ΜΥΝΗΜΑ ΗΜΕΡΑΣ
ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ
ΓΙΑ ΑΡΙΣΤΗ
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME
Κάθε μέρα το πρωί ...
... βάλε αρχή σε κάθε αρετή και εντολή του θεού. Και αγωνίσου
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;
H ΠΙΣΤΗ
Blog Archive
- 2018 (1)
- 2017 (15)
- 2015 (9)
- 2014 (25)
-
2013
(1178)
- Δεκεμβρίου(6)
- Νοεμβρίου(12)
- Σεπτεμβρίου(18)
- Ιουνίου(16)
- Μαΐου(192)
- Απριλίου(145)
-
Μαρτίου(173)
- Απόσπασμα από ανέκδοτες επιστολές Αγίου Λουκά Κριμ...
- Πρόσεξε .............
- Η Λειτουργία μετά των τυπικών
- Η ΝΟΕΡΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ Η ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ
- ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ
- Η Λειτουργία της Κυριακής (Ιωάννου Χρυσοστόμου)
- ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ;
- Γέροντας Παϊσιος: Πως θα καταλάβουμε ότι είναι κάπ...
- ΝΗΣΤΕΙΑ
- ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗΣ Β΄ΣΤΑΣΕΩΣ...
- ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Β΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ ΕΣΠΕΡΑΣ
- ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Β΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ
- Το " ελέησον με" έχει ταπείνωση, και δέχεται η ψυχ...
- "Να μην ανοίγουμε συζήτηση με το ταγκαλάκι"
- Πνευματικές Δοκιμασίες - Θεοεγκατάλειψη
- ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ- Η ΠΛΑΤΥΤΕΡΑ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ
- Η Παναγία, μάς αποστρέφεται και όταν ακόμα σκεπτόμ...
- Γέροντα, γιατί ἡ Παναγία ἄλλοτε µοῦ δίνει ἀµέσως α...
- Το κομποσκοίνι: Ιερό αντικείμενο ή μέσο επίκλησης ...
- «Άνθρωπος γίνεται Θεός, ίνα Θεόν τον Αδάμ απεργάση...
- Μηνύματα από το Γεροντικό
- π. Παϊσιος - Περί τεκνοποιίας
- “Γιά ποιά αὐτοπεποίθηση μιλᾶμε ;”
- Οἰ λογισμοί καθορίζουν τὴν ζωήν μας - Γέρων Θαδδαί...
- Σύναξις Ἀρχαγγέλου Γαβριήλ - 26 Μαρτίου
- ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΑΒΒΑΤΟΥ Β΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ
- ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗΣ Β΄ΣΤΑΣΕΩΣ...
- “Αγνή Παρθένε Δέσποινα”: ένας από τους πιο κατανυκ...
- ΟΙ ΠΕΡΙΦΗΜΟΙ ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΙ ΤΩΝ ΧΙΟΝΙΑΔΩΝ (με πολλές π...
- Οι χαιρετισμοί της Θεοτόκου – Ερμηνεία Β’ στάσης
- ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ Β΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ
- ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΗ ΤΕΤΑΡΤΗΣ Β΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ
- Γραμμένη στα Ελληνικά η αρχαιότερη χριστιανική επι...
- Ο Γέροντας Παϊσιος ψέλνει ( ηχητικό ντοκουμέντο )
- Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΑΙ Κ...
- Σχολιασμός της Θείας Λειτουργίας
- Η ΕΥΧΗ ΤΗΣ ΦΑΝΟΥΡΟΠΙΤΑΣ
- ΤΡΟΠΑΡΙΑ ΚΑΙ ΚΟΝΤΑΚΙΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΕΟΡΤΩΝ
- ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑ ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΑ ΚΑΙ ΘΕΟΤΟΚΙΑ
- ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΗΣ ΓΟΝΥΚΛΙΣΙΑΣ ΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΕΝ...
- Η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΓΙΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΑΓΊΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ
- ΤΥΠΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΙΣ ΤΕΛΕΣΕΩΣ
- ΕΙΣΟΔΙΚΑ ΤΩΝ ΔΕΣΠΟΤΙΚΩΝ ΕΟΡΤΩΝ
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
- ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ
- ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΘΕΙΑΝ ΜΕΤΑΛΗΨΙΝ
- ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΘΕΙΑΝ ΜΕΤΑΛΗΨΙΝ
- Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΕΝ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΩΑΝΝΟ...
- ΔΙΑΤΑΞΙΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
- ΟΡΘΡΟΣ ΤΩΝ ΚΥΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΟΡΤΩΝ
- ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΕΣΠΟΤΙΚΩΝ ΕΟΡΤΩΝ
- ΑΡΤΟΚΛΑΣΙΑ
- ΜΕΓΑΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ
- Η ΕΝΑΤΗ ΩΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗΝ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΝ
- Η ΕΝΑΤΗ ΩΡΑ
- Πότε κάνουμε το σταυρό μας κατά τις ακολουθίες
- ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ -ΩΡΕΣ
- ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
- ΕΡΓΟΧΕΙΡΑ - ΔΙΑΚΟΝΗΜΑΤΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ
- Οι Κολλυβάδες στην ιστορία και το παρόν
- Κυριακή της Ορθοδοξίας
- Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
- Το μυστήριο της ιεράς εξομολογήσεως
- " Εξομολογεῖσθε τῶ Κυρίῳ " ὃτι ἀγαθός, ὃτι εἰς τόν...
- Τα μυστικά της ευχής “Κύριε Ιησού Χριστέ Ελέησόν με”
- Φιλόθεος Ζερβάκος, γέρων: Αχαριστία∙ όταν σας πικρ...
- Οι παναίρεση των "χιλιαστών" ή των "ψευδομαρτυρων ...
- "Γλωσσάριο" Τριωδίου
- Οι χαιρετισμοί της Θεοτόκου – Ερμηνεία Α’ στάσης
- Η Λειτουργία των Προηγιασμένων. Μητροπολίτου Αντιν...
- Λόγος γιά τήν νηστεία. Γέροντος ἱερομ. Πετρωνίου Τ...
- Γέροντος Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου. Λόγοι Δ΄. Νηστεία...
- Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΝΗΣΤΕΙΑ
- Ο Εσπερινός της Συγνώμης και οι Κατανυκτικοί Εσπερ...
- ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ...
- ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙ...
- ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΖΕΣΤΑΙΝΟΝΤΑΣ ΓΑΛΑ ΕΝ ΜΕΣΩ ΣΑΡΑΚΟ...
- ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ( Α΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ)
- ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ...
- ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΑΒΒΑΤΟΥ Α΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ
- ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗΣ Α΄ΣΤΑΣΕΩΣ...
- ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ Α΄ΝΗΣΤΕΩΝ
- ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΗ ΤΕΤΑΡΤΗΣ Α΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΕΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ Α' ΚΑΙ Β΄ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
- ΧΟΥΣΑΦΙ
- ΡΥΖΟΓΑΛΟ ΜΕ ΤΑΧΙΝΙ
- ΜΠΡΙΑΜ
- ΜΠΑΚΑΛΙΑΡΟΣ ΣΚΟΡΔΙΑΛΑ
- ΨΑΡΟΣΟΥΠΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ
- ΣΟΥΣΑΜΟΠΙΤΑ
- ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ 2013
- ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ
- Η Αγία Προσκομιδή
- Η ανάγκη της συγχώρησης και η ανακαίνιση της Εκκλη...
- Φεβρουαρίου(211)
- Ιανουαρίου(405)
- 2012 (253)
Pages
]]>
.
.
.
Από το Blogger.
1. «Δεν θα σας αφήσω ορφανούς… (Ιωάν. ιδ΄18). Δηλ. το άγ. Πνεύμα θα μας δώσει:
2. Θα σας στείλω άλλον Παράκλητον (Ιωάν. Ιδ΄15, 26 & ιε΄ 26) όπως ήμουνα κι εγώ…Δηλαδή
3. Θα σας υπομνήσει όλα όσα σας είπα…Διότι κινδυνεύουμε από την
4. Θα σας διδάξει τα πάντα…Ναι, το Άγιο Πνεύμα θα είναι:
· Αλήθεια είναι ο ίδιος ο Χριστός. Έτσι το άγιο Πνεύμα:
6. Θα είναι το άγιο Πνεύμα ζωντανό νερό στην καρδιά σας (Ιωάν. ζ΄ 37)…
7. Μη φύγετε από τα Ιεροσόλυμα έως ού ενδύσασθε δύναμιν εξ ύψους (Λουκ. κδ΄ 49)…
Δεν καθόλου τυχαίο που μέσα στην Αγία Γραφή το Πανάγιο Πνεύμα εμφανίζεται ως ύδωρ ζων (στη Σαμαρείτιδα), πνοή βιαία ανέμου (στη Πεντηκοστή), πύρινες γλώσσες (στο Υπερώο), φως (στη Μεταμόρφωση), αύρα λεπτή (στον προφήτη Ηλία), σοφία (στον Δανιήλ), νεφέλη (στον Σολομώντα), ως περιστερά (στη Βάπτιση). Όλα αυτά είναι ακριβώς ό, τι χρειαζόμαστε.
Το άγ. Πνεύμα μας καθαίρει, μας αναγεννά, μας μεταβάλλει. Όπυ πηγαίνει και επικάθεται το άγιο Πνεύμα, αυτό – αυτός, «ηγίασται και μεταβέβληται». Αυτόν τον αγιασμό και τη μεταβολή χρειαζόμαστε για να βγούμε από την ταλαιπωρία μας.
Για όλα αυτά ο απόστολος Παύλος συνοψίζει τα δώρα του αγ. Πνεύματος σε καρπούς και χαρίσματα. Καρποί είναι οι αρετές που φυτρώνουν στις ψυχές των μελών της Εκκλησίας και καρποφορούν με την επώαση και επενέργεια του αγ. Πνεύματος, όπου βεβαίως υπάρχει ταπείνωση και εργατικότητα. Χαρίσματα είναι οι δεξιότητες και ικανότητες, τα δώρα που δίδονται με το βάπτισμα και το χρίσμα, με την προσωπική είσοδο ενός εκάστου στην Πεντηκοστή της Εκκλησίας. Καρπός του αγ. Πνεύματος είναι: αγάπη, χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, χρηστότητα αγαθωσύνη, πίστη, πραότητα και εγκράτεια (Γαλ. ε΄ 22). Χαρίσματα είναι το αποστολικό και προφητικό χάρισμα, το διδασκαλικό και κηρυκτικό, διοικήσεις, κυβερνήσεις, αντιλήψεις, γένη γλωσσών, χαρίσματα ιαμάτων (Α΄ Κορ. ιβ΄28)…
Ο καθένας μας λοιπόν οφείλει το πρώτον ως μέλος της Ορθοδόξου Εκκλησίας να αναλογισθεί το χάρισμα που του έδωσε ο Θεός με την κληρονομικότητα, το άγιο Χρίσμα και ως ανταμοιβή των πνευματικών κόπων του. Αυτό το χάρισμα, όμοιο ή διαφορετικό με τα χαρίσματα των άλλων, εν χώρω και χρόνω, ανήκει σε όλη την εκκλησία και δεν έχει κανένας δικαίωμα να το κρύψει κάτω από τη γη και το μόδιο. Αντίθετα, πρέπει να το αξιοποιήσει με υπακοή στο Θεό και την Εκκλησία, τον Επίσκοπο και τον πνευματικό του, χάριν της προκοπής του Σώματος της Εκκλησίας.
Από την άλλη μεριά με βαθειά προσευχή οφείλει να οικειοποιηθεί δια του προσωπικού του αγώνος και των αγίων μυστηρίων όλον τον καρπόν του αγίου Πνεύματος. Ο προσωπικός εξαγιασμός μας συγκινεί τον Θεό ώστε να δώσει και άλλα χαρίσματα στον εργατικό και φιλότιμο δούλο Του.
Οπωσδήποτε όμως μαζί με την αυτογνωσία, τον προσωπικό αγώνα και καταρτισμό, για να γίνει ο άνθρωπος του Θεού δοχείον χωρητικό της ακτίστου χάριτος του αγ. Πνεύματος, θα πρέπει να ελέγχει πάντοτε τον εαυτό του αν βρίσκεται στην πίστη, στην ορθόδοξη αλήθεια και στην υπακοή της ενότητος της Εκκλησίας. Χωρίς αυτά τα στοιχεία της προσωπικότητος μας τα χαρίσματα γίνονται δαιμονικά, αιρετικά, καταστροφικά και αυτοκαταστροφικά.
Γιαυτό μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία σημασία έχουν τα προσωπικά χαρίσματα και η προσωπική αξία ενός εκάστου, μόνον όμως όταν βρίσκονται μέσα στην ορθόδοξη αλήθεια, στην ενότητα της Πίστεως και στην εκκλησιαστική κοινωνία. Διαπιστώνουμε λοιπόν ότι τα χαρίσματα των αιρετικών και η αγιότητα των σχισματικών δεν είναι τίποτε άλλο πέραν από αυτά που έχουν ως στοιχεία του χαρακτήρος των οι όπου γης άνθρωποι.
Έτσι λοιπόν και μείς, μαζί με την ωραιοτάτη ευχή στο άγιο Πνεύμα, το «Βασιλεύ Ουράνιε», να παρακαλούμε το Θεό να μένουμε πιστοί στην Ορθοδοξία μας και στην Εκκλησία μας, αγωνιζόμενοι επίσης στον προσωπικό μας αγιασμό και όχι απλώς να λέγουμε , όπως οι Εβραίοι της εποχής του Χριστού, «ότι πατέρα έχομε τον Αβραάμ» και να κραδαίνουμε τις σημαίες της ευσεβείας και τη δύναμη αυτής να αρνούμαστε πάνω στα πράγματα της καθημερινής ζωής.
- · Πνεύμα υιοθεσίας και αίσθηση της πατρότητος και προστασίας του Θεού και Πατρός.
- · Πνεύμα υιοθεσίας «εν ω κράζομεν αββά ο Πατήρ».
- · Θα «εντυγχάνει υπέρ ημών στεναγμοίς αλαλήτοις», δηλ. θα μας βοηθάει στην προσευχή και στη σχέση μας με τον Θεό.
- · Θα μας δώσει πνεύμα προσευχής και επικοινωνίας με τον ουρανό.
2. Θα σας στείλω άλλον Παράκλητον (Ιωάν. Ιδ΄15, 26 & ιε΄ 26) όπως ήμουνα κι εγώ…Δηλαδή
- · Η θεία χάρις του αγίου Πνεύματος, η πάντοτε τα ασθενή θεραπεύουσα και τα ελλείποντα αναπληρούσα…θα είναι πάντοτε παρούσα στη ζωή μας.
- · Θα μας παρέχει παράκληση και στήριξη, παρηγοριά και δύναμη.
- · Αλήθεια πόσο εύθραυστη είναι η ύπαρξή μας!
- · Πόσο ανίκανοι, μικροί και αδύναμοι νοιώθουμε, στο μυαλό, στην καρδιά, στο σώμα, στη διαχείριση της ζωής μας και στην καθοδήγηση της οικογενείας μας!
- · Όλα αυτά θα τα διορθώσει το Πανάγιο Πνεύμα.
3. Θα σας υπομνήσει όλα όσα σας είπα…Διότι κινδυνεύουμε από την
- · Άγνοια, λήθη και αμέλεια, που είναι οι μεγάλοι καταστροφείς στη ζωή μας
- · Αλήθεια πως γράφτηκαν άραγε τα Ευαγγέλια, χωρίς αντιφάσεις, αν δεν γράφτηκαν με την επιφοίτηση, την έμπνευση και την επιστασία του Αγίου Πνεύματος;
4. Θα σας διδάξει τα πάντα…Ναι, το Άγιο Πνεύμα θα είναι:
- · Πνεύμα σοφίας, συνέσεως, βουλής και ισχύος, διακρίσεως, φόβου Θεού, αγάπης και σωφρονισμού
- · Θα διανοίγει τον νουν μας «του συνιέναι τα γραφάς»
- · Εκαστος θα είναι διδακτός Θεού, θεοδίδακτος, με το άγιο Πνεύμα, και ποικίλα και άγνωστα χαρίσματα θα δίδονται στα μέλη της Εκκλησίας.
- · «Μη προμελετάν απολογηθήναι». Θα σας δώσω εγώ «πνεύμα και σοφία, εν ου δυνήσονται αντειπείν πάντες οι αντικείμενοι υμίν».
- · Αλήθεια, πόση σοφία αγίου Πνεύματος θα χρειασθούμε, ώστε να μη πλανηθούμε την εποχή της πλάνης του Αντιχρίστου!
· Αλήθεια είναι ο ίδιος ο Χριστός. Έτσι το άγιο Πνεύμα:
- · Θα ενώνει την ψυχή μας με τον Χριστό, θα φανερώνει την θεότητα και ανθρωπότητα του Χριστού, μια και «Ουδείς δύναται ειπείν Κύριον Ιησούν ει μη εν πνεύματι αγίω».
- · «Δεν δοξάσθηκε ποτέ ο Ιησούς στα μέρη εκείνα, λέγει κάπου η Γραφή, διότι δεν είχε έλθει ακόμη το άγιο Πνεύμα». Αληθινή Θεολογία και αληθινή Ομολογία δεν γίνονται χωρίς το άγιο Πνεύμα.
- · «Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια θα σας ελευθερώσει» από την πλάνη και τα πάθη, από τον ζόφο και την άγνοια.
- · «Ο Υιός θα σας ελευθερώσει με το άγιο Πνεύμα»
- · «Ου το Πνεύμα Κυρίου εκεί ελευθερία».
- · Πως συνεκλήθησαν οι άγιες Οικουμενικές σύνοδοι και μας φανέρωσαν πάσαν την αλήθειαν, ει μη δια του αγίου Πνεύματος;
6. Θα είναι το άγιο Πνεύμα ζωντανό νερό στην καρδιά σας (Ιωάν. ζ΄ 37)…
- · Θα έχουμε ευτυχία, ικανοποίηση και πληροφορία.
- · Ικανότητα «διδάξαι και άλλους βοηθήσαι»
- · Επίσης είναι χρησιμότατο το Πανάγιο Πνεύμα και για τους κεκοιμημένους. Δεν είναι μόνο ύδωρ παρηγορίας για τους πενθούντες, αλλά και ύδωρ κατανύξεως και καταψύξεως και αναψυχής για τους προαπελθόντας. Το άγιο Πνεύμα πάει παντού, «ερευνά ακόμη και τα βάθη του Θεού», ως ομοούσιον τω Πατρί και τω Υιώ.
7. Μη φύγετε από τα Ιεροσόλυμα έως ού ενδύσασθε δύναμιν εξ ύψους (Λουκ. κδ΄ 49)…
- · Θα σας δώσει πνεύμα ιεραποστολής και μαρτυρίας
- · Θα πάρετε ό,τι σας λείπει, όπως και οι μαθητές: δύναμη, θάρρος, τόλμη , αφοβία, παρρησία, θάρρος υπάρξεως και λόγου, παρουσίας και μαρτυρία, μαρτυρίου και θανάτου.
Δεν καθόλου τυχαίο που μέσα στην Αγία Γραφή το Πανάγιο Πνεύμα εμφανίζεται ως ύδωρ ζων (στη Σαμαρείτιδα), πνοή βιαία ανέμου (στη Πεντηκοστή), πύρινες γλώσσες (στο Υπερώο), φως (στη Μεταμόρφωση), αύρα λεπτή (στον προφήτη Ηλία), σοφία (στον Δανιήλ), νεφέλη (στον Σολομώντα), ως περιστερά (στη Βάπτιση). Όλα αυτά είναι ακριβώς ό, τι χρειαζόμαστε.
Το άγ. Πνεύμα μας καθαίρει, μας αναγεννά, μας μεταβάλλει. Όπυ πηγαίνει και επικάθεται το άγιο Πνεύμα, αυτό – αυτός, «ηγίασται και μεταβέβληται». Αυτόν τον αγιασμό και τη μεταβολή χρειαζόμαστε για να βγούμε από την ταλαιπωρία μας.
Για όλα αυτά ο απόστολος Παύλος συνοψίζει τα δώρα του αγ. Πνεύματος σε καρπούς και χαρίσματα. Καρποί είναι οι αρετές που φυτρώνουν στις ψυχές των μελών της Εκκλησίας και καρποφορούν με την επώαση και επενέργεια του αγ. Πνεύματος, όπου βεβαίως υπάρχει ταπείνωση και εργατικότητα. Χαρίσματα είναι οι δεξιότητες και ικανότητες, τα δώρα που δίδονται με το βάπτισμα και το χρίσμα, με την προσωπική είσοδο ενός εκάστου στην Πεντηκοστή της Εκκλησίας. Καρπός του αγ. Πνεύματος είναι: αγάπη, χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, χρηστότητα αγαθωσύνη, πίστη, πραότητα και εγκράτεια (Γαλ. ε΄ 22). Χαρίσματα είναι το αποστολικό και προφητικό χάρισμα, το διδασκαλικό και κηρυκτικό, διοικήσεις, κυβερνήσεις, αντιλήψεις, γένη γλωσσών, χαρίσματα ιαμάτων (Α΄ Κορ. ιβ΄28)…
Ο καθένας μας λοιπόν οφείλει το πρώτον ως μέλος της Ορθοδόξου Εκκλησίας να αναλογισθεί το χάρισμα που του έδωσε ο Θεός με την κληρονομικότητα, το άγιο Χρίσμα και ως ανταμοιβή των πνευματικών κόπων του. Αυτό το χάρισμα, όμοιο ή διαφορετικό με τα χαρίσματα των άλλων, εν χώρω και χρόνω, ανήκει σε όλη την εκκλησία και δεν έχει κανένας δικαίωμα να το κρύψει κάτω από τη γη και το μόδιο. Αντίθετα, πρέπει να το αξιοποιήσει με υπακοή στο Θεό και την Εκκλησία, τον Επίσκοπο και τον πνευματικό του, χάριν της προκοπής του Σώματος της Εκκλησίας.
Από την άλλη μεριά με βαθειά προσευχή οφείλει να οικειοποιηθεί δια του προσωπικού του αγώνος και των αγίων μυστηρίων όλον τον καρπόν του αγίου Πνεύματος. Ο προσωπικός εξαγιασμός μας συγκινεί τον Θεό ώστε να δώσει και άλλα χαρίσματα στον εργατικό και φιλότιμο δούλο Του.
Οπωσδήποτε όμως μαζί με την αυτογνωσία, τον προσωπικό αγώνα και καταρτισμό, για να γίνει ο άνθρωπος του Θεού δοχείον χωρητικό της ακτίστου χάριτος του αγ. Πνεύματος, θα πρέπει να ελέγχει πάντοτε τον εαυτό του αν βρίσκεται στην πίστη, στην ορθόδοξη αλήθεια και στην υπακοή της ενότητος της Εκκλησίας. Χωρίς αυτά τα στοιχεία της προσωπικότητος μας τα χαρίσματα γίνονται δαιμονικά, αιρετικά, καταστροφικά και αυτοκαταστροφικά.
Γιαυτό μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία σημασία έχουν τα προσωπικά χαρίσματα και η προσωπική αξία ενός εκάστου, μόνον όμως όταν βρίσκονται μέσα στην ορθόδοξη αλήθεια, στην ενότητα της Πίστεως και στην εκκλησιαστική κοινωνία. Διαπιστώνουμε λοιπόν ότι τα χαρίσματα των αιρετικών και η αγιότητα των σχισματικών δεν είναι τίποτε άλλο πέραν από αυτά που έχουν ως στοιχεία του χαρακτήρος των οι όπου γης άνθρωποι.
Έτσι λοιπόν και μείς, μαζί με την ωραιοτάτη ευχή στο άγιο Πνεύμα, το «Βασιλεύ Ουράνιε», να παρακαλούμε το Θεό να μένουμε πιστοί στην Ορθοδοξία μας και στην Εκκλησία μας, αγωνιζόμενοι επίσης στον προσωπικό μας αγιασμό και όχι απλώς να λέγουμε , όπως οι Εβραίοι της εποχής του Χριστού, «ότι πατέρα έχομε τον Αβραάμ» και να κραδαίνουμε τις σημαίες της ευσεβείας και τη δύναμη αυτής να αρνούμαστε πάνω στα πράγματα της καθημερινής ζωής.
ΕτικέτεςΨΥΧΩΦΕΛΕΙΣ ΛΟΓΟΙ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
ΒΑΣΚΑΝΙΑ
ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ
ΠΡΟΣΦΟΡΟ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
- Καινούργια Ζευγάρια
- Την οικογένεια τη χρειαζόμαστε
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ
- ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
- Μάθε να περιμένεις (α΄).
- Μάθε να περιμένεις (β΄)
- Η πνευματική ζωή των συζύγων
- Ἡ Χριστιανικὴ Οἰκογένεια
- Γιατί πολλά παιδιά δεν ακολουθούν το Χριστό;
- Οι δέκα μακαρισμοί της οικογένειας
- Προσευχὴ τῶν συζύγων καὶ τῆς οἰκογενείας
- Τι είναι και τι δεν είναι σταυρός στην οικογένεια
- Η ΑΓΑΜΗ ΜΗΤΕΡΑ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου