειροτονεί όλους τους βαθμούς, εκτός από το βαθμό του επισκόπου, για τη χειροτονία του οποίου χρειάζονται τουλάχιστον δυο επίσκοποι. Μεγάλη είναι η ευθύνη του επισκόπου για τις χειροτονίες. Γιατί θα δώσει λόγο στο Θεό και για τις αμαρτίες που κάνουν ανάξιοι κληρικοί που χειροτόνησε. Προτιμότερο να βάζει το χέρι πάνω στη φωτιά, παρά να το βάζει πάνω στο κεφάλι ενός απίστου και διεφθαρμένου ανθρώπου, που θα σκορπίσει το ποίμνιό του. Θεέ μου, ελέησε τον κόσμο σου από χειροτονίες αναξίων κληρικών!
Έργο του επισκόπου είναι επίσης η τέλεσης των εγκαινίων ναών. Έργο του η εποπτεία και η διοίκησης όλων των ναών, εξωκλησιών και παρεκκλησίων. Δεν πρέπει να χτίζεται ναός χωρίς την άδεια του επισκόπου. Έργο του η συμφιλίωσης των ανθρώπων και μάλιστα των ανδρογύνων, που με διάφορες αιτίες έρχονται σε διάσταση και κινδυνεύουν να διαλυθούν. Έργο του η έκδοσης διαζυγίου. Δεν πρέπει βέβαια να εκδίδει διαζύγια χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος, όπως είναι η μοιχεία. Φύλακας και προστάτης της χριστιανικής οικογένειας πρέπει νάνε ο επίσκοπος. Έργο του η τιμωρία των κληρικών που σκανδαλίζουν το λαό του Θεού. Και όχι μόνο των κληρικών, αλλά και των λαϊκών που διαπράττουν φανερά αμαρτήματα και σκανδαλίζουν το λαό. Και σ’ αυτούς έχει καθήκον ο επίσκοπος να επιβάλλει πνευματικές τιμωρίες, όπως είναι η αποχή απ’ τη θεία κοινωνία για ένα διάστημα. Έργο του ο αφορισμός των αιρετικών, που παρ’ όλες τις προσπάθειες επιμένουν στις πλάνες τους και προσπαθούν να τις μεταδώσουν και σ’ άλλους. Έργο του η προστασία χηρών και ορφανών και κάθε ανθρώπου που αδικείται σ’ αυτό τον κόσμο.
Αλλ’ απ’ όλα τα έργα το σπουδαιότερο, που πρέπει σ’ αυτό νάνε αφοσιωμένος ο επίσκοπος, είναι το κήρυγμα του Ευαγγελίου. Ο επίσκοπος πρέπει να κηρύττει όχι μονάχα τις Κυριακές και εορτές, αλλ’ αν είναι δυνατόν καθημερινά. Να διδάσκει, να κατηχεί, αλλά και να ελέγχει σύμφωνα με την εντολή του αποστόλου Παύλου: «Τους αμαρτάνοντας ενώπιον πάντων έλεγχε, ίνα και οι λοιποί φόβον έχωσι».
Ο επίσκοπος, με λίγα λόγια, είναι η πηγή και το κέντρο της εκκλησιαστικής εξουσίας μέσα στην περιφέρειά του. Είναι, πρέπει να είναι, ένας πνευματικός ήλιος, που να φωτίζει και να θερμαίνει και να ζωογονεί όλη την περιφέρειά του.
***
Χριστέ! Συ που είσαι ο αιώνιος πνευματικός ήλιος της ανθρωπότητας, σε παρακαλούμε, άναψε και πάλι στην Εκκλησία σου νέα φώτα, ιερείς και επισκόπους, για να διαλύσουν τα σημερινά σκοτάδια της ανθρωπότητας και να λάμψει παντού το δικό σου πνευματικό φως.
«ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΝΑΟΣ» ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΟΥ
Σ’ αυτούς που λένε, πως το επισκοπικό αξίωμα είναι περιττό, απαντούμε τα εξής.
Είναι αλήθεια, πως στην αποστολική εποχή οι ιερείς ονομάζονταν και επίσκοποι. Γιατί, όπως και η λέξις σημαίνει, οι ιερείς επισκοπούσαν, ήταν δηλαδή και αυτοί σκοποί. Και όπως στο στρατό ο σκοπός στέκεται σ’ ένα φυλάκιο, που συνήθως είναι σε ψηλό μέρος, και από κει βλέπει και παρατηρεί μια ολόκληρη περιφέρεια, και είναι υπεύθυνος για κάθε ύποπτη κίνηση στην περιοχή του, και αλλοίμονο αν κοιμηθεί την ώρα της σκοπιάς, έτσι και οι ιερείς μέσα στην Εκκλησία βρίσκονται σε πνευματική κορυφή, σε πνευματική σκοπιά, και από κει πρέπει να βλέπουν και να παρατηρούν κάθε τι που συμβαίνει στην εκκλησιαστική περιφέρειά τους. Είναι υπεύθυνοι ενώπιον Θεού και ανθρώπων. Και όπως ο σκοπός, όταν δει μια κίνηση του εχθρού φωνάζει «Στα όπλα!» και ξεσηκώνει όλους τους στρατιώτες για ν’ αποκρούσουν τον εχθρό, έτσι κι’ ο ιερεύς, όταν στην περιφέρεια του δει, πως αιρετικοί και άπιστοι και σκανδαλοποιοί κινούνται και ορμούν σαν λύκοι για ν’ αρπάξουν τα πρόβατα του, είναι υποχρεωμένος να φωνάξει αμέσως και να καλέσει τους πιστούς σε πνευματικό συναγερμό για την απόκρουση των εχθρών της πίστεως και ηθικής. Και όπως πάλι, όταν ο σκοπός κοιμηθεί και οι εχθροί κάνουν αιφνιδιαστική επίθεση και προκαλέσουν καταστροφή και σκοτώσουν και αιχμαλωτίσουν, ο σκοπός περνάει από στρατοδικείο και καταδικάζεται σε θάνατο, έτσι κι’ ο ιερεύς που αδιαφορεί για τη φύλαξη του ποιμνίου του και χάνονται ψυχές, θα τιμωρηθεί. Αν δεν τιμωρηθεί στη γη, θα τιμωρηθεί στον άλλο κόσμο, όπου θα δώσει φρικτό λόγο στο Θεό. Αυτό δεν το λέμε εμείς, το λέει το Πνεύμα το Άγιο. Το λέει στον προφήτη Ιεζεκιήλ: «Σκοπόν δέδωκά σε τω οίκω Ισραήλ» Αυτός ο λόγος του Θεού κατ’ εξοχήν αρμόζει στους ιερείς, που είναι πνευματικοί σκοποί.
Συ ο ιερεύς του Υψίστου, αν απ’ τη σκοπιά σου παρατηρήσεις κίνηση εχθρού και σαλπίσεις, αλλ’ αυτοί που καλείς αδιαφορήσουν, και έρθει ο εχθρός και τους κατακόψει, τότε εσύ δεν θάχεις ευθύνη. Αν όμως αδιαφορήσεις και δεν σαλπίσεις σε ώρα κινδύνου, τότε η ευθύνη σου είναι τρομερή. Για κάθε ψυχή, που θα χαθεί εξ αιτίας σου, θα δώσεις φρικτό λόγο στο Θεό. Γι’ αυτό πρέπει νάσαι προσεκτικός και άγρυπνος. Ποτέ να μη ξεχνάς πως είσαι σκοπός.
***
Σκοπός ο ιερεύς. Γι’ αυτό ονομαζόταν και επίσκοπος. Αλλ’ αν ο ιερεύς, που φυλάει μια μικρή εκκλησιαστική περιφέρεια, ονομάζεται επίσκοπος, πολύ περισσότερο η ονομασία αυτή αρμόζει στον αρχιερέα, που τάχθηκε να φυλάει μια μεγάλη εκκλησιαστική περιφέρεια.
Όλοι οι ιερείς η πρεσβύτεροι στην αποστολική εποχή ονομάζονταν και επίσκοποι. Αλλ΄ αυτό δεν σημαίνει πως υπήρχαν μονάχα ιερείς. Όχι! Απ τους ιερείς ξεχώριζε κάποιος, στον οποίον οι απόστολοι έδιναν κάποια μεγαλύτερη εξουσία. Σ΄ αυτόν κατόπιν τον προϊστάμενο των ιερέων περιορίστηκε η ονομασία επίσκοπος.
Ο επίσκοπος λοιπόν, προϊστάμενος των ιερέων, δεν είναι δημιούργημα νεότερο και αξίωμα περιττό, όπως λένε οι προτεστάντες. Μέσα στον προτεσταντικό κόσμο υπάρχει μια μεγάλη μερίδα, που λέγονται πρεσβυτεριανοί, γιατί παραδέχονται μονάχα πρεσβύτερους ή ιερείς και δεν έχουν επισκόπους. Αλλ΄ η ιδέα των πρεσβυτεριανών είναι εσφαλμένοι. Δεν στηρίζεται στην αρχαία παράδοση της Εκκλησίας. Οι απόστολοι όπως μαρτυρεί η εκκλησιαστική ιστορία όπου πήγαιναν εκεί χειροτονούσαν πρεσβύτερους αλλά και επισκόπους, ιερείς δηλαδή αλλά και αρχιερείς. Επίσκοποι που πήραν τη χειροτονία απ ευθείας από αποστολικά χέρια τα χέρια του Παύλου, είναι ο Τιμόθεος και ο Τίτος, ο Τιμόθεος επίτροπος Εφέσου, ο Τίτος επίσκοπος Κρήτης. Από αποστολικά επίσης χέρια χειροτονήθηκε ο Άγιος Ιγνάτιος ο θεοφόρος, επίσκοπος Αντιόχειας.
Ο άγιος Ιγνάτιος, που το μαρτύριο του είναι από τα πιο συγκινητικά μαρτύρια, στις επιστολές του ξεχωρίζει καθαρά τους τρεις βαθμούς της ιεροσύνης. Μιλάει για διακόνους, πρεσβυτέρους και επισκόπους. Αξίζει ν’ ακούσουμε πως μιλάει ο άγιος Ιγνάτιος για τους τρεις βαθμούς της ιεροσύνης. Ο επίσκοπος – λέει – είναι «εις τόπον Χριστού». Οι πρεσβύτεροι «εις τόπον των αποστόλων». Και στους διακόνους έχει εμπιστευθεί η διακονία. Αλλού λέει: Όλοι ν’ ακούτε και ν’ ακολουθείτε τον επίσκοπο σαν το Χριστό, τους ιερείς σαν τους αποστόλους, και να σέβεστε τους διακόνους.
***
Ποιο είναι το έργο του επισκόπου; Το έργο του επισκόπου είναι όπως το έργο του ιερέως, αλλά πιο ευρύ και πλατύ. Ότι τελεί ο ιερεύς τελεί και ο επίσκοπος. Αλλ’ εκτός απ’ αυτά που τελεί ο ιερεύς, ο επίσκοπος έχει και μερικά άλλα καθήκοντα, που ανήκουν μονάχα στο βαθμό του επισκόπου. Είναι η χειροτονία κληρικών. Μόνος του χειροτονεί όλους τους βαθμούς, εκτός από το βαθμό του επισκόπου, για τη χειροτονία του οποίου χρειάζονται τουλάχιστον δυο επίσκοποι. Μεγάλη είναι η ευθύνη του επισκόπου για τις χειροτονίες. Γιατί θα δώσει λόγο στο Θεό και για τις αμαρτίες που κάνουν ανάξιοι κληρικοί που χειροτόνησε. Προτιμότερο να βάζει το χέρι πάνω στη φωτιά, παρά να το βάζει πάνω στο κεφάλι ενός απίστου και διεφθαρμένου ανθρώπου, που θα σκορπίσει το ποίμνιό του. Θεέ μου, ελέησε τον κόσμο σου από χειροτονίες αναξίων κληρικών!
Έργο του επισκόπου είναι επίσης η τέλεσης των εγκαινίων ναών. Έργο του η εποπτεία και η διοίκησης όλων των ναών, εξωκλησιών και παρεκκλησίων. Δεν πρέπει να χτίζεται ναός χωρίς την άδεια του επισκόπου. Έργο του η συμφιλίωσης των ανθρώπων και μάλιστα των ανδρογύνων, που με διάφορες αιτίες έρχονται σε διάσταση και κινδυνεύουν να διαλυθούν. Έργο του η έκδοσης διαζυγίου. Δεν πρέπει βέβαια να εκδίδει διαζύγια χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος, όπως είναι η μοιχεία. Φύλακας και προστάτης της χριστιανικής οικογένειας πρέπει νάνε ο επίσκοπος. Έργο του η τιμωρία των κληρικών που σκανδαλίζουν το λαό του Θεού. Και όχι μόνο των κληρικών, αλλά και των λαϊκών που διαπράττουν φανερά αμαρτήματα και σκανδαλίζουν το λαό. Και σ’ αυτούς έχει καθήκον ο επίσκοπος να επιβάλλει πνευματικές τιμωρίες, όπως είναι η αποχή απ’ τη θεία κοινωνία για ένα διάστημα. Έργο του ο αφορισμός των αιρετικών, που παρ’ όλες τις προσπάθειες επιμένουν στις πλάνες τους και προσπαθούν να τις μεταδώσουν και σ’ άλλους. Έργο του η προστασία χηρών και ορφανών και κάθε ανθρώπου που αδικείται σ’ αυτό τον κόσμο.
Αλλ’ απ’ όλα τα έργα το σπουδαιότερο, που πρέπει σ’ αυτό νάνε αφοσιωμένος ο επίσκοπος, είναι το κήρυγμα του Ευαγγελίου. Ο επίσκοπος πρέπει να κηρύττει όχι μονάχα τις Κυριακές και εορτές, αλλ’ αν είναι δυνατόν καθημερινά. Να διδάσκει, να κατηχεί, αλλά και να ελέγχει σύμφωνα με την εντολή του αποστόλου Παύλου: «Τους αμαρτάνοντας ενώπιον πάντων έλεγχε, ίνα και οι λοιποί φόβον έχωσι».
Ο επίσκοπος, με λίγα λόγια, είναι η πηγή και το κέντρο της εκκλησιαστικής εξουσίας μέσα στην περιφέρειά του. Είναι, πρέπει να είναι, ένας πνευματικός ήλιος, που να φωτίζει και να θερμαίνει και να ζωογονεί όλη την περιφέρειά του.
***
Χριστέ! Συ που είσαι ο αιώνιος πνευματικός ήλιος της ανθρωπότητας, σε παρακαλούμε, άναψε και πάλι στην Εκκλησία σου νέα φώτα, ιερείς και επισκόπους, για να διαλύσουν τα σημερινά σκοτάδια της ανθρωπότητας και να λάμψει παντού το δικό σου πνευματικό φως.
«ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΝΑΟΣ» ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΟΥ
ΕτικέτεςΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΝΑΟΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
ΒΑΣΚΑΝΙΑ
ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ
ΠΡΟΣΦΟΡΟ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
- Καινούργια Ζευγάρια
- Την οικογένεια τη χρειαζόμαστε
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ
- ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
- Μάθε να περιμένεις (α΄).
- Μάθε να περιμένεις (β΄)
- Η πνευματική ζωή των συζύγων
- Ἡ Χριστιανικὴ Οἰκογένεια
- Γιατί πολλά παιδιά δεν ακολουθούν το Χριστό;
- Οι δέκα μακαρισμοί της οικογένειας
- Προσευχὴ τῶν συζύγων καὶ τῆς οἰκογενείας
- Τι είναι και τι δεν είναι σταυρός στην οικογένεια
- Η ΑΓΑΜΗ ΜΗΤΕΡΑ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου