ΜΥΝΗΜΑ ΗΜΕΡΑΣ
ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ
ΓΙΑ ΑΡΙΣΤΗ
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME
Κάθε μέρα το πρωί ...
... βάλε αρχή σε κάθε αρετή και εντολή του θεού. Και αγωνίσου
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;
H ΠΙΣΤΗ
Blog Archive
- 2018 (1)
- 2017 (15)
- 2015 (9)
- 2014 (25)
-
2013
(1178)
- Δεκεμβρίου(6)
- Νοεμβρίου(12)
- Σεπτεμβρίου(18)
- Ιουνίου(16)
- Μαΐου(192)
- Απριλίου(145)
-
Μαρτίου(173)
- Απόσπασμα από ανέκδοτες επιστολές Αγίου Λουκά Κριμ...
- Πρόσεξε .............
- Η Λειτουργία μετά των τυπικών
- Η ΝΟΕΡΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ Η ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ
- ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ
- Η Λειτουργία της Κυριακής (Ιωάννου Χρυσοστόμου)
- ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ;
- Γέροντας Παϊσιος: Πως θα καταλάβουμε ότι είναι κάπ...
- ΝΗΣΤΕΙΑ
- ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗΣ Β΄ΣΤΑΣΕΩΣ...
- ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Β΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ ΕΣΠΕΡΑΣ
- ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Β΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ
- Το " ελέησον με" έχει ταπείνωση, και δέχεται η ψυχ...
- "Να μην ανοίγουμε συζήτηση με το ταγκαλάκι"
- Πνευματικές Δοκιμασίες - Θεοεγκατάλειψη
- ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ- Η ΠΛΑΤΥΤΕΡΑ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ
- Η Παναγία, μάς αποστρέφεται και όταν ακόμα σκεπτόμ...
- Γέροντα, γιατί ἡ Παναγία ἄλλοτε µοῦ δίνει ἀµέσως α...
- Το κομποσκοίνι: Ιερό αντικείμενο ή μέσο επίκλησης ...
- «Άνθρωπος γίνεται Θεός, ίνα Θεόν τον Αδάμ απεργάση...
- Μηνύματα από το Γεροντικό
- π. Παϊσιος - Περί τεκνοποιίας
- “Γιά ποιά αὐτοπεποίθηση μιλᾶμε ;”
- Οἰ λογισμοί καθορίζουν τὴν ζωήν μας - Γέρων Θαδδαί...
- Σύναξις Ἀρχαγγέλου Γαβριήλ - 26 Μαρτίου
- ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΑΒΒΑΤΟΥ Β΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ
- ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗΣ Β΄ΣΤΑΣΕΩΣ...
- “Αγνή Παρθένε Δέσποινα”: ένας από τους πιο κατανυκ...
- ΟΙ ΠΕΡΙΦΗΜΟΙ ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΙ ΤΩΝ ΧΙΟΝΙΑΔΩΝ (με πολλές π...
- Οι χαιρετισμοί της Θεοτόκου – Ερμηνεία Β’ στάσης
- ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ Β΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ
- ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΗ ΤΕΤΑΡΤΗΣ Β΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ
- Γραμμένη στα Ελληνικά η αρχαιότερη χριστιανική επι...
- Ο Γέροντας Παϊσιος ψέλνει ( ηχητικό ντοκουμέντο )
- Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΑΙ Κ...
- Σχολιασμός της Θείας Λειτουργίας
- Η ΕΥΧΗ ΤΗΣ ΦΑΝΟΥΡΟΠΙΤΑΣ
- ΤΡΟΠΑΡΙΑ ΚΑΙ ΚΟΝΤΑΚΙΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΕΟΡΤΩΝ
- ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑ ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΑ ΚΑΙ ΘΕΟΤΟΚΙΑ
- ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΗΣ ΓΟΝΥΚΛΙΣΙΑΣ ΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΕΝ...
- Η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΓΙΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΑΓΊΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ
- ΤΥΠΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΙΣ ΤΕΛΕΣΕΩΣ
- ΕΙΣΟΔΙΚΑ ΤΩΝ ΔΕΣΠΟΤΙΚΩΝ ΕΟΡΤΩΝ
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
- ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ
- ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΘΕΙΑΝ ΜΕΤΑΛΗΨΙΝ
- ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΘΕΙΑΝ ΜΕΤΑΛΗΨΙΝ
- Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΕΝ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΩΑΝΝΟ...
- ΔΙΑΤΑΞΙΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
- ΟΡΘΡΟΣ ΤΩΝ ΚΥΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΟΡΤΩΝ
- ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΕΣΠΟΤΙΚΩΝ ΕΟΡΤΩΝ
- ΑΡΤΟΚΛΑΣΙΑ
- ΜΕΓΑΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ
- Η ΕΝΑΤΗ ΩΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗΝ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΝ
- Η ΕΝΑΤΗ ΩΡΑ
- Πότε κάνουμε το σταυρό μας κατά τις ακολουθίες
- ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ -ΩΡΕΣ
- ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
- ΕΡΓΟΧΕΙΡΑ - ΔΙΑΚΟΝΗΜΑΤΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ
- Οι Κολλυβάδες στην ιστορία και το παρόν
- Κυριακή της Ορθοδοξίας
- Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
- Το μυστήριο της ιεράς εξομολογήσεως
- " Εξομολογεῖσθε τῶ Κυρίῳ " ὃτι ἀγαθός, ὃτι εἰς τόν...
- Τα μυστικά της ευχής “Κύριε Ιησού Χριστέ Ελέησόν με”
- Φιλόθεος Ζερβάκος, γέρων: Αχαριστία∙ όταν σας πικρ...
- Οι παναίρεση των "χιλιαστών" ή των "ψευδομαρτυρων ...
- "Γλωσσάριο" Τριωδίου
- Οι χαιρετισμοί της Θεοτόκου – Ερμηνεία Α’ στάσης
- Η Λειτουργία των Προηγιασμένων. Μητροπολίτου Αντιν...
- Λόγος γιά τήν νηστεία. Γέροντος ἱερομ. Πετρωνίου Τ...
- Γέροντος Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου. Λόγοι Δ΄. Νηστεία...
- Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΝΗΣΤΕΙΑ
- Ο Εσπερινός της Συγνώμης και οι Κατανυκτικοί Εσπερ...
- ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ...
- ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙ...
- ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΖΕΣΤΑΙΝΟΝΤΑΣ ΓΑΛΑ ΕΝ ΜΕΣΩ ΣΑΡΑΚΟ...
- ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ( Α΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ)
- ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ...
- ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΑΒΒΑΤΟΥ Α΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ
- ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗΣ Α΄ΣΤΑΣΕΩΣ...
- ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ Α΄ΝΗΣΤΕΩΝ
- ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΗ ΤΕΤΑΡΤΗΣ Α΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΕΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ Α' ΚΑΙ Β΄ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
- ΧΟΥΣΑΦΙ
- ΡΥΖΟΓΑΛΟ ΜΕ ΤΑΧΙΝΙ
- ΜΠΡΙΑΜ
- ΜΠΑΚΑΛΙΑΡΟΣ ΣΚΟΡΔΙΑΛΑ
- ΨΑΡΟΣΟΥΠΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ
- ΣΟΥΣΑΜΟΠΙΤΑ
- ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ 2013
- ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ
- Η Αγία Προσκομιδή
- Η ανάγκη της συγχώρησης και η ανακαίνιση της Εκκλη...
- Φεβρουαρίου(211)
- Ιανουαρίου(405)
- 2012 (253)
Pages
]]>
.
.
.
Από το Blogger.
Η ιερή μνήμη της αγίας Παρασκευής έρχεται ως δρόσος Αερμών μέσα στον λίβα της σημερινής κοινωνίας. Στον καύσωνα του θλιβερού παρόντος πνέει ο άνεμος του αγιασμένου παρελθόντος. Έρχεται η αγία Παρασκευή με τη ζωή της και την προσευχή της, να μας διδάξει μεγάλες αλήθειες της χριστιανικής ζωής, ξεχασμένες δυστυχώς σήμερα από τους πολλούς.
Το πρώτο το οποίο διδασκόμαστε από τον βίο της αγίας Παρασκευής είναι η μεγάλη αξία της οικογένειας. Η αγία προήλθε από μια ευσεβή οικογένεια, στην οποία οι γονείς δεν μάλωναν μαζί με τα πεθερικά και τους κουμπάρους γύρω από την κολυμβήθρα τι όνομα θα; Δώσουν τελικά στο παιδί τους, αλλά με σταθερή και ομόφωνη απόφαση έδωσαν το όνομα της μεγάλης ημέρας Κυρίου, της Παρασκευής του Πάθους, διότι τέτοια μέρα γεννήθηκε η κόρη τους. Τίποτε δεν είναι τυχαίο. Δεν μπορεί μια οικογένεια να ταλαιπωρείται από την ανθρωπαρέσκεια και τις παρεμβάσεις των τρίτων, να υποχωρεί σε απαιτήσεις γελοιότητας και ασέβειας, να αφήνει επί μήνες το παιδί αβάπτιστο, να ερίζουν τα μέλη της συζυγίας, να θίγονται και να πεισμώνουν οι τρίτοι και τελικά να γίνεται το θέλημα του εξωγενούς της οικογενείας παράγοντα με το στανιό και για να μη δυσαρεστήσουμε τους άλλους φτάνουμε στο σημείο να βάζουμε δύο και τρία ονόματα στο νέο χριστιανό λες και είναι πολυκέφαλο τέρας το πλάσμα του Θεού και να γίνονται διαπληκτισμοί γύρω από την κολυμβήθρα. Βρείτε αδελφοί ποιος άγιος στο παρελθόν έχει δύο ονόματα. Δεν γνωρίζουμε, μάλλον απίθανο. Ας αφήσουμε τώρα ότι η μάνα ψεύτικα ή ειλικρινά επικαλείται ότι «έταξε το παιδί της», εν αγνοία του ανδρός της, και έχει την απαίτηση να επιβάλλει κι δεύτερο ή άλλο όνομα. Το όνομα το δίδει ο πατέρας την ογδόη ημέρα από της γεννήσεως και στη βάπτιση το παιδί το κάνουμε χριστιανό, γεγονός το οποίο πρέπει να αποτυπώνεται με σεβασμό και στα προσκλητήρια. Την αγία Παρασκευή λοιπόν την ονόμασαν Παρασκευή, διότι γεννήθηκε ημέρα Παρασκευή. Έτσι τους φώτισε ο Θεός και οι άνθρωποι του Θεού πέτυχαν στο στόχο τους.
Το δεύτερο το οποίο μας διδάσκει ο βίος της αγίας Παρασκευής είναι ότι στη ζωή μας προέχει ο Χριστός και το Ευαγγέλιο. Ο Νόμος του Θεού. Δεν έχουμε εμείς «έτερον ευαγγέλιον». Έχουμε το Ευαγγέλιο του Χριστού. Δεν κόβουμε και ράβουμε τις άγιες εντολές κατά πως θέλουμε. Κανένας άγιος και κανένας γέροντας δεν μπορεί να μας δώσει άλλο ευαγγέλιο, πόσο μάλλον φωτισμένες μάγισσες και χαρτορρίχτρες. Το Ευαγγέλιο του Χριστού και ‘όχι του κόσμου. Το Ευαγγέλιο του Ματθαίου, του Μάρκου, του Λουκά και του Ιωάννου, όχι του καφενείου, της παρέας, του κουτσουμπολιού, της τηλεόρασης και του κόμματος. Δυστυχώς σήμερα βαδίζουμε με γνώμονα το Ευαγγέλιο του κόσμου. «Ο Νόμος ησθένησεν αργεί το Ευαγγέλιον». Οι εντολές του κόσμου επιβλήθηκαν ολοκληρωτικά στη διασκέδαση, στην ένδυση, στην οικογένεια και στη νεολαία, στην αγνότητα και στη συμπεριφορά στην οικογένεια. Συχνά και στην εκκλησία και στην ιερωσύνη. Είναι αυτό που λέγεται εκκοσμίκευση. Ξεχνάμε λοιπόν το Ευαγγέλιο του Χριστού, δεν εφαρμόζουμε τις εντολές του και υιοθετούμε «εντάλματα και παραδόσεις και διδασκαλίες ανθρώπων», ντρεπόμαστε τον λόγο του Θεού, δεν τον διαβάζουμε, τον αγνοούμε και δεν τον κηρύττουμε. Η αγία Παρασκευή όμως είχε εγκολπωθεί το θείο Νόμο. Τον διάβαζε, τον πίστευε, τον εφήρμοζε και τον διέδιδε με μεγάλες περιοδείες. Είχε συνειδητοποιήσει ότι μοναδική σανίδα σωτηρίας και σωσίβιο για τη ζωή των ανθρώπων είναι το Ευαγγέλιο και η Εκκλησία. Τι μπορώ να κάνω ρωτούν πολλοί για να βοηθήσω; Δώσε στον κόσμο το Ευαγγέλιο. Κάλεσε στο Ευαγγέλιο τους άλλους. Γίνε ιεραπόστολος του Χριστού. Έχει και αυτή στην ύπαρξή της φωλιασμένο πλέον τον μακαρισμό του Χριστού και την ευλογία της μιμήσεως της Παναγίας μας: «Μακάριοι οι ακούοντες τον λόγον του Θεού και φυλλάσσοντες αυτόν…ός δ΄ αν ποιήση και διδάξει ούτος μέγας κληθήσεται εν τη βασιλεία των ουρανών».
Βασικό επίσης δίδαγμα, το τρίτο, που βγαίνει από τη ζωή της αγίας Παρασκευής είναι η επένδυση της προσωπικότητάς της με αρετές και προσευχές. Η πνευματική καλλιέργεια είναι το πρώτο μέλημά μας. Λέγει ο άγιος Ισαάκ ο Σύρος ότι «αυτός που γνώρισε τον εαυτό του είναι ανώτερος από αυτόν που ανασταίνει νεκρούς». Τι ωφελεί να φαίνομαι και να μιλάνε για μένα και όμως να είμαι λίθος ακατέργαστος; Ποια είναι η αξία ενός ανθρώπου με πτυχία και δεξιότητες, που όμως δεν δέχτηκε στην καρδιά του το φως του Χριστού, βουλιάζει στα πάθη του, είναι ψυχολογικά μπερδεμένος, δεν μπορεί δυό λόγια προσευχής να πεί, σέρνεται από τις συνήθειές του αιχμαλωτισμένος, εκτίθεται δημόσια με την συμπεριφορά του και μόνο στολίδι του είναι ένα αξίωμα, ένα αυτοκίνητο, μια θέση, λίγα ευρώ παραπάνω και μια κομματική ταυτότητα. Με αυτά θα πάμε στο Θεό; Πως θα είμαστε στολισμένοι τότε; Που είναι τα καλά έργα της αρετής, της χριστιανικής ζωής; Τότε θα προπορεύονται οι κουρελιασμένοι ασκητές, οι αιματοβαμμένοι μάρτυρες, οι ενάρετοι οικογενειάρχες, οι υπομονετικοί γονείς και οι πνευματικά καλλιεργημένοι χριστιανοί, που πρόσεχαν τα μάτια τους, τα λόγια τους, το μυαλό τους τις κινήσεις της καρδιάς τους. Κοινωνούσαν και προσευχόντουσαν, χωρίς να αποκάμνουν. Δυστυχώς η νοοτροπία του έχειν και όχι του είναι, της περιουσίας και όχι της ουσίας έχει σκλαβώσει τη σύγχρονη σκέψη, οικογένεια και νεολαία και οι ψυχές σήμερα δεν αναπνέουν ουρανό. Η επιθυμία των οφθαλμών, αλαζονεία του βίου και η επιθυμία της σαρκός κυβερνούν στις μέρες μας.
Τέταρτο, τελευταίο για σήμερα δίδαγμα, από τη ζωή και συμπεριφορά της αγίας μας είναι η ανυποχώρητη στάση της απέναντι στην κοσμική εξουσία. Ο Κύριος απέναντι στην κοσμική εξουσία φέρθηκε με ελευθερία πνεύματος. Αποκάλεσε τον Ηρώδη αλεπού για να φανερώσει την πονηρία, σιώπησε μπροστά στον Πιλάτο για να μη συμπορευτεί με την υποκρισία και την επιπολαιότητα, πλήρωσε φόρο για να μη σκανδαλίσει και διδάξει αναρχία και περιέγραψε την νοοτροπία των αρχόντων, που είναι καταπιεστική και απάνθρωπη, κι όμως οι περισσότεροι χαίρονται και αρέσκονται και με ένα αυτοκαταστροφικό μένος ανέχονται να βασανίζονται και να υποκύπτουν στην εξουσία του κόσμου τούτου. Ο Χριστός, και οι απόστολοί του κυρίως, χωρίς να προπαγανδίζουν την αναρχία, διότι χρειάζεται προς το παρόν η ύπαρξη πολιτείας και κράτους, υπερβαίνουν την εξουσία των αρχόντων ελέγχοντας και καταδεικνύοντας τα όρια της επιβολής τους, λέγοντας το ανεπανάληπτο λόγο: «δεί πειθαρχείν Θεώ μάλλον ή άνθρώποις». Αυτό έκανε και η Αγία Παρασκευή. Δεν αποδέχτηκε τη θεολογία του αυτοκράτορα, έμεινε πιστή στην πίστη των γονέων της και δεν αρνήθηκε τον Χριστό και την Εκκλησία. Πρόβλημα με τους ανθρώπους ως ξεχωριστές υπάρξεις δεν είχε η αγία Παρασκευή, δεν μπορούσε όμως να υιοθετήσει όλες τις απόψεις και τις διαστροφές της ειδωλολατρείας που αλλοίωναν το ανθρώπινο πρόσωπο και την εικόνα του αληθινού Θεού, παραμόρφωναν την ψυχή και εγκλώβιζαν στην εγκοσμιότητα το ανθρώπινο πνεύμα. Δεν είχε πρόβλημα η αγία μας και στο καζάνι με την πίσσα να μπεί και τον άρχοντα – τύραννο να θεραπεύσει, αλλά πίσω από τις παραδόσεις και τις αρχές της δεν έκανε. Σταθερή και αμετακίνητη, μας διδάσκει τι πρώτο και το δεύτερο στη ζωή μας. Πρώτα πηγαίνει η πίστη και η αγάπη στο Χριστό. «Κανένας λοιπόν, λέγει ο απόστολος Παύλος, δεν μπορεί να μας χωρίσει από την αγάπη του Χριστού». Κάθε άγιος της παλιάς εποχής είναι σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε, χρήσιμος και σύγχρονος. Φωτίζει τη συμπεριφορά των χριστιανών, οποία πρέπει να είναι στα έσχατα, στις ημέρες του αντιχρίστου, όπου θα χρειαστεί να παλέψουμε με νύχια και με δόντια, να κρατήσουμε την αφοσίωσή μας στο Χριστό μέχρι τέλους, αν θέλουμε να πάρουμε τον αμαράντινο της αιώνιας δόξης στέφανο.
Τώρα το θαύμα! Στο Βόλο έζησε για πολλά χρόνια ο Αρχιμανδρίτης και εξαίρετος πνευματικός, π. Βασίλειος Παπαγιάννης, παλαιό μέλος της Αδελφότητος του π. Ευσεβίου Ματθοπούλου. Γύρω στα 70 του χρόνια προσβλήθηκε από μια ασθένεια σε ένα από τους δύο, και στους δύο; οφθαλμούς. Ο γιατρός συνέστησε εγχείρηση. Ο ιερέας όμως του Υψίστου λόγω του ανειλημμένου πνευματικού φορτίου και της εξομολογήσεως δεν μπορούσε να διακόψει το έργο του και να κατεβεί στην Αθήνα κάμποσες μέρες για την τακτοποίηση της υγείας του. Σκέφθηκε λοιπόν μετά την αναβολή της εγχείρησης, ότι θα μπορούσε να παρακαλέσει με πίστη την αγία Παρασκευή ώστε και καλά να γίνει και το έργο να συνεχισθεί απρόσκοπτα. Πέρασε ένας μήνας έντονης προσευχής. Πάνω στο μήνα ένα πρωί κατάλαβε ότι έγινε καλά. Δόξασε το Θεό και ευχαρίστησε την αγία. Συνέχισε την ψυχωφελή εργασία του κι όταν μετά από μήνες πήγε κάτω στην Αθήνα και επισκέφτηκε ον οφθαλμίατρο κ. Στ. Δ., εκείνος, που είχε ξεχάσει την ιστορία με τα μάτια, ρώτησε απορημένος τον ιερέα: «πάτερ Βασίλειε, τι ωραία! Πότε κάναμε λέϊζερ; Θυμείστε μου, σας παρακαλώ». Για να πάρει την απάντηση και να μείνει έκθαμβος μπροστά στα μεγαλεία του Θεού μας: «Δεν κάναμε εγχείρηση, γιατρέ, η αγία Παρασκευή έκανε το θαύμα της!» Εκάλεσε μάλιστα ο γιατρός να δείξει στους συνεργάτες του την επιτυχία της λεπτοτάτης εγχειρήσεως, που μόνο ένα άγιο χέρι θα μπορούσε με τέτοια τελειότητα να κάνει. Το χέρι του Θεού. Το χέρι της Αγίας Παρασκευής. «Θαυμαστός ο Θεός εν τοις αγίοις Αυτού»!
ΕτικέτεςΔΙΔΑΧΕΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
ΒΑΣΚΑΝΙΑ
ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ
ΠΡΟΣΦΟΡΟ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
- Καινούργια Ζευγάρια
- Την οικογένεια τη χρειαζόμαστε
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ
- ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
- Μάθε να περιμένεις (α΄).
- Μάθε να περιμένεις (β΄)
- Η πνευματική ζωή των συζύγων
- Ἡ Χριστιανικὴ Οἰκογένεια
- Γιατί πολλά παιδιά δεν ακολουθούν το Χριστό;
- Οι δέκα μακαρισμοί της οικογένειας
- Προσευχὴ τῶν συζύγων καὶ τῆς οἰκογενείας
- Τι είναι και τι δεν είναι σταυρός στην οικογένεια
- Η ΑΓΑΜΗ ΜΗΤΕΡΑ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου