ΜΥΝΗΜΑ ΗΜΕΡΑΣ
ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ
ΓΙΑ ΑΡΙΣΤΗ
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME
Κάθε μέρα το πρωί ...
... βάλε αρχή σε κάθε αρετή και εντολή του θεού. Και αγωνίσου
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;
H ΠΙΣΤΗ
Blog Archive
- 2018 (1)
- 2017 (15)
- 2015 (9)
- 2014 (25)
-
2013
(1178)
- Δεκεμβρίου(6)
- Νοεμβρίου(12)
- Σεπτεμβρίου(18)
- Ιουνίου(16)
- Μαΐου(192)
- Απριλίου(145)
- Μαρτίου(173)
-
Φεβρουαρίου(211)
- Περί των δύο σπουδαιότερων εντολών του Χριστού και...
- Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΙΣ ΤΗΣ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΧΑ...
- Λάμπρος Κ. Σκόντζος, Το κάλλος του σώματος και η ω...
- Πρωτοπρ. Διονύσιος Τάτσης, Φιλόδοξοι και φιλοχρήμα...
- William Μarrior Branham Ο ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΗΣ ΚΑΙ ΨΕΥΔΟΘ...
- «ΣΚΟΠΙΑ» : Από μετοχική, εκπρόσωπος του Κυρίου στη γή
- Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας, αναφορ...
- Βομβαρδίζεται το κάστρο της οικογένειας
- ΠΑΧΥΛΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΠΕΡΙ ΘΕΟΥ
- Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ
- Η Υποκρισία . 'Οταν το “φαίνεσθαι” γίνεται σημαντι...
- Χριστιανισμός καί καρναβάλι
- ΚΑΡΝΑΒΑΛΟΣ ΠΡΟΣΩΠΕΙΟ Ή ΠΡΟΣΩΠΟ;
- Που είναι αφιερωμένη η κάθε ημέρα της εβδομάδας;
- Με τη συμβίωση των αγίων
- Επιτρέπεται οι Λαϊκοί να αναμειγνύονται στα θέματα...
- Ποιά είναι τα Ψυχοσάββατα;
- Τι είναι ο όρθρος; Ποιά είναι τα μέρη του όρθρου σ...
- Ευχή Δια την Απαλλαγήν από τον Θυμό
- Βοήθησε και συ στην ανέγερση του Ιερού Ναού του Αγ...
- Πάτερ Ελπίδιος : Το 2013 έτος πολέμου
- Τριώδιο -Πεντηκόσταριο (e-book)
- Τα λειτουργικά Σκεύη
- Περί των επτά προσευχών του ημερονυκτίου
- Τα άμφια της Αγίας Τραπέζης
- Τι ονομάζουμε Τριώδιο και τι είναι αυτό το Λειτουρ...
- Περίοδος του Τριωδίου
- Το Τριωδιο βιβλιο προσευχης
- Μακριά από τα καρναβαλικά δρώμενα!
- Όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός: Βιβλίο πρώτο - Είναι με...
- Όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός: Βιβλίο πρώτο - Οικοδόμη...
- Όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός: Βιβλίο Πρώτο - Η σωτηρί...
- Όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός: Βιβλίο πρώτο - Ο λόγος ...
- Όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός: Βιβλίο πρώτο - Ο Θεός τ...
- Όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός: Βιβλίο πρώτο - Γενικές ...
- Ο ΕΧΩΝ ΩΤΑ ΑΚΟΥΕΙΝ ΑΚΟΥΕΤΩ
- ΑΝΟΡΘΩΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΟΣ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
- Η θέση των γυναικών στον χριστιανισμό
- Οι Αρμοδιότητες της γυναίκας
- Μπορεί να κοινωνήσει μια γυναίκα η οποία βρίσκεται...
- Βιβλίο Επισκεπτών
- Αρχιμ. Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης: “Χαρά, Λύπης όλε...
- Εισιτήριο υγείας για 200.000 ανασφάλιστους πολίτες
- Γι' αυτό τα βρόντηξε ο Βενέδικτος
- Νέος Μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής ο Αρχιμ....
- ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
- Η ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
- Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙ...
- ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΩΡΕΑ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗ ΔΥΝ...
- Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΜΕ ΠΑΓΙΔΕΨΕ ΜΕ ΤΑ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΑ
- ΟΙ ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
- ΒΟΗΘΗΣΕ ΚΑΙ ΕΣΥ ΣΤΗΝ ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΤΟΥ Α...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟΣΤ. [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO B...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΗΣ [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΔ] [AUDIO ...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΔ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΨΑΛΜΟΙ [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΜΑΛΑΧΙΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BI...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΖΑΧΑΡΙΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BI...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΑΓΓΑΙΟΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΣΟΦΟΝΙΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BI...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΑΒΒΑΚΟΥΜ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BI...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΜΙΧΑΙΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΑΒΔΙΟΥ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΑΜΩΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΙΩΗΛ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΩΣΗΕ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΙΩΝΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΝΑΟΥΜ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΔΑΝΙΗΛ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΙΕΖΕΚΙΗΛ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BI...
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΘΡΗΝΟΙ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ] [AUDIO BIBLE]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΗΣΑΙΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΕΡΕΜΙΑ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΒΑΡΟΥΧ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΣΟΦΙΑ ΣΟΛΟΜΩΝΤΑ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΙΟΥΔΙΘ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΤΩΒΙΤ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Α' ΕΣΔΡΑ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Γ' ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Β' ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Α' ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ [ΠΔ] [ΔΕΥΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ]
- ΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΙΩΒ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΣΘΗΡ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΝΕΕΜΙΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΣΔΡΑΣ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Β' ΧΡΟΝΙΚΩΝ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Α' ΧΡΟΝΙΚΩΝ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Β' ΒΑΣΙΛΕΩΝ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Α' ΒΑΣΙΛΕΩΝ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Β' ΣΑΜΟΥΗΛ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - Α' ΣΑΜΟΥΗΛ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΡΟΥΘ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΚΡΙΤΑΙ [ΠΔ] [ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ]
- Ιανουαρίου(405)
- 2012 (253)
Pages
]]>
.
.
.
Από το Blogger.
H δυσλεξία επηρεάζει τη ζωή εκατομμυρίων παιδιών και ενηλίκων σε όλο τον κόσμο, με σοβαρές εκπαιδευτικές, ψυχολογικές και κοινωνικές συνέπειες. Εκδηλώνεται τα πρώτα χρόνια φοίτησης στο δημοτικό
σχολείο, ως μία απροσδόκητη και ανεξήγητη μαθησιακή δυσκολία στην ανάγνωση και στη γραφή, σε φυσιολογικά παιδιά με κανονική ή και ανώτερη ευφυΐα, που μέχρι τότε τίποτε δεν έδειχνε ότι είχαν κάποιο πρόβλημα.
Η διεθνής ομοσπονδία Νευρολογίας καθορίζει τη δυσλεξία ως σύνδρομο που εκδηλώνεται με απροσδόκητη αποτυχία στην εκμάθηση του γραπτού λόγου, ιδιαίτερα της ανάγνωσης, παρά την επαρκή σχολική εκπαίδευση, τη φυσιολογική νοημοσύνη και τις επαρκείς κοινωνικο-πολιτιστικές ευκαιρίες. Οφείλεται σε νευρολογική διαταραχή που επηρεάζει θεμελιακές λειτουργίες της μάθησης.
Όπως λέει η παιδίατρος - αναπτυξιολόγος, Λωρέττα Θωμαΐδου (Ιατρείο Αναπτυξιακής Παιδιατρικής, Α΄ Παιδιατρική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών):«από τον ορισμό προκύπτει ότι έχουμε να κάνουμε με μία διαταραχή που αφορά και περιορίζεται μόνο στο γραπτό λόγο και όχι στον προφορικό. Περιορίζεται δηλαδή σε διαταραχή των δεξιοτήτων εκείνων που είναι αναγκαίες για την εκμάθηση της ανάγνωσης, της γραφής και της ορθογραφίας».
Το δεύτερο στοιχείο, όπως επισημαίνει, είναι ότι η δυσλεξία είναι σύνδρομο. Και ως σύνδρομο δεν μπορεί παρά η διάγνωση της να στηρίζεται σε περιγραφή τυπικών χαρακτηριστικών εκδηλώσεων.
«Παρουσιάζεται σε παιδιά με κανονική ή και ανώτερη νοημοσύνη που φοιτούν σε κανονικά σχολεία κι έχουν εκτεθεί σε συνήθη κοινωνικά και πολιτιστικά ερεθίσματα. Δηλαδή δεν πρόκειται για περιβαλλοντικό πρόβλημα, αλλά για νευρολογική διαταραχή που επηρεάζει θεμελιώδεις λειτουργίες μάθησης», τονίζει και προσθέτει ότι «υπολογίζεται ότι περίπου 1 έως 3% του συνολικού πληθυσμού εμφανίζει δυσλεξία, ενώ το ποσοστό των παιδιών σχολικής ηλικίας που για διάφορους λόγους εμφανίζουν μαθησιακές δυσκολίες, χωρίς να έχουν δυσλεξία είναι πολύ μεγαλύτερο και υπολογίζεται σε 20 έως 25%».
Ο καθηγητής Μαθησιακών Δυσκολιών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Γιώργος Θ. Παυλίδης τονίζει ότι «η δυσλεξία είναι ειδική μαθησιακή δυσκολία στα γραπτά. Δηλαδή, οι δυσλεξικοί παρουσιάζουν μεγάλη δυσκολία στην ανάγνωση -πολύ αργή, με λάθη-, στην ορθογραφία και δυσκολεύονται να μεταφέρουν τον προφορικό τους λόγο στο γραπτό».
Για τον κ. Παυλίδη, που η προσφορά του στο θέμα της δυσλεξίας έχει αναγνωριστεί παγκοσμίως, καθώς είναι ο εφευρέτης του τεστ Οφθαλμοκίνησης για την ακριβή διάγνωση της δυσλεξίας, αντιπρόεδρος της Διεθνούς Ακαδημίας Προβλημάτων Μάθησης και διευθυντής 20 Ερευνητικών Προγραμμάτων στην Αγγλία, στις ΗΠΑ και στην Ελλάδα, «η δυσλεξία είναι θείο δώρο όταν γνωρίζουμε την ύπαρξή της και την αντιμετωπίζουμε σωστά. Αντιθέτως η άγνοια τη μετατρέπει σε μειονέκτημα».
«Είναι βιολογικής αιτιολογίας, κυρίως κληρονομική (γονίδια 1, 6 και 15). Επίσης είναι ιδιαίτερα παραπλανητική κατάσταση, επειδή δεν φαίνεται στην καθημερινή προφορική επικοινωνία. Οι δυσλεξικοί είναι συνήθως προικισμένα άτομα, υψηλής ευφυΐας, με ιδιαίτερα μεγάλη δημιουργικότητα, εφευρετικότητα και καλό προφορικό λόγο», λέει ο καθηγητής Μαθησιακών Δυσκολιών.
Ενδεικτικό είναι ότι ο Πάμπλο Πικάσο, ο Αινστάιν, ο Τζόν Κένεντι, η Αγκάθα Κρίστι, ο Ουόλτ Ντίσνει, ο Τόμας Τζέφερσον, ο Τζόρτζ Ουάσινγκτον κ.α ήταν άνθρωποι δυσλεκτικοί και ιδιαίτερα προικισμένοι καθώς διέπρεψαν ο καθένας στον τομέα του.
Επειδή η δυσλεξία είναι κυρίως κληρονομική, υπάρχει από τη γέννα. Συνεπώς, υπάρχει και μπορεί να εντοπισθεί από την προσχολική ηλικία με βιολογικά τεστ, όπως είναι το τεστ «Παυλίδη».
Διεθνώς, η δυσλεξία εμφανίζεται σε 4 αγόρια προς 1 κορίτσι, που σημαίνει ότι τα αίτιά της είναι βιολογικά, γι’ αυτό και τα διαφορετικά κοινωνικο-πολιτιστικά περιβάλλοντα δεν επηρεάζουν την αναλογία αγοριών (4) - κοριτσιών (1).
Ο κ. Παυλίδης συμβουλεύει γονείς και εκπαιδευτικούς για έγκαιρη και ακριβή διάγνωση της δυσλεξίας, η οποία πρέπει να συνδυάζεται με την αποδοχή της κατάστασης, την κατανόηση και με την θετική αντιμετώπιση.
Τα παιδιά και ιδιαιτέρως τα δυσλεξικά, είναι πολύ πιο ευαίσθητα στην απόρριψη και στην αρνητική - ταπεινωτική κριτική, διότι την υφίστανται διαρκώς.
Είναι αναγκαίο να γίνει συνειδητή προσπάθεια τόνωσης του ηθικού τους και να αποφεύγονται οι αρνητικές και οι υποτιμητικές παρατηρήσεις, γιατί μειώνουν την αυτοπεποίθηση, τα κίνητρα και συνεπώς, τη σχολική επίδοση.
Η στοργική, ενθαρρυντική και η αξιοπρεπής αντιμετώπιση των δυσλεξικών, επιφέρει θετικά αποτελέσματα τόσο στον ψυχο-κοινωνικό όσο και στο μαθησιακό τομέα. Αλλάζει η ζωή τους προς το καλύτερο και οδηγούνται από την αποτυχία στην επιτυχία, από τη δυστυχία στην ευτυχία.
σχολείο, ως μία απροσδόκητη και ανεξήγητη μαθησιακή δυσκολία στην ανάγνωση και στη γραφή, σε φυσιολογικά παιδιά με κανονική ή και ανώτερη ευφυΐα, που μέχρι τότε τίποτε δεν έδειχνε ότι είχαν κάποιο πρόβλημα.
Η διεθνής ομοσπονδία Νευρολογίας καθορίζει τη δυσλεξία ως σύνδρομο που εκδηλώνεται με απροσδόκητη αποτυχία στην εκμάθηση του γραπτού λόγου, ιδιαίτερα της ανάγνωσης, παρά την επαρκή σχολική εκπαίδευση, τη φυσιολογική νοημοσύνη και τις επαρκείς κοινωνικο-πολιτιστικές ευκαιρίες. Οφείλεται σε νευρολογική διαταραχή που επηρεάζει θεμελιακές λειτουργίες της μάθησης.
Όπως λέει η παιδίατρος - αναπτυξιολόγος, Λωρέττα Θωμαΐδου (Ιατρείο Αναπτυξιακής Παιδιατρικής, Α΄ Παιδιατρική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών):«από τον ορισμό προκύπτει ότι έχουμε να κάνουμε με μία διαταραχή που αφορά και περιορίζεται μόνο στο γραπτό λόγο και όχι στον προφορικό. Περιορίζεται δηλαδή σε διαταραχή των δεξιοτήτων εκείνων που είναι αναγκαίες για την εκμάθηση της ανάγνωσης, της γραφής και της ορθογραφίας».
Το δεύτερο στοιχείο, όπως επισημαίνει, είναι ότι η δυσλεξία είναι σύνδρομο. Και ως σύνδρομο δεν μπορεί παρά η διάγνωση της να στηρίζεται σε περιγραφή τυπικών χαρακτηριστικών εκδηλώσεων.
«Παρουσιάζεται σε παιδιά με κανονική ή και ανώτερη νοημοσύνη που φοιτούν σε κανονικά σχολεία κι έχουν εκτεθεί σε συνήθη κοινωνικά και πολιτιστικά ερεθίσματα. Δηλαδή δεν πρόκειται για περιβαλλοντικό πρόβλημα, αλλά για νευρολογική διαταραχή που επηρεάζει θεμελιώδεις λειτουργίες μάθησης», τονίζει και προσθέτει ότι «υπολογίζεται ότι περίπου 1 έως 3% του συνολικού πληθυσμού εμφανίζει δυσλεξία, ενώ το ποσοστό των παιδιών σχολικής ηλικίας που για διάφορους λόγους εμφανίζουν μαθησιακές δυσκολίες, χωρίς να έχουν δυσλεξία είναι πολύ μεγαλύτερο και υπολογίζεται σε 20 έως 25%».
Ο καθηγητής Μαθησιακών Δυσκολιών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Γιώργος Θ. Παυλίδης τονίζει ότι «η δυσλεξία είναι ειδική μαθησιακή δυσκολία στα γραπτά. Δηλαδή, οι δυσλεξικοί παρουσιάζουν μεγάλη δυσκολία στην ανάγνωση -πολύ αργή, με λάθη-, στην ορθογραφία και δυσκολεύονται να μεταφέρουν τον προφορικό τους λόγο στο γραπτό».
Για τον κ. Παυλίδη, που η προσφορά του στο θέμα της δυσλεξίας έχει αναγνωριστεί παγκοσμίως, καθώς είναι ο εφευρέτης του τεστ Οφθαλμοκίνησης για την ακριβή διάγνωση της δυσλεξίας, αντιπρόεδρος της Διεθνούς Ακαδημίας Προβλημάτων Μάθησης και διευθυντής 20 Ερευνητικών Προγραμμάτων στην Αγγλία, στις ΗΠΑ και στην Ελλάδα, «η δυσλεξία είναι θείο δώρο όταν γνωρίζουμε την ύπαρξή της και την αντιμετωπίζουμε σωστά. Αντιθέτως η άγνοια τη μετατρέπει σε μειονέκτημα».
«Είναι βιολογικής αιτιολογίας, κυρίως κληρονομική (γονίδια 1, 6 και 15). Επίσης είναι ιδιαίτερα παραπλανητική κατάσταση, επειδή δεν φαίνεται στην καθημερινή προφορική επικοινωνία. Οι δυσλεξικοί είναι συνήθως προικισμένα άτομα, υψηλής ευφυΐας, με ιδιαίτερα μεγάλη δημιουργικότητα, εφευρετικότητα και καλό προφορικό λόγο», λέει ο καθηγητής Μαθησιακών Δυσκολιών.
Ενδεικτικό είναι ότι ο Πάμπλο Πικάσο, ο Αινστάιν, ο Τζόν Κένεντι, η Αγκάθα Κρίστι, ο Ουόλτ Ντίσνει, ο Τόμας Τζέφερσον, ο Τζόρτζ Ουάσινγκτον κ.α ήταν άνθρωποι δυσλεκτικοί και ιδιαίτερα προικισμένοι καθώς διέπρεψαν ο καθένας στον τομέα του.
Επειδή η δυσλεξία είναι κυρίως κληρονομική, υπάρχει από τη γέννα. Συνεπώς, υπάρχει και μπορεί να εντοπισθεί από την προσχολική ηλικία με βιολογικά τεστ, όπως είναι το τεστ «Παυλίδη».
Διεθνώς, η δυσλεξία εμφανίζεται σε 4 αγόρια προς 1 κορίτσι, που σημαίνει ότι τα αίτιά της είναι βιολογικά, γι’ αυτό και τα διαφορετικά κοινωνικο-πολιτιστικά περιβάλλοντα δεν επηρεάζουν την αναλογία αγοριών (4) - κοριτσιών (1).
Ο κ. Παυλίδης συμβουλεύει γονείς και εκπαιδευτικούς για έγκαιρη και ακριβή διάγνωση της δυσλεξίας, η οποία πρέπει να συνδυάζεται με την αποδοχή της κατάστασης, την κατανόηση και με την θετική αντιμετώπιση.
Τα παιδιά και ιδιαιτέρως τα δυσλεξικά, είναι πολύ πιο ευαίσθητα στην απόρριψη και στην αρνητική - ταπεινωτική κριτική, διότι την υφίστανται διαρκώς.
Είναι αναγκαίο να γίνει συνειδητή προσπάθεια τόνωσης του ηθικού τους και να αποφεύγονται οι αρνητικές και οι υποτιμητικές παρατηρήσεις, γιατί μειώνουν την αυτοπεποίθηση, τα κίνητρα και συνεπώς, τη σχολική επίδοση.
Η στοργική, ενθαρρυντική και η αξιοπρεπής αντιμετώπιση των δυσλεξικών, επιφέρει θετικά αποτελέσματα τόσο στον ψυχο-κοινωνικό όσο και στο μαθησιακό τομέα. Αλλάζει η ζωή τους προς το καλύτερο και οδηγούνται από την αποτυχία στην επιτυχία, από τη δυστυχία στην ευτυχία.
ΕτικέτεςΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΤΙ,ΔΙΑΦΟΡΑ,ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
ΒΑΣΚΑΝΙΑ
ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ
ΠΡΟΣΦΟΡΟ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
- Καινούργια Ζευγάρια
- Την οικογένεια τη χρειαζόμαστε
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ
- ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
- Μάθε να περιμένεις (α΄).
- Μάθε να περιμένεις (β΄)
- Η πνευματική ζωή των συζύγων
- Ἡ Χριστιανικὴ Οἰκογένεια
- Γιατί πολλά παιδιά δεν ακολουθούν το Χριστό;
- Οι δέκα μακαρισμοί της οικογένειας
- Προσευχὴ τῶν συζύγων καὶ τῆς οἰκογενείας
- Τι είναι και τι δεν είναι σταυρός στην οικογένεια
- Η ΑΓΑΜΗ ΜΗΤΕΡΑ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου