ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ
ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΜΟΥ

ΜΥΝΗΜΑ ΗΜΕΡΑΣ

ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ

ΓΙΑ ΑΡΙΣΤΗ
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME

Εγγραφείτε

Εγγραφείτε και λάβετε τα νέα μας θέματα στο e-mail σας..




facebook twitter gplus rss

Κατεβάστε την Android εφαρμογή μας για να περιηγηθείτε εύκολα και γρήγορα στο ιστολόγιο μας.


Κάθε μέρα το πρωί ...

... βάλε αρχή σε κάθε αρετή και εντολή του θεού. Και αγωνίσου
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;

ΝΕΑΝΙΚΗ ΕΣΤΙΑ

ΑΙΤΗΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ

ΑΙΤΗΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ
ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ

H ΠΙΣΤΗ

H ΠΙΣΤΗ
Στην εποχή μας, δυστυχώς η λογική κλόνισε την πίστη και γέμισε τις ψυχές με αμφιβολίες. Έτσι, επόμενο είναι να στερούμαστε τα θαύματα, γιατί το θαύμα ζείται και δεν εξηγείται" Γέρων Παϊσιος

ΑΦΕΣΙΝ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ

ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ

ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ
ΕΠΙΚΑΛΟΥ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΙΝΑ ΑΝΟΙΞΗ ΤΟΥ ΟΦΘΑΛΜΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΙΔΗΣ ΤΗΝ ΩΦΕΛΕΙΑΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΘΧΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΝΟΟΥΜΕΝΗΣ.

ΟΛΗ Η ΛΙΣΤΑ

ΟΛΗ Η ΛΙΣΤΑ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

greek-sites.gr - Κατάλογος Ελληνικών Ιστοσελίδων

Δωρεά Οργάνων

Δωρεά Οργάνων
ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Flag Counter

Η βοήθεια της Εκκλησίας

Κάνε κλικ στην εικόνα να δεις που μπορείς να απευθυνθείς για βοήθεια...

Blog Archive

ΝΟΕΡΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ

Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησόν με τον αμαρτωλόν.

ΒΙΒΛΙΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ

ΒΙΒΛΙΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ
ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ
]]> . . .
Από το Blogger.

ΟΛΑ FREE

ΟΛΑ FREE
ΜΑΘΕΤΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ

ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ

TRANSLATE


English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF
Στα Ευαγγέλια, αγαπητοί μου, στα Ευαγγέλια διαβάζουμε, ότι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, όταν δίδασκε το λαό, άλλοτε μεν στεκόταν όρθιος, άλλοτε δε καθόταν, και ο λαός άκουγε είτε όρθιος είτε καθιστός. Όταν π.χ. ο Χριστός επισκέφθηκε το σπίτι των αδελφών Μάρθας και Μαρίας, η μεν Μάρθα αμέσως άρχισε τις προετοιμασίες για το τραπέζι, η δε Μαρία ήρθε και κάθισε κοντά στα πόδια του Χριστού και άκουγε το Χριστό να διδάσκει (Λουκ. 10, 39).

Γιατί τα λέμε αυτά; Γιατί υπάρχουν χριστιανοί, που κάνουν τον υπεραυστηρό, και λένε πως στην εκκλησία δεν πρέπει να υπάρχουν καθίσματα, αλλά πρέπει όλοι να στέκωνται όρθιοι. Το παράδειγμα της Μαρίας μας διδάσκει, πως κι’ όταν ο Χριστός ήταν εδώ στη γη και δίδασκε τα θεία του λόγια, άφηνε τους ακροατάς του να κάθονται. Έτσι ο λόγος του Θεού ακούγεται με άνεση. Ο ακροατής δεν στενοχωριέται από την ορθοστασία. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει, πως από την ώρα που θα μπει ο χριστιανός μέσ’ στην εκκλησία μέχρις ότου απολύσει θα κάθεται συνέχεια. Όχι.
Υπάρχουν στιγμές στις ακολουθίες, και μάλιστα στη θεία λειτουργία, που οι χριστιανοί πρέπει να σηκώνονται από τα καθίσματα και να παρακολουθούν όρθιοι. Γι’ αυτό γίνεται και η προτροπή του ιερέως «Σοφία ορθοί». Η προτροπή αυτή σημαίνει πως τη στιγμή εκείνη κανένας δεν πρέπει να κάθεται, αλλ’ όλοι να στέκονται όρθιοι και η όλη στάσις τους να είναι ευλαβής. Ορθοί στο σώμα. Ορθοί και στην ψυχή. Όχι τα κάτω, τα γήινα, αλλά τα άνω, τα ουράνια πρέπει να σκεπτόμαστε. Πόσο άσχημο πόσο ασεβές και απρεπές είναι, ενώ περνούν τα άγια, μερικοί να κάθονται και να μη θέλουν να σηκωθούν και να χαιρετίσουν με ευλάβεια το Χριστό που περνάει! Το εκκλησίασμα πρέπει να διδαχθεί απ’ τον ιερέα πότε πρέπει να κάθεται και πότε να σηκώνεται.
Τα καθίσματα της εκκλησίας δεν είναι, δεν πρέπει να είναι σαν των καφενείων και των κοσμικών κέντρων, που μπορεί να κανένας να κάθεται όπως θέλει, να ’χει το ’να πόδι πάνω στ’ άλλο, να κουβεντιάζει και να γελάει. Όχι. Ο ναός, όπως είπαμε, είναι οίκος Θεού και τα καθίσματα υπάρχουν για να κάθονται όσοι δεν μπορούν όλη την ώρα να παρακολουθήσουν όρθιοι τις ιερές ακολουθίες. Υπάρχουν γέροντες και γριές. Και άλλοι άνθρωποι, κατάκοποι από τις καθημερινές εργασίες ή εξασθενημένοι από αρρώστιες, αισθάνονται την ανάγκη κάπου ν’ ακουμπήσουν το αδύνατο και κουρασμένο κορμί τους. Φιλάνθρωπος ή Εκκλησία, έχει γι’ αυτούς τους ανθρώπους τα καθίσματα.
Ανέκαθεν η Εκκλησία είχε καθίσματα. Τα ονόμαζε στασίδια, που στην παλιά εποχή έμοιαζαν ξύλινα δεκανίκια μπηγμένα στο δάπεδο, και πάνω σ’ αυτά στηρίζονταν όσοι κουράζονταν. Τέτοιου είδους στηρίγματα υπήρχαν σε παλιά μοναστήρια. Γιατί ήθελε η εκκλησία να ξεκουράζονται οι άνθρωποι, κι αυτοί ακόμα οι ασκηταί. Η αρχαία Εκκλησία αγαπούσε την απλότητα και δεν είχε πολυτέλεια. Δυστυχώς αργότερα έγιναν και τα στασίδια αφορμή επιδείξεως. Κατασκεύαζαν στασίδια διαφορετικά απ’ τ’ άλλα, και το χειρότερο σκάλιζαν πάνω το όνομα του δωρητού, ο οποίος είχε την αξίωσιν αυτός μόνο και η οικογένειά του να το χρησιμοποιούν. Αλλοίμονο αν άλλος τολμούσε να σταθεί στο στασίδι αυτό! γίνονταν φιλονεικίες.
Μεσ’ στην εκκλησία δεν πρέπει να γίνονται διακρίσεις. Όλοι και όλες που μπαίνουν να προσευχηθούν πρέπει ν’ αφήνουν έξω απ’ την εκκλησία τα ανθρώπινα μεγαλεία, τις θέσεις, τα αξιώματα, τον πλούτο και τη δόξα, και να μπαίνουν μεσ’ στην εκκλησία σαν αμαρτωλοί, που έχουν ανάγκη απ’ το έλεος του Θεού. Να μπαίνουν όχι όπως ο φαρισαίος της παραβολής, αλλ’ όπως ο τελώνης. Πόσο λίγοι είναι εκείνοι που μιμούνται το παράδειγμα του τελώνου! Οι περισσότεροι που πηγαίνουν σήμερα στην εκκλησία, πηγαίνουν για να κάνουν την επίδειξή τους και προσπαθούν να πιάνουν θέσεις που να φαίνονται απ’ όλο το εκκλησίασμα. Επίδειξις μέσα στο ναό. Τι αμαρτία! Αλλά και οι επίτροποι που ξεχωρίζουν μερικά καθίσματα και τα προορίζουν για μερικούς που έχουν κάποια θέση, κι αυτοί αμαρτάνουν. Ας ανοίξουν την Καινή Διαθήκη και ας διαβάσουν την Επιστολή του Ιακώβου, κεφάλαιο δεύτερο. Αν – λέει ο αδελφόθεος Ιάκωβος – έρθουν στην εκκλησία δύο άνθρωποι, ένας πλούσιος ντυμένος στο μετάξι και με χρυσά δαχτυλίδια στα χέρια, και ένας φτωχός με ρούχα τρυπημένα και ακάθαρτα, προσέξτε μην πείτε στον πλούσιο, Πήγαινε κάθισε στην καλύτερη θέση, και στο φτωχό, Πήγαινε και κάθισε στην τελευταία θέση. Αυτό είναι διάκρισις που την απαγορεύει ο Θεός. Μεσ’ στην εκκλησία όλοι είναι αδελφοί. Όλοι είναι ίσοι.
***
Αλλ’ ίσως κάποιος μας πει: πολύ καλά αυτά. Αλλ’ εγώ βλέπω μεσ’ την εκκλησία να γίνεται μια διάκρισις. Εγώ βλέπω στη μέση της εκκλησίας να υπάρχει ένα στασίδι, που ’ναι ψηλότερο και πολυτελέστερο από τα άλλα. Είναι το στασίδι του επισκόπου, ο δεσποτικός θρόνος. Πως συμβιβάζεται αυτό με την απλότητα της Εκκλησίας, για την οποία μιλάτε;
Θα απαντήσουμε με συντομία. Θα μας δοθεί και άλλοτε η ευκαιρία να μιλήσουμε γι’ αυτό το θέμα και να πούμε πως βρέθηκε στη μέση του ναού ο δεσποτικός θρόνος. Τώρα αυτό μόνο λέμε. Ότι απ’ την αρχαία εποχή της Εκκλησίας στον επίσκοπο δινόταν μια θέσις εξαιρετική μέσα στον ναό. Το κάθισμά του δεν είχε την πολυτέλεια που ’χουν σήμερα οι δεσποτικοί θρόνοι. Ήταν όμως ψηλότερο από τα άλλα καθίσματα. Και αυτό όχι για κολακεία, αλλά γιατί ήθελαν να δειχθεί, πως από την ψηλή θέση ο επίσκοπος πρέπει να επιβλέπει ό, τι γίνεται μεσ’ την Εκκλησία.
Ο επίσκοπος είναι όπως ο σκοπός που φυλάει τα σύνορα. Και όπως εκείνος δεν στέκεται χαμηλά, αλλά πάνω σε ύψωμα, για να μπορεί να βλέπει γύρω του, έτσι και ο επίσκοπος πρέπει να στέκεται πνευματικώς ψηλά, και από κει, σαν από κορυφή βουνού, να βλέπει όλους και όλα. Ο επίσκοπος, όπως λέει και ένα αρχαίο βιβλίο της Εκκλησίας, είναι όπως ο πλοίαρχος. Και όπως ο πλοίαρχος στέκεται ψηλότερα από όλους, στέκεται πάνω στη γέφυρα, και από κει αγναντεύει τα πελάγη και τους ωκεανούς και κανονίζει την πορεία του πλοίου, έτσι κι ο επίσκοπος πρέπει να στέκεται ψηλά, και από τη θέση του, σαν από γέφυρα πλοίου, να παρακολουθεί όλους τους χριστιανούς που είναι μέσα στο πνευματικό αυτό πλοίο που ονομάζεται Ορθόδοξος Εκκλησία.
***
Ο δεσποτικός λοιπόν θρόνος, το δεσποτικό όπως το λέει ο λαός, που υπάρχει σε κάθε ναό, είναι μια συμβολική παράστασις που δείχνει όχι τόσο την τιμή που ανήκει στον επίσκοπο, όσο την ευθύνη που έχει για τη διοίκηση της Εκκλησίας, ακόμα δε και την υποχρέωση που έχουν όλοι όσοι βρίσκονται μέσα στο πνευματικό αυτό πλοίο που λέγεται Εκκλησία να υπακούουν στον επίσκοπο, εφ’ όσον ο επίσκοπος διδάσκει ορθοδόξως και ασκεί τα καθήκοντά του σύμφωνα με την Αγία Γραφή και την ιερά παράδοση της Εκκλησίας. Οι ναύτες υπακούουν στον πλοίαρχο, και οι χριστιανοί πρέπει να υπακούουν στον επίσκοπο. Αυτό μας διδάσκει το δεσποτικό.

«ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΝΑΟΣ» ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΟΥ

0 σχόλια:

ΘΕΟΤΟΚΟΣ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ
ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΜΟΥ

FACEBOOK


Π. ΠΑΙΣΙΟΣ

Άγιος Παναγής Μπασιάς

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ

TΡΙΩΔΙΟΝ

TΡΙΩΔΙΟΝ
Περιχαρῶς δεξώμεθα πιστοί, τὸ θεόπνευστον διάγγελμα τῆς Νηστείας, ὡς πρῴην οἱ Νινευῖται, καὶ αὖθις πόρναι καὶ τελῶναι, τὸ τῆς μετανοίας κήρυγμα, παρὰ τοῦ Ἰωάννου, δι' ἐγκρατείας ἑτοιμασθῶμεν πρὸς μετουσίαν, τῆς ἐν τῇ Σιὼν δεσποτικῆς ἱερουργίας, διὰ δακρύων προκαθαρθῶμεν τοῦ ἐν αὐτῇ θείου Νιπτῆρος, προσευξώμεθα ἰδεῖν τὴν τοῦ τυπικοῦ ἐνταῦθα, Πάσχα τελείωσιν, καὶ τοῦ ἀληθινοῦ ἀνάδειξιν, παρασκευασθῶμεν εἰς προσκύνησιν τοῦ Σταυροῦ, καὶ τῆς Ἐγέρσεως Χριστοῦ τοῦ Θεοῦ, βοῶντες πρὸς αὐτόν· Μὴ καταισχύνῃς ἡμᾶς, ἀπὸ τῆς προσδοκίας ἡμῶν φιλάνθρωπε!

ΑΚΟΥΣΤΕ ΖΩΝΤΑΝΑ

Recommended Post Slide Out For Blogger

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ
ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ

ΦΙΛΙΚΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ

Έκτρωση :

Έκτρωση :
ψυχοσωματικές επιπτώσεις (video)

ΑΓΓΕΛΟΙ

ΤΥΠΙΚΟΝ ΤΗ Μ. Χ. Ε

Οι Περιπέτειες ενός προσκυνητού

Οι Περιπέτειες ενός προσκυνητού
(Περιεχόμενα)

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΑ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ  ΚΕΙΜΕΝΑ
ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Το banner μας

ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΑΥΤO

ΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟ

ΘΑ ΜΠΕΙ ΤΟ ΣΗΜΑ ΜΟΥ
ΣΤΟ BLOG ΣΑΣ

Eν κατακλείδι, παρακαλώ με ταπείνωση, Πατέρες και αδελφοί, να βοηθήσετε και εμένα τον αμαρτωλό και αδιάφορο για την σωτηρία μου, με την προσευχή σας…και έτσι να ξυπνήσω απο την αναισθησία μου και να καλώ το όνομα του Κυρίου μας για βοήθειά μου. Αμήν. (Ιερομ. Κλεόπας Ηλίε, Ρουμάνος)......

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

ΤΥΠΙΚΟΝ

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΕ ΚΟΜΠΟΣΧΟΙΝΙ

ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΑΡΙ

ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΑΡΙ
ΤΟΥ ΑΓ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ